Ga naar inhoud

'Normale' roest plekjes?!


Mayonaise

Aanbevolen berichten

Met mijn eerste post maar direct in huis vallen... :blink:

Na >5 jaar BMW e30 te rijden (316i & 318is) ben'k van plan om in de nabije toekomst een Z3 Coupé (2.8) te kopen... Volgens mij de ideale opvolger. B)

Aangezien 'k die auto niet echt nodig heb maar gewoon heel erg graag wil, ben ik reeds enkele maanden elke dag <_< het nieuwe aanbod in EU aan het checken...

Momenteel sta'k op het punt van eentje te kopen die beantwoord aan eisen van opties/uitvoering & uiteraard ook prijs... :angry:

Echter heeft de wagen op enkele plaatsen wat roest... :D Nu is mijn vraag, zijn dit veel voorkomende plaatsen en makkelijk op te lossen, of zouden jullie bij het zien ervan deze wagen sowieso laten staan?!?

Enkele foto's hiervan:

Plaats 1 Meest verontrustende plaats imo?! Net aan de achterste zijruit bestuurderskant kleine blaasjes verschijnen aan de hoek:

DSCN0773.jpg

2010-08-17085.jpg

Plaats 2 Aan de tankdop zeer liche oxidatie aan het binnenste randje:

2010-08-17080.jpg

DSCN0774.jpg

Plaats 3 Onderaan de voorste wielkast LINKS (vermoedelijk van steenslag die nooit behandeld is, of zie ik dit fout?)

2010-08-17082.jpg

DSCN0771.jpg

DSCN0772.jpg

Plaats 4 Onderaan de voorste wielkast RECHTS (ook hier onbehandelde steenslag?!)

2010-08-17081.jpg

DSCN0770.jpg

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Nicolas (Een normaal gezien toekomstige Z'er. :nono:)

Voor de e30 liefhebbers, hier een fototje van mijn pride & joy van de afgelopen 4j, de e30 318is:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope....t/f01819/12.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die plek bij het raam komt van binnenuit, dus als je dat aan de buitenkant al ziet dan is het aan de binnenkant nog veel erger. Wordt een groot gat als je dat gaat uitslijpen. Ik heb als 2e hobbyauto een Citroen DS, dus van roest weet ik 'alles' af. Alleen oppervlakteroest is eenvoudig te behanden, maar dit is een doorgerotte plek.

Advies: Laten staan, en zijn nog zoveel betere Z's te koop, en het is een QP, dus........

Link naar reactie

Misschien de eerste Z3 die voor een restauratie project in aanmerking komt. :thumbup:

Tip"s " how to do" vind je hier https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=10655&st=0 :schater:

Overigens vraag ik me af waarom deze QP zoveel roest heeft, mischien altijd dicht bij de kust/strand geparkeerd gestaan?

Link naar reactie

beetje raar inderdaad. Ik heb een z3 van 1996, ouder zijn ze er niet en die heeft 0% roest. Hhij staat altijd buiten, en ik woon niet ver van de kust...

Link naar reactie

Ziet er niet best uit . en wat is er nog meer verroest wat je nog niet gezien hebt.

Maar alles staat of valt met de prijs . Is deze ernaar ?

Deze roest betekent laten repareren en spuiten >> kost zomaar 1000 euro of meer .

Link naar reactie
Ziet er niet best uit . en wat is er nog meer verroest wat je nog niet gezien hebt.

Maar alles staat of valt met de prijs . Is deze ernaar ?

Deze roest betekent laten repareren en spuiten >> kost zomaar 1000 euro of meer .

Vraagprijs is 9990, na onderhandelen heb ik die al gekregen op 8200... wat imo een zeer faire prijs is. (Indien 't roest te wijten zou zijn aan eventuele zwakke punten van een Z3). Aangezien 'k hier lees dat een Z3 quasi geen last zou mogen hebben van roest is voor mij de kous af. Zoals je al zei, als dit geen 'normale' roestplaatsen zijn kan er een pak ander roest schuilgaan....

Ik laat deze kar sowieso staan, al kostte hij me maar 5k (bij wijze van spreken uiteraard. :thumbup: ).

Was wel een mooi uitgerust beestje, advertentie staat hier:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=1...908&asrc=fa

Zou er mij trouwens iemand kunnen zeggen of een Sperdifferentieel standaard was (Zowel in Duitsland, Belgie en/of Nederland) ?

Bedankt!

Link naar reactie
Aangezien 'k hier lees dat een Z3 quasi geen last zou mogen hebben van roest is voor mij de kous af.

Ik heb een coupe van bouwjaar 1998 en die heeft op geen enkel van die plekken die jij laat zien roest. Inderdaad laten staan (maar zover was je zelf ook al).

de kier tussen bumper en motorkap is ook groter dan ie hoort te zijn op deze foto van autoscout

0177085908001.jpg

Hier op het forum staat er een te koop voor 11.000 vraagprijs

Zou er mij trouwens iemand kunnen zeggen of een Sperdifferentieel standaard was (Zowel in Duitsland, Belgie en/of Nederland) ?

Een 25% sper was in Duitsland en Nederland (belgie neem ik aan ook :unsure: ) standaard op de coupe's.

Link naar reactie
Ik heb een coupe van bouwjaar 1998 en die heeft op geen enkel van die plekken die jij laat zien roest. Inderdaad laten staan (maar zover was je zelf ook al).

de kier tussen bumper en motorkap is ook groter dan ie hoort te zijn op deze foto van autoscout

0177085908001.jpg

Hier op het forum staat er een te koop voor 11.000 vraagprijs

Een 25% sper was in Duitsland en Nederland (belgie neem ik aan ook :muur: ) standaard op de coupe's.

Degene op 't forum is niet echt mijn stijl van configuratie... :unsure:

't liefst zou'k hebben:

1. estorilblauwe 2.8 ('k weet het zéér moeilijk te vinden aangezien dit individual is op een non ///M) in combinatie met zwart interieur.

2. topasblauwe 2.8 met zwart interieur

3. zilvere 2.8 met bordeau volleder interieur (dus ook dashboard)

Pluspunt is glazen kanteldak.

Sper diff verplicht (maar is blijkbaar origineel zo afgeleverd).

Liefst al de witte ipv oranje knippers (maar is niet noodzakelijk)

Styling 32 velgen is ook een pluspunt (maar uiteraard ook makkelijk na te plaatsen)

Pluspunt is ook de M52 motor ipv de M52tu (aangezien die makkelijker motorisch te tunen is)

Al diverse keren willen gaan kijken naar deze:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=175675792

Maar 't lukte nooit voor die verkoper... ook dacht hij dat er géén sper op zat wat mij sterk verbaasde aangezien ik dacht dat dit standaard was op een coupé...

Prijs - kmstand & uitvoering nochtans zeer fel mijn ding.. :m:

Link naar reactie

Je hebt je wel al verdiept in de materie, dat is altijd goed. :unsure:

1. estorilblauwe 2.8 ('k weet het zéér moeilijk te vinden aangezien dit individual is op een non ///M) in combinatie met zwart interieur.

2. topasblauwe 2.8 met zwart interieur

3. zilvere 2.8 met bordeau volleder interieur (dus ook dashboard)

Topaz blau zie je niet veel. Montreal Blau dan weer wel (ook erg mooi). Zilveren coupe's met rood interieur (inclusief erweitert Leder) zijn er ook niet zo veel.

Pluspunt is ook de M52 motor ipv de M52tu (aangezien die makkelijker motorisch te tunen is)

ik ben geen motorcode guru, maar begrijp ik dat je specifiek een single vanos 2.8 wil?

Link naar reactie
Je hebt je wel al verdiept in de materie, dat is altijd goed. :unsure:

Topaz blau zie je niet veel. Montreal Blau dan weer wel (ook erg mooi). Zilveren coupe's met rood interieur (inclusief erweitert Leder) zijn er ook niet zo veel.

ik ben geen motorcode guru, maar begrijp ik dat je specifiek een single vanos 2.8 wil?

Hehe thanks, aangezien ik in de 'luxe positie' zit dat ik geen andere auto moet kopen wil ik eentje die mijn eisen het dichtst benaderd... :muur:

Inderdaad, liefst de single vanos 2.8, maar die zijn zeldzamer en vreemd genoeg meestal minder dik aangekleed...

Ik heb deze voormiddag hier wel wat bijgelezen ivm het tunen van de dubbele vanos en 't is blijkbaar ook wel mogelijk om een deftige vermogenwinst te krijgen inclusief een lineairder motorkarakter... Het eerste wat ik hiervan lees, ZZZéér interessante materie!

Link naar reactie
Inderdaad, liefst de single vanos 2.8, maar die zijn zeldzamer en vreemd genoeg meestal minder dik aangekleed...

HoedjeQP's coupe is idd ook een single vanos (evenals die van ons, maar die is groen-met-beige-en-niet-te-koop :muur: ). Of die van HoedjeQP niet te koop is weet ik zo net nog niet... :unsure:

Het eerste wat ik hiervan lees, ZZZéér interessante materie!

Dit draadje heb je dan waarschijnlijk al gevonden. Lees in dit draadje vooral even de bijdragen van Fabian, hij heeft het doorgevoerd op een dubbel vanos.

Link naar reactie
Deze avond gaan kijken naar deze:

aan de uitlaten te zien een dubbel vanos. verder is er niks "geks" te ontdekken op de foto's. veel foto's schieten he, dan kun je achteraf altijd even wat dingen nakijken waar je niet aan denkt als je bij de auto zelf bent.

Link naar reactie

en of

- het raam aan de bestuurderszijde "die laatste centimeter" dicht gaat, nadat je de deur dicht doet. (die wil nog wel eens moe zijn na al die jaren)

- de ruitenwisser en derde remlicht het doen (als dat niet zo is: kans op gebroken kabelboom richting achterklep)

- de lak onder de motorkap "dof" is (hoort in ieder geval geen metallic lak te zijn, dat zou kunnen duiden op schade)

- ...

Link naar reactie

Je hebt PM

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.