Ga naar inhoud

hoe rubber in raamstijl vervangen

koosjer

Aanbevolen berichten

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beste Koos....

Zo gaat het niet werken he...

Het zou fijn zijn als je wat meer aandacht aan je grammatica besteed, want dit soort telegramstijl tekstjes is moeilijk te begrijpen. En het zou leuk zijn als je je even voorstelt. Wat voor auto je bv hebt, een Z3, Z4 coupe of roadster. En wat voor stuk rubber heb je het over? Van je softtop?

Link naar reactie
Modern taalgebruik denk ik.... zie ook hier: klik. Heeft geen last van sticky steering maar wel van sticky toetsen.

Lijkt wel een cryptogram, snap nu waarom studenten nederlands de taal niet behoorlijk kunnen schrijven :schater:

Link naar reactie

Weet ik veel

Zit voor het eerst op zon forum,niet iedereen zit elke dag achter de com

ik ben geboren ver voor de komst van de computer

Zal me netjes voorstellen

ik ben koos

Eigenaar sinds 3 weken van een Z3 2.8 1999 automaat

Mijn vraag is

Tussen het driehoek raampje en het portierraam zit een stijl met rubber erin gemonteerd

Die wil ik vervangen omdat ie aan de boven kant is gescheurd ,

Dit veroorzaakt lekkage tussen het rubber en de softtop

Kan je dit rubber er zo uitrekken en de nieuwe weer terug inschuiven

Of moet ik het portier open halen?

Dat is mijn vraag

Inderdaad mijn school opleiding is niet hoog geweest

Er zijn ook mensen nodig die met hun handen werken in plaats van hun (Grootte) mond

Sorry voordat

Link naar reactie

ha Koos sorry is niet nodig ik verdien mijn geld ook met mijn handen en ben ook ver van voor het computer tijdperk als je dit forum doorspit dan kan je zien dat er nogal fel gereageerd wordt op sommige posts maar ze bedoelen het niet kwaad :thumbup: ik denk dat er voldoende kennis hier aanwezig is om je te helpen ik weet het helaas niet omdat ik een z4qp heb ps bij het voorstellen een paar foto,s plaatsen wordt ook zeer gewaardeerd we zijn hier gek op foto,s dat maakt het forum levendig

mvg Hans

Link naar reactie

Dat lijkt me een duidelijk antwoord Koos.

En dan nu dames en heren: kan iemand Koos een antwoord geven? Ik vermoed dat de binnenbekleding eraf moet, maar heb er zelf geen ervaring mee.

En Koos, mocht je bezwaar hebben tegen die afbeelding van die verrubberde dame, dan kun je dat aangeven en dan wordt die verwijderd.

Hetzij door de blije plaatser ervan, hetzij door ons.

Link naar reactie
Tussen het driehoek raampje en het portierraam zit een stijl met rubber erin gemonteerd

Die wil ik vervangen omdat ie aan de boven kant is gescheurd ,

Koos,

Welkom! Ik denk dat ik begrijp welk rubber je bedoelt. Is bij mij licht beschadigd aan de bovenkant, maar nog niet zó slecht dat-ie lekt.

Ik weet niet hoe ver dat rubber doorloopt in de deur, maar kan me voorstellen dat het verstandig is de binnenbekleding van de deur los te maken.

De geleider voor je raam (de 'rails' die vastzit aan die driehoekruit) loopt door tot de bodem van de deur, dus met 't deurpaneel aan de kant heb je waarschijnlijk wat meer overzicht.

Dat is geen extreem moeilijke klus, zie bijvoorbeeld dit topic voor advies.

succes!

Link naar reactie

Hoi Koos,

Welkom. Heb afgelopen winter datzelfde rubber bij mijn Z3 vervangen.

Is wel een aardig klusje, maar voor een handige jongen goed te doen.

Stuur maar even een persoonlijk bericht (PB door even op mijn naam te klikken)

met je telefoonnummer. Het is nogal een verhaal en dat kletst wat makkelijker.

Woon je niet te ver weg ben ik zelfs bereid om je te helpen.....ja zo gaat dat hier.

Groeten Martin.

Link naar reactie
Ja hee, ho nou?

Boor je ons zo een HowTo door de neus of gaat iemand Koos ter plaatse helpen en gelijk even foto's (of een filmpje) maken??

Inderdaad.. Juist 't forum is ervoor om de informatie te delen. Tevens staat het ook gearchiveerd, zodat mensen het terug kunnen vinden en ze niet telkens dezelfde vraag hoeven stellen..

Of mogen we gewoon elke keer jouw tel. nr. doorgeven als de vraag weer eens gesteld wordt.. :thumbup:

Link naar reactie

Pas op jullie met die opmerkingen of ehh, ik eehh neem afscheid van dit forum :P .

Mocht ik Koos gaan helpen dan volgt er zeker een How-To-reportage.

Hoewel ik tegen een ruime vergoeding best bereid ben door heel Nederland te rijden

om jullie te helpen.....een soort mobiele Roodkapje.

Groeten Martin.

Link naar reactie

De reactie van Koosjer is overigens ook zeer leerzaam voor sommige leraren Nederlands en sommige taalpuristen op dit forum.

Ik begrijp dat men dit niet zo bedoelt maar het kan geen kwaad om er soms bij stil te staan dat er ook enthousiaste forumleden zijn die geheel andere vaardigheden hebben, of niet hebben, of bijvoorbeeld dyslecties zijn.

Lekker blijven mailen Koosjer, hoe meer hoe beter :P :D

Link naar reactie

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem,ook bij mij zit er een klein scheurtje in het rubber, het lekt nog niet, maar ik wil dit wl gaan vervangen. Graag zou ik hier de oplossing gepost zien, zo is deze ook weer beschikbaar voor andere forummers.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.

Link naar reactie
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem,ook bij mij zit er een klein scheurtje in het rubber, het lekt nog niet, maar ik wil dit wl gaan vervangen.

Ik zeg: gelijk even een gezamenlijke forumsleuteldag van maken: een mini RUBBER-EVENT!

ehhhh, waarom krijg ik daar nou opeens een onbehaaglijk gevoel bij....

Precies, de reactie van Martin is echt wel top!

Zie je wel, jullie kunnen het wel. En dat mag ook weleens gezegd worden :P .

Link naar reactie
Ik zeg: gelijk even een gezamenlijke forumsleuteldag van maken: een mini RUBBER-EVENT!

ehhhh, waarom krijg ik daar nou opeens een onbehaaglijk gevoel bij....

zeker vanwege die foto die ik geplaats heb en die er nu al voor de tweede keer door een of andere preutse zak van imageshack is afgehaald :schater::P amerikanen zeker moord en doodslag ok maar een blote juffrouw dat kan niet

Hans

Link naar reactie
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem,ook bij mij zit er een klein scheurtje in het rubber, het lekt nog niet, maar ik wil dit wl gaan vervangen. Graag zou ik hier de oplossing gepost zien, zo is deze ook weer beschikbaar voor andere forummers.

Het is nog een hele klus

Heb het paneel eraf,maar kan er nog slecht bij

Wacht op hulp van martin,zal er foto,s van maken en een tekstverslag zodat jij ook aan de slag kunt

groet koos

Link naar reactie

Hallo benny

Ik heb het voor elkaar hoor

Achteraf valt het klusje erg mee. Het binnenpaneel moet er wel vanaf ,bij pimqmy staat een topic hoe dat gaat (airbag hoeft niet) Als je zover bent zet je het raam in de hoogste stand ,trek het geleidingsrubber van onderaf uit de stijl

Knip het zo hoog mogelijk doormidden,waardoor je het bovenste gedeelte makkelijk er uit kan trekken

Dan aan de onderkant van je portier zit een bout die je los moet draaien,die is verbonden met de geleidingsrail van de achterkant van het raam waardoor het raam wat meer speling krijgt als je die bout er helemaal uit draait (makkelijk weer terug te plaatsen)

Raam op laagste stand,nieuwe geleidingsrubber van boven af erin schuiven (Ik zelf heb het op twee plaatsen verlijmt,onder en boven ,cm of 5) Als je de geleidingsrubber erin heb geschoven ,raam naar beneden en wachten tot de lijm is gedroogt hetzelfde geld weer voor de andere helft. En klaar is de klus als je alles weer terug geplaats hebt

Geleidingsrubber kost 41 euro

Tijd : 2 uur werk

mvg koos en succes

ps: Ik hoop dat ik nu niet teveel commetaar ktig op mijn gramatica

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in