Ga naar inhoud

Bezichtiging Z4 2004 3.0A @100.000km last moment tips?

Bombadil

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je sipheid is voorstelbaar. Als je naar zo'n ding gaat kijken, dan wil je er ook graag eentje hebben.

Toch heb je de verstandigste keuze gemaakt: niet laten opjutten en aandringen op een keuring. Er zijn er nog meer, moet je maar denken.

't Blijft lastig, want zo'n auto kopen is natuurlijk niet iets dat je alleen maar met je verstand doet. Sterker nog: het zijn bere-onhandige dingen, maar het is zo leuk :rolleyes: ... Wat ik maar zeggen wil: de emotie heeft eigenlijk sowieso de overhand.

Of er wat mee loos is, zullen we nooit weten - tenzij zich binnenkort een lid meldt met allerlei ellende, maar dat hopen we dan ook weer niet...

Conclusie: chalk it up to experience en drink er eentje op. En daarna weer vrolijk verder zoeken!

Link naar reactie

Verstandig om eerst afstand te nemen en er nog eens goed over na te denken. Jammer dat de auto inmiddels verkocht is maar zoals gezegd door medeforumers: er zijn er zat! En dat alleen al in Nederland, om over Duitsland nog maar te zwijgen. Succes!

Link naar reactie

Niet sip zijn

Een ongewassen auto verbergt ook krassen of overgespoten delen.

De verkoper is wel erg gemakkelijk door een vuile auto aan te bieden. Misschien dus ook gemakkelijk met de auto omgegaan

Voor 20 - 25 mille zijn er hele mooie te koop hoor , met weinig km

en gewoon doorzoeken . Kun je veel plezier aan beleven

er is een gezegde "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak "

Link naar reactie
Al met al was ik nog wel bereid om de auto te kopen maar wilde dus wel een goede aankoopkeuring. Dat kon wel maar de verkoper begon toen te pushen van "waarom neem je hem nu niet mee?" en ""vanmiddag komt er nog een kijker die meteen wil kopen" Dergelijk zaken werken bij mij juist averechts.

Als je enigzins twijfelt, dan is een aankoopkeuring echt aan te bevelen. Of je kan wellicht met iemand die verstand van auto's heeft een garage in de stad opbellen (evt van te voren) en een brug bespreken. Wil je een auto enigzins onderzoeken, dan moet hij absoluut op een brug staan.

Let wel dat interieurdelen van leer (stoelhoezen, deurbekleding) en aluminium (dashboard, middenconsole) verschrikkelijk duur zijn. Beschadigingen daar verhelpen kan dus in de papieren lopen. Ook op letten dat de kleine (beschadigde) interieurdelen, zoals bijv de deurgrepen waarschijnlijk niet meer te verkrijgen zijn voor een z4 van voor 2006. De destijds gebruikte dessigns (o.a. chrome line) zijn niet meer te verkrijgen. Je kan wel in een ander design de delen krijgen (bijv. gespoten alu, titaan), maar dan moet je eigenlijk ook je pookknop en je stuurinlegdelen vervangen, aangezien die hetzelfde ontwerp hebben. Die laatste zijn duur.

Maar ik heb er vertrouwen in dat je een andere z4 naar je zin kan vinden.

Link naar reactie
Auto stond onder een laagje vuil (stof leek het wel) onder de carpoort. Ik zelf zou een auto wassen als ik deze wilde verkopen. Zag er verder optisch goed uit (een paar kleinigheden; enkele kleine krasjes in de ccarrosserie en wat meer laag op de voorbumper). niet voor niets dat ze de auto niet even wassen natuurlijk, is een oude verkoop truuk om beschadigingen en of kleurverschillen te verdoezelen

Interieur was netjes al hadden de middenconsole en de binnen handgreep van de bestuurdersdeur wel slijtage- en gebruikssporen. miss is er wel met de KM stand gerommeld, ook gezien de onderhoudshistory die niet compleet is

Aan de autosleutel hing een nummerkaartje net als bij garage bedrijven vreemde situatie bij een particulier toch??

Boekjes doorgenomen :lol: en een groot minpunt was dat de laatste stempels voor het onderhoud waren van Oktober 2006. Daar werd makkelijk overheen gepraat en de auto zou in onderhoud zijn bij een BMW monteur privé.

Maar hoe het onderhoud dan tussen 2006 en 2009 was (voor de komst naar NL) is onduidelijk. onduidelijke onderhouds history blijft je altijd achtervolgen ook in de verdere verkoop, en bij zo'n jonge auto verwacht je toch gewoon een compleet onderhouds boekje, ook al komt de auto uit Duitsland.

wilde dus wel een goede aankoopkeuring. Dat kon wel maar de verkoper begon toen te pushen van "waarom neem je hem nu niet mee?" en ""vanmiddag komt er nog een kijker die meteen wil kopen" ze waren bang dat er dan diversen gebreken naar voren kwamen natuurlijk, en verzonnen snel de smoes dat er nog iemand voor komt kijken. ook gezien dat ze je onderweg naar huis al smsen dat hij verkocht is... erg snel ineens toch??

Kortom... beter dat je die hebt laten staan denk ik zomaar.

Gewoon rustig verder zoeken naar een auto die gewoon helemaal klopt. :thumbup:

Succes :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Al met al toch een beetje sip want ik had de wagen graag gekocht :thumbup:

Ja, maar is dat niet meer omdat het allemaal toch een beetje tegenviel? Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gebruikssporen op de binnengreep van de bestuurdersdeur als normale slijtage. Ik zou me er niet al te druk om maken, je vindt echt wel een andere!

Link naar reactie
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gebruikssporen op de binnengreep van de bestuurdersdeur als normale slijtage.

Komt veel meer voor hoor. Vooral op chrome line interieur. Het is de matte lak die op het chromen deel zit die beschadigd. Ook de pookknop kan er last van hebben en soms ook het stuurwiel.

Ik heb meerdere z4's bezichtigd met dit interieur en veel hadden hier of daar wel een klein beschadiginkje op de betreffende matte lak.

Link naar reactie
Niet te lang bij deze stil staan. Ik zou zeggen geen hand vol maar een land vol, neem de tijd en je loopt vast tegen het juiste exemplaar aan.

Net zoals met vrouwen dus? ... Ik ken er paar die je zullen tegenspreken :schater:

Maar net zoals de rest zegt, het gevoel moet goed zijn, koop liever een auto waar echt in is gereden en de koper dit eerlijk zegt dan een compleet opgepoetste Z4 waar naderhand enorm veel mee mis bleek te zijn (Ruud weet wel wat ik bedoel ... een bepaalde Z4 uit Ter Aar)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in