Ga naar inhoud

uitlaat z4 2.2


johanz4

Aanbevolen berichten

hallo

zou me er iemand raad kunnen geven ivm met het ombouwen van een orriginele uitlaat van een z4 .Normaal zou ik kijken voorde aankoop van een sportuitlaat maar wil nu ook niet dat hij teveel lawaai zou maken en dat hij voor de keuring mag blijven opstaan.Nu had ik zo iets van ,waarom koop ik geen z4 uitlaat en haal de denping wat uit .Zo behoud ik de gewone look met wat extra lawaai.Is er iemand die dit al gedaan heeft .Is het de moeite waard of trek het geluid op niets .Hopelijk kan er me iemand wat inlichten.Wie een uitlaat tekoop heeft mag het ook laten weten dank u

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Er zijn ook sportuitlaten met een EU toelatingscode, die je er bij de keuring gewoon op kunt laten zitten.

Zonder deze code wordt de auto bij de APK afgekeurd (als de keurmeester goed zijn werk doet!)

Eisenmann, Sebring, Bastuc,, Fox, Reuter, etc. maken goedgekeurde einddempers en complete uitlaten.

Succes.

Link naar reactie
  • Administrator

Hmm geloof dat je uit Belgie komt, hier gelden volgens mij veel strengere regels voor uitlaten.

Geloof dat er op de demper een bepaald keurmerk moet zitten.

Link naar reactie
Geloof dat er op de demper een bepaald keurmerk moet zitten.

ja, een BMW logo. :thumbup:

Het is niet onmogelijk in Belgie, Navi rijdt toch met deze brom/brul/bler-buizen onder zijn Belgische coupe.

IMG_0471.JPG

Ik denk dat Navigator ook wel kan helpen met wat er tijdens de jaarlijkse schouwing wel en niet op mag blijven.

Link naar reactie
  • Administrator

Had nog ff gezocht, maar dan zal hij wel een homologatie attest hebben, dat is namelijk verplicht in belgie.

Laten we maar wachten op de reactie van navigator, die kan je vast alles perfect uitleggen.

succes met het vinden van een mooie blérpijp :schater:

Link naar reactie

Ik rij dus jaarlijks door de (hel) euhm, technische keuring met een Eisenmann die reeds op de originele (duitse) papieren vermeld stond. Zodoende kunnen ze me niks meer voor wat betreft de uitlaat. :newblush: Hij doet daar nochtans de hoofden draaien als ik de QP start :schater:

Wil je echter een sportuitlaat eronder, moet ie de nodige homologatiepapieren hebben en een installatie attest van een erkende werkplaats. De demping uit een originele uitlaat halen, zal wel een plus aan geluid geven (welk ? geen idee), maar zal volgens mij niet bijzonder goed reageren met de rest van je Z4. Ze hebben d'er bij BMW niet voor niks die demping ingestoken, hé.

@ JK-Z4 : "Volgens mij gaat een EU goedkeur boven de landelijke wetgeving, dus geen probleem."

Not in my country ! Met hoeveel CE/TûV en andere dokumenten ik al heb staan zwaaien bij de technische keuring ?! :thumbup:

Het moet in Belgie geplaatst zijn door een erkend bedrijf met de nodige papieren hiervan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.