Ga naar inhoud

Nou breekt mn klomp


mohikaan

Aanbevolen berichten

http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/art...how&imgID=5

Vandaag gelezen :

De Engelse reliability index.

Deze wordt samengesteld door een bedrijf dat een soort verlengde 'fabrieks'-garantie verkoopt voor auto's tussen de vijf en tien jaar oud.

In feite neemt het bedrijf het risico op dure reparaties op zich, en betaal jij een maandbedrag dat ietsje hoger ligt dan de gemiddelde reparatiekosten van een bepaald model. Iets wat we in Nederland kennen van leasemaatschappijen.

Het mooie van het Britse model is dat het wat oudere auto's betreft. Dat geeft een schat aan informatie die ook voor Nederlanders interessant kan zijn.

De Britten berekenen de betrouwbaarheid aan de hand van een aantal factoren.

- Hoe lang staat de auto bij de garage,

- Wat ben je jaarlijks kwijt aan reparaties,

- Hoeveel staat er op de kilometerteller

- Hoe is oud is de auto?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zelfde hier in Duitsland met de Z4, een na laatste plaats: oorzaak sticky steering.

In vorige onderzoeken als zeer betrouwbaar aangegeven.

Wanneer het nu een Volkswagen of Audi was geweest dan werd dit goedgepraat.

Hyundai, enkele maanden geleden nummer 1 met service en betrouwbaarheid in Duitsland.

Volkswagen & co ergens onderaan.

Commentaar van Autobild: Dit wil niet zeggen dat Hyundai beter is maar dat de andere(duitse merken)minder goed zijn :schater:

Link naar reactie

Dit soort onderzoeken zijn allemaal zo subjectief. Opvallend is dat de top 5 bijna alleen maar "funcars" zijn. Die worden waarschijnlijk net iets beter gekoesterd en daardoor net even wat meer (preventief) onderhoud dus meer kosten. Het is nu mijn derde Z en nog nooit dure reparaties gehad; alleen maar preventieve beurten. (afkloppen....).

Link naar reactie

Wat een BS. Mensen met b.v. een Hyundai of een Daewoo hebben niet eens door dat hun auto langzaam een brik op de weg wordt omdat het ze

a. geen lor interesseerd, als je wel interesse in een auto hebt koop je immers geen gedrocht op wielen

b. het niet eens doorhebben, want: zie a

Link naar reactie
Dit soort onderzoeken zijn allemaal zo subjectief. Opvallend is dat de top 5 bijna alleen maar "funcars" zijn. Die worden waarschijnlijk net iets beter gekoesterd en daardoor net even wat meer (preventief) onderhoud dus meer kosten.

Yep.. dat viel mij ook op.. Vooral met het fenomeen als APK staat elke auto toch minstens 1x per jaar in de garage. Ongeacht hoeveel KM's die gereden heeft wordt er toch onderhoud aan uitgevoerd.. Of het nu noodzakelijk is of niet.

Tevens heb ik even op de site gekeken (reliabilityindex.com), want ik ben altijd benieuwd hoe zo'n index wordt opgebouwd.. Helaas is het (wederom) niet geheel duidelijk. Gekeken wordt naar de hoeveelheid keren dat een auto kapot gaat, de kosten om 't te repareren, hoe lang dat duurt.. En vervolgens staat er nog een kreet als : de gemiddelde leeftijd, en kilometerage van de auto in hun database..

Niet helemaal duidelijk is dus wat de kilometerstand en de snelheid waarmee dat stijgt doet met de index.. Ik kan me namelijk nog altijd goed voorstellen dat de gemiddelde lease-bak met heel veel kilometers vaker kapot gaat dat de gemiddelde Hyundai Atoz... of Daihatsu Cuore..

Om maar te zwijgen van het verschil in beleving en manier waarom een Lease VW Golf bereden wordt, en een Prive Mitsubishi Lancer 1,6....

Ik probeer dit soort test altijd een beetje uit te pluizen, maar kom er vaak op uit dat de tests behoorlijk subjectief zijn...

Link naar reactie

Het 'geheim' zit waarschijnlijk in de statische spreiding.

Ik bedoel, hoeveel Z3 2.0 rijden er rond in de UK?

Hoeveel daarvan hebben een contract met deze club (1 of 2?).

Als die 1 a'2 autos toevallig een dure reapratie hebben gehad, is gelijk die Index van slag.

Zo'n Index levert alleen maar betrouwbare cijfers op als er een groot aantal auto's aan deelnemen.

Link naar reactie
  • Administrator
statische spreiding.

Ik was zeer getriggerd, door het begin van de verklaring, maar zie dat je statistische spreding bedoelt! :blink: Jammer hoor, maar lijkt me inderdaad wel aannemelijk, net als fun car argument ...

Link naar reactie
Hoeveel daarvan hebben een contract met deze club (1 of 2?).

Nou.. Dat hebben ze dan wel weer 'netjes' op de site staan... Ze nemen auto's pas op in de ranking als ze 50 auto's of meer hebben...

Zeggen ze... Wat ervan waar is weet je natuurlijk nooit.. :punk:

Maar naar je volgende vraag was ik ook op de site op zoek: Hoeveel hebben een contract?? Of eigenlijk: Hoe komen ze nu aan die info?? Ze praten over het overkoepelende bedrijf "waranty direct", maar wat dat is, en hoe 't werkt..?? Miracli, Miracli...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.