Ga naar inhoud

Bezichtiging Z4 2004 3.0A @100.000km last moment tips?


Bombadil

Aanbevolen berichten

Ik ga morgen een Z4 bekijken voor aanschaf. Telefonisch is er al contact geweest en ik denk dat de kans tot aanschaf goed is.

De auto wordt aangeboden door een particulier. Het gaat om een Z4 roadster uit 2004, ex import. 3.0 automaat @ 97.000km op de teller.

Het is de auto uit deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/367144152 . Gezien de afstand is een ritje naar Reeuwijk ook niet voor de hand liggend helaas.. Wellicht een rit naar de lokale BMW dealer voor uitlezen + op de brug als alles goed lijkt.

Specifiek interessant aan deze auto is uiteraard de hardtop. De Z4 zou bij mij de daily ride worden en staat helaas op de straat geparkeerd. Mede vandaar een sterke voorkeur voor de hardtop. Mijn budget is redelijk flexibel en ik wil perse een automaat met redelijk vermogen en lederen bekleding, PDC, cruise control en Alarm. Ik rij slechts +- 5.000 km per jaar.

Volgens de verkoper is de auto momenteel geschorst wat zou verklaren waarom de RDW gegevens een verandering laten zien per vorige week. Ik ging er eerst van uit dat de verkoper een handelaar zou zijn maar dit wordt ontkent.

Hebben jullie nog last-moment tips??

Mijn shortlist met keurpunten is als volgt:

Papierwerk

* Onderhoudshistorie; boekjes, stempels en afkomstig van wie. Sticky steering verholpen?

* Is er een code van de radio aanwezig

* Certificaat alarm aanwezig?

* 2e sleutel aanwezig

Binnenkant

* Werking alarm

* Is de navigatie ooit ge-update?

* Stoelen niet doorgezeten of rare slijtplekken

* Optische staat interieur

* Onder de motorkap, sporen van lekkage?

* Werking alle elektronische bediening (ramen, stoelverwarming, radio, navigatie, kap)

* Storing lampjes?

Buitenkant

* Nalopen carrosserie (deuken, krassen, spuitwerk)

* Velgen (schade, corrosie)

* Banden (profiel, recht afgesleten)

* Kap & hardtop (heel, makkelijk openend)

Vergeet ik iets? Bij welke KM stand komt een automaat revisie kijken?

Last but not least wat is een redelijke prijs voor deze wagen; 18.000 a 19.000 euro?

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

:o succes ermee

Mijn shortlist met keurpunten is als volgt:

Papierwerk

* Onderhoudshistorie; boekjes, stempels en afkomstig van wie. Sticky steering verholpen? Mijn Sticky Steering is bij een dealer verholpen maar heb geen bewijs meegekregen dus als hij dit ook zegt is het mogelijk, wordt dan een vertrouwens kwestie

* Is er een code van de radio aanwezig

* Certificaat alarm aanwezig? Deze moet na 3 jaar (inbouwdatum) jaarlijks gecontroleerd worden anders is het certificaat niet geldig, gezien het kenteken is hij nog niet langer als 3 jaar ingebouwd (klasse 3 bestaat niet in het buitenland) dus het certificaat MOET aanwezig zijn.

* 2e sleutel aanwezig Er hoort ook een plastic platte sleutel bij te zijn

Binnenkant

* Werking alarm, makkelijk te testen aanzetten raam open ff wachten hand op en neer bij het midden console, indien mogelijk ook nog ff opkrikken.

* Is de navigatie ooit ge-update? Tja is achteraf ook nog te doen, testen of hij het doet is denk ik belangrijker

* Stoelen niet doorgezeten of rare slijtplekken wang is meestal beschadigd

* Optische staat interieur

* Onder de motorkap, sporen van lekkage?

* Werking alle elektronische bediening (ramen, stoelverwarming, radio, navigatie, kap)

* Storing lampjes?

Buitenkant

* Nalopen carrosserie (deuken, krassen, spuitwerk)

* Velgen (schade, corrosie)

* Banden (profiel, recht afgesleten)

* Kap & hardtop (heel, makkelijk openend), vragen of de hardtop eraf kan en de elektrische kap testen, kan dat deze in het begoin moeilijk gaat en met de hand geholpen moet worden

Vergeet ik iets? Bij welke KM stand komt een automaat revisie kijken?

Last but not least wat is een redelijke prijs voor deze wagen; 18.000 a 19.000 euro? Ja niks mis mee

Link naar reactie

Als ik het zo bekijk staat de wagen in consignatie? Dan lijkt het mij heel sterk dat je er € 2900,- af krijgt (zelfs al een fors bedrag bij een auto die wel van hen is). Waarschijnlijk willen ze hem niet voor minder dan €19.500,- kwijt. Maar goed, proberen kan altijd! Succes!

Link naar reactie
  • Administrator
Laatste tenaamstelling 9-9-2010. Snel te koop gezet dan door de particulier.

Ik denk dat het een beetje bijklussende particulier is, als je "Cecile" har overige advertenties bekijkt heeft ze in ieder geval nog een fiat 500 te koop staan, die ze ook nooit heel lang kan hebben ... Ik vind de verhandeling wel vrij snel; binnen nog geen 1,5 jaar is dit al de tweede eigenaar. Ik zou daar ook wel wat over willen weten. En ik zou zeker de onderhoudsgeschiedenis willen hebben, ik weet uit ervaring dat zowel BMW als de ANWB niet (altijd) in staat is een teruggedraaide kilometerstand uit te lezen.

In dat verband: je kunt op chassisnummer navraag doen bij BMW Nl / BMW Europe of aan de auto bijvoorbeeld door hen ooit (garantie)werkzaamheden zijn uitgevoerd (BMW Nl heeft ook werkzaamheden van andere landen in haar systeem als het goed is en anders kunenn ze je vertellen in welk land de auto oorspronkelijk is uitgeleverd en kun je met de centrale dealerorganisatie dara contact opnemen). In dat geval is toen iig de kilometerstand ingegeven ...

Link naar reactie
  • Administrator
Volgens mij worden alarmcertificaten niet meer op papier verstrekt. Dat kreeg ik althans van de dealer te horen bij de verlenging van de certificering van het alarm van mijn vorige auto.

Bij verlenging misschien niet, nieuw nog wel. Maar na verlenging moet je met het kenteken op de scm website nog steeds kunnen nagaan of er een SM certificaat is. Vervolgens kun je contact opnemen met een inbouwbedrijf, dat volgens de SCM website wel degelijk een certifcaat kan printen (als pdf) ...

Link naar reactie
  • Administrator
Bij verlenging misschien niet, nieuw nog wel. Maar na verlenging moet je met het kenteken op de scm website nog steeds kunnen nagaan of er een SM certificaat is. Vervolgens kun je contact opnemen met een inbouwbedrijf, dat volgens de SCM website wel degelijk een certifcaat kan printen (als pdf) ...

Klopt deze wordt niet geleverd bij verlenging, deze moet reeds bij het voortuig zijn, wordt bij controle wel voorzien van een stempel en datum, verder wordt de goedkeuring door het

keuringsstation digitaal naar SCM gestuurd.

Link naar reactie

Adverteerder gebruikt...full options.

Als ik zo naar de auto kijk is dat niet helemaal waar.

Geen klapscherm voor radio/navigatie.Geen cruise control.geen elektrische stoelen,stoelverwarming?geen MF stuur,en zo kan ik nog wel een paar opties opnoemen.

Dus advertentie klopt niet helemaal.Hij/Zij zet wel er bij dat er navigatie in zit.Krijg je er een losse tomtom bij?

Prijs is denk ik normaal.Het is natuurlijk een auto zonder full options.En er staan genoeg exemplaren te koop uit 2003 die wel iets duurder zijn,maar wel alle opties hebben.

Bovendien ook nog met lagere km standen.

Buiten laten staan,zelfs met een hardtop ben ik geen voorstander van.Een ander gaat minder zuinig met een auto om wat weer gevolg kan hebben voor schade aan je wagen.

Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor een auto met duidelijk meer opties.

Groetjes,jan

Link naar reactie
  • Administrator
Dus advertentie klopt niet helemaal.Hij/Zij zet wel er bij dat er navigatie in zit.Krijg je er een losse tomtom bij?

Op dat punt klopt de advertentie wel: je had destijds grote en kleine navigatie; dit is de kleine navigatie die niet met zichtbare kaarten maar met een pijltjessysteem en een kompas werkt. Werkt wel op dezelfde navigatie DVD en dus met een DVD spelert in het vak tussen de stoelen. Tis even wennen, maar werkt vrij behoorlijk, ook met POI's, etc.

"Voordeel" van deze kleine navi is overigens dat je automatisch een CD wisselaar (nodig) hebt omdat het schermpje in de radio geen ruimte meer liet voor een gleuf in de radio ...

Link naar reactie
  • Administrator
,stoelverwarming?

Zit er gewoon op hoor; kijk maar naar de interieurfoto op MP; links en rechts naast de kapbediening zit een knopje met een ledje ernaast ...

Link naar reactie

Dus advertentie klopt niet helemaal.Hij/Zij zet wel er bij dat er navigatie in zit.Krijg je er een losse tomtom bij?

Er zit wel navigatie in maar dan de simpele uitvoering met pijltjes.

Succes!

Link naar reactie

Dank voor de reacties. Verdere aanschaftips zijn zeker welkom.

Ik begrijp inderdaad dat er beter uitgeruste versies zijn met prof navigatie, mooiere velgen, cruisecontrol, Xenon en veel minder km. Echter hardtops zijn zeldzaam waardoor ik toch ook naar deze ga kijken (stalling nabij mijn huis is onmogelijk). Uiteraard heeft e.e.a. uitwerking op de prijs. Ik begrip een beetje dat rond de EUR19.000 reeel zou zijn?

Volgens de RDW is de auto 2 weken terug overgeschreven maar de verkoper stelt dat dit komt doordat de auto geschorst is voor de wegenbelasting (vandaar dat een lange proefrit naar Reeuwijk ook wat lastig wordt)..

Link naar reactie
  • Administrator
Ik ga morgen een Z4 bekijken voor aanschaf. Telefonisch is er al contact geweest en ik denk dat de kans tot aanschaf goed is.

enne enne enne enne.......vertel vertel

Link naar reactie
Volgens de RDW is de auto 2 weken terug overgeschreven maar de verkoper stelt dat dit komt doordat de auto geschorst is voor de wegenbelasting (vandaar dat een lange proefrit naar Reeuwijk ook wat lastig wordt)..

:thumbup: Waarom schors je een auto zodat er geen proefrit mogelijk is als je hem probeert te verkopen? :thumbup:

Link naar reactie
:thumbup: Waarom schors je een auto zodat er geen proefrit mogelijk is als je hem probeert te verkopen? :thumbup:

Uiteraard volgt er gewoon een proefrit anders is het gauw bekeken. Risico is m.i. voor de eigenaar van de auto. Auto kan neem ik aan bij de lokale BMW ook op de brug en aan de PC.

Bij verlenging misschien niet, nieuw nog wel. Maar na verlenging moet je met het kenteken op de scm website nog steeds kunnen nagaan of er een SM certificaat is. Vervolgens kun je contact opnemen met een inbouwbedrijf, dat volgens de SCM website wel degelijk een certifcaat kan printen (als pdf) ...

Handige link!

"Er is een SCM certificaat geregistreerd op kenteken: "

enne enne enne enne.......vertel vertel

Zaterdagochtend. Terug ook even langs Ekris waar helaas net een fraai 2003 56.000km Z4 3.0A verkocht is. Deze zwarte had een prachtige combinatie met beige leder.

Link naar reactie
Volgens mij worden alarmcertificaten niet meer op papier verstrekt. Dat kreeg ik althans van de dealer te horen bij de verlenging van de certificering van het alarm van mijn vorige auto.

o?

das dan nieuws voor me ik heb er in juli nog een gekregen :thumbup:

Link naar reactie

Vandaag langsgeweest en gereden. De verkopers waren nette en vriendelijke mensen. Dat gaf een goed gevoel.

Auto stond onder een laagje vuil (stof leek het wel) onder de carpoort. Ik zelf zou een auto wassen als ik deze wilde verkopen. Zag er verder optisch goed uit (een paar kleinigheden; enkele kleine krasjes in de ccarrosserie en wat meer laag op de voorbumper). Hardtop was ook netjes, wielen goed en navigatie DVD Europa aanwezig. Wel werkt de navigatie erg omslachtig zonder toestenbord of touchscreen maar met draaiknoppen. Ach, beter mee verlegen dan om verlegen zeg ik maar. ^_^

Interieur was netjes al hadden de middenconsole en de binnen handgreep van de bestuurdersdeur wel slijtage- en gebruikssporen. Auto was eerst (2009) van de verkoper zijn vader geweest die ook aanwezig was. Aan de autosleutel hing een nummerkaartje net als bij garage bedrijven om aan te geven welke sleutel van bij welke auto.. Auto reed m.i. goed en we waren er financieel wel uitgekomen (EUR18.500). So far so good , toch wel een beetje :wub: (al wil ik eigenlijk rood leer maar dat mag niet van het thuisfront, iets over pooiers enzo.. :rolleyes: )

Boekjes doorgenomen :book: en een groot minpunt was dat de laatste stempels voor het onderhoud waren van Oktober 2006. Daar werd makkelijk overheen gepraat en de auto zou in onderhoud zijn bij een BMW monteur privé. Remmen en banden zagen er goed uit dus er zal heus wel onderhoud gepleegd zijn (wie zou een dergelijke auto nu niet goed onderhouden als deze nog jong en dus erg duur is??). Maar hoe het onderhoud dan tussen 2006 en 2009 was (voor de komst naar NL) is onduidelijk. Iets wat ook bij een eventuele latere verkoop mij zal worden nagedragen.

Al met al was ik nog wel bereid om de auto te kopen maar wilde dus wel een goede aankoopkeuring. Dat kon wel maar de verkoper begon toen te pushen van "waarom neem je hem nu niet mee?" en ""vanmiddag komt er nog een kijker die meteen wil kopen" Dergelijk zaken werken bij mij juist averechts.

De zaak toen even gepauzeerd en gezegd dat we nog telefonisch contact zouden hebben over evt. een keuring. Enfin op de terugweg een SMS gehad dat de auto verkocht was aan de andere kijker.

Al met al toch een beetje sip want ik had de wagen graag gekocht :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.