Ga naar inhoud

Op glad ijs


Gast scylla

Aanbevolen berichten

Zoals de topicnaam al doet vermoeden, begeef ik me nu op glad ijs.

Het is mij opgevallen dat de meeste Z3 liefhebbers hun auto standaard laten en pimpen zelden toegepast wordt. Dit in tegenstelling tot vele andere automerken, waar pimpen bijna een must is. De reden waarom dit bij de Z3 anders ligt is mij niet helemaal duidelijk.

Natuurlijk is de Z3 van oorsprong al een zeer bijzondere mooie auto en is pimpen niet echt nodig.

Maar Madeleine en ik vinden het leuk om aan onze Z3 iets persoonlijks mee te geven. Ook wij vinden dat dit dan wel smaakvol gedaan moet worden.

Nu is er niets persoonlijker dan smaak, maar een aantal ontwerpregels dienen toch wel in acht genomen te worden om het oorspronkelijke ontwerp in essentie niet aan te tasten.

Nogmaals ons doel is, niet er een andere auto van te maken, maar er een persoonlijke touch aan te geven.

Leuk zou het zijn om nog niet bestaande accesoires te gebruiken. Dus wordt het zelf iets bedenken en maken.

Onze eerste "pimp" volgt als een verslag hieronder.

Het is een aanpassing aan de dorpels. Het maakt de auto wat slanker en omdat we op chroom vallen en een beetje bling bling ons niet vreemd is, heb ik ze gemaakt van messing en deze laten verchromen.

Onderstaand in volgorde de fabricage en uiteindelijk het resultaat op de auto.

We zijn benieuwd wat jullie er van vinden. De kogelvrije vesten hebben we al aangetrokken, dus vuren maar.

frezen.jpg

zagen.jpg

voorbeeld.jpg

passen.jpg

op-z3-zoom.jpg

op-z3.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik geloof dat er niet al teveel members uit zijn op het slanker laten lijken van hun auto :thumbup:

Los van het product wel een heel fraai productieresultaat. Wat heeft dit je nou zo'n beetje gekost en hoe heb je het vastgezet?

Link naar reactie
We zijn benieuwd wat jullie er van vinden. De kogelvrije vesten hebben we al aangetrokken, dus vuren maar.

:schater: moedig dat je dit topic post terwijl je niet zulke positieve reacties verwacht. En leuk dat je je ideeen post.

Het is mijn smaak ook niet maar ik vind het graveerwerk op zich wel heel mooi gedaan, strakke letters!

Link naar reactie

Ik denk dat ik snap wat je voor ogen staat, (een beetje amerikaanse Musclecar?) maar dan zal je er nog wat meer bij moeten doen om een visueel balans te krijgen.

Overweeg eens om er chroom kieuwen op te zetten en chroom voorruitlijsten en chroom ruitensproeiers

Link naar reactie
  • Administrator

Bij de eerste foto dacht ik: "wow, die gaat nieuwe profielen aanbrengen IN de dorpels, dus waar nu de plastic/aluminium signing zit... gaaf!"

:thumbup:

Ondanks dat het resultaat van de gravering & verchroming er super uitziet, is het OP de dorpels niet geheel mijn smaak, maar origineel is het wel!

Veel plezier ermee.

Rob

Link naar reactie

HEEL APART !!! (heb ik ergens eerder gehoord? :petje: ) Maar niet mijn smaak, ik streef ernaar mijn zzz zo origineel (factory) mogelijk te houden. No pimping for my baby.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hoewel ik zelf niet zo van chroom houd, vind ik dat je het erg netjes hebt gedaan :petje:

Het zou zo een origineel item kunnen zijn.

Zoals zo velen hier al hebben gezegd, vakwerk! Hoe heb je eigenlijk de juist pasvorm gecreeërd.. dat lijkt me nog een aardige klus :ok:

Link naar reactie

Bij deze bedankt voor jullie reacties. Het afschieten valt ons nog erg mee.

Zoals ik in mijn aanhef al meldde, vinden wij de Z3 ook een bijzonder mooie auto, die pimpen niet echt nodig heeft. Maar ook BMW zelf brengt geregeld kleine of grotere wijzigingen aan. Niet omdat het eerder model slecht was, maar om aan te geven, dat het om een ander bouwjaar gaat of welke andere reden dan ook.

Wij vinden het juist interessant om op meetings te kijken wat de verschillen zijn en natuurlijk vind je het één mooier dan het ander. Gelukkig is dat persoonlijk en dat moet zo blijven. Als alle Z3 hetzelfde zouden zijn ben toch snel uitgekeken !!!!!

Zolang je het op je eigen auto manifesteert, is er niets aan de hand. Van jullie auto's blijven we echt af hoor. :petje:

We hebben chroom kieuwen gekocht en dachten dat dat erg mooi zou staan, gezien onze voorkeur naar veel chroom. Maar bij nader inzien hebben we ze na een paar dagen toch verwijderd. We vonden het de lijn juist verstoren. Nu liggen ze in de kast en vinden ze als object nog steeds prachtig. We waarderen het erg, dat er als tip gegeven werd om chroom kieuwen en raamlijsten te plaatsen.

Van huis uit ben ik een ontwerper en dat bloed zal niet meer van het "ontwerp virus" ontdaan worden.

Wel grappig is de variatie bij ons thuis. Zo zie je b.v. de Z3 staan met daarachter een "paarden" rijtuig uit 1860. 1 pk versus tig pk, maar dat is wel erg leuk en aan beide hobby's beleven we veel plezier en dat is waar het om gaat.

Ook in 1860 werd er veel gepimpt. Van de meeste typen rijtuigen is er werkelijk niet één hetzelfde. Maar daar was natuurlijk een reden, dat de rijtuigen handmatig gebouwd werden. Maar nogmaals, die variatie spreekt ons erg aan.

We blijven met belangstelling de reacties lezen, want ook het forum is een deel van ons Z3-plezier.

Madeleine en Riny

Link naar reactie
Hoe heb je eigenlijk de juist pasvorm gecreeërd.. dat lijkt me nog een aardige klus :petje:

De pasvorm was inderdaad nog het lastigste deel van dit verhaal.

Ik heb eerst met een stukje blik op de zetbank wat vormpjes gemaakt en die met de hand bijgebogen totdat de vorm er in zat.

Toen het messing met het voorbeeld er bij op de zetbank voorzichtig in de vorm gebracht.

De tekst eerst in de vlakke plaat op de CNC freesbank ( die ik overigens ook zelf betuurd gemaakt heb ) gefreesd.

Het laten verchromen was het duurste van dit object. Maar bij elkaar valt het gezien de prijs van andere accesoires best wel mee.

Link naar reactie

Ook ik ben zo'n saaie van laten we het vooral maar origineel houden, maar grote waardering voor je creativiteit en kunde!

En ik geniet van je fotoreportage. Ik zou zeggen laat de volgende pimpsessie maar komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.