Ga naar inhoud

Basis informatie voor restaurarie oude classic car


mohikaan

Aanbevolen berichten

Onderkant behandelen

http://img257.imageshack.us/img257/381/onderkant1.jpg http://img821.imageshack.us/img821/730/onderkant2.jpg

Om de auto simpel te manouvreren werden 2 buizen onder de carosserie bevestigd. Door ze links en rechts 30cm te laten uitsteken, kregen we handvaten en kwam de zijkant niet in aanraking met de vloer.

http://img403.imageshack.us/img403/6633/onderkant4.jpg De onderkant werd kaal gemaakt (Roterende staalborstels en gritstralen).

De onderkant bleek sterk verroest. In het verleden had men ijzeren plaatjes over roestgaten gelast. Dit werden verdere bronnen van roestvorming!

Met een haakse slijper werden de gaten groter gemaakt, tot op het goede ijzer.

Op een A 4tje werd de omtrek overgenomen en met de haakseslijper uit een grotere plaat gesneden, die we hiervoor gekocht hadden bij een ijzerwinkel

Als je zo'n grote loods hebt, is het dan niet verstandiger om op MP een gebruikte brug te kopen en die in een hoek te plaatsen? Is verrekte handig met zo'n hobby <_<

Dat heb ik althans gedaan; de brug die ik kocht (2 koloms) is geloof ik uit 2004 en kostte 1500,- (ong 1,5 jaar geleden). Dat heeft ie nu al lang terugverdient ;)

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is een eenmalige(?) happening.

De ruimte in het magazijn hebben we dagelijks nodig (is al te klein).

Ps, kan jij, of een moderator, de grote fotos uit je reply verwijderen? (Hebben de Mods al eens over geklaagd).

Link naar reactie

Ik heb de foto's verwijderd, maar zo groot waren die toch niet?

160kb en 640x480; dat noem ik heel netjes forumgeschikt.

Als je een brug hebt komen er overigens wel meerdere eenmalige gebeurtenissen :foto:

en soms eenmalige gebeurtenissen van anderen.. <_<

En je komt een stukkie minder bij dealers :wave: ;)

Link naar reactie
Als je een brug hebt komen er overigens wel meerdere eenmalige gebeurtenissen :foto: en soms eenmalige gebeurtenissen van anderen.. <_< En je komt een stukkie minder bij dealers :wave: ;)

En je vrouw gaat klagen over de rommel in het magazijn :sadder:

Link naar reactie

Goh.. 2 weken geleden m'n laatste mini verkocht na in ongeveer 10 jaar 10 verschillende mini's gehad te hebben, gestopt met het mini-forum, Z3 gekocht, aangemeldt bij het Z3 forum,...

en wat kom ik tegen.. een mini restauratie.. :schater:

Mijn laatste was een 1995 Cooper (2 weken geleden dus nog)... Ook heb ik nog voldoende onderdelen om bijna een complete mini op te bouwen.. Deze gaan binnenkort in de uitverkoop.. <_<

Als je nog spullen nodig hebt moet je maar een gil geven. En als ik je al 1 tip mag geven.. Het front is zo vreselijk roestgevoelig doordat verschillende zaken (binnenkoplamp-units, grille, knipperlicht-montege) gewoon met parkers direct in het staal geschroeft zitten... Dat nieuwe laagje verf wat je er dus op zet, is al verdwenen nadat je eerder genoemde zaken gemonteerd hebt... Resultaat: Kaal staal, water... Bingo!!

Zo zijn er nog legio zaken welke je echt moet verbeteren en veranderen aan een mini om echt een blijvend nette auto te houden, in plaats van gewoon vernieuwen en weer op dezelfde crappy wijze monteren.

Niettemin geweldig leuk om samen met je zoon te doen!!! Hou ons op de hoogte!

Link naar reactie

Een oude mini cooper wil ik ook altijd nog een keer opknappen en goed conserveren. Maar ja, eerst 1tje kopen, en extra stallingsruimte regelen, en extra tijd regelen... pff m'n pensioentijd zit nu alweer volgeplant.... ;) Dan nog maar een paar jaar eerder met pensioen <_<

Maar wel gave autotjes.

Link naar reactie

Het hele weekend is er tot in de late uurtjes aan gewerkt.

Zondag was het mooi weer, dus veel "last" van vriendjes en bekenden die kwamen kijken (Naast mijn open Z3, stonden een MX5 en een MG roadster). Het hele parkeerterrein stond vol, maar super gezellig.

Onderdelen aan de subframes gemonteerd en cilinderkop aangepakt (Zie fotos en toegevoegde tekst op pag.1)

Link naar reactie

Weer eens een update. Het is herfstvakantie en er wordt soms tot 23.00 uur aan gewerkt.

Er zijn een hoop kleine tegenslagjes/probleemjes, die steeds moeten worden opgelost en onvoorzien, veel tijd kosten.

Link naar reactie
Weer eens een update. Het is herfstvakantie en er wordt soms tot 23.00 uur aan gewerkt.

Er zijn een hoop kleine tegenslagjes/probleemjes, die steeds moeten worden opgelost en onvoorzien, veel tijd kosten.

Lijkt veel op het proces bij een rally of racecar... (Know the feeling )

Leuk topic, btw.

Link naar reactie
Lijkt veel op het proces bij een rally of racecar... (Know the feeling )

En als die rally-, racecar na pakweg 1000 uurkes en minimaal € 10.000 klaar is, gaan jullie er wedstrijden mee rijden? Vreemde lui eigenlijk :kisstogether:

http://www.youtube.com/watch?v=24nhh_1Tgg8...feature=related

Link naar reactie
Die kerels betalen hun kar niet zelf, wij wel. Dan ben je vanzelf rustig :thumbup:

Anders ongelooflijk dat er geen ernsige persoonlijke ongelukken gebeuren met rijders en toeschouwers (is toch vaak op het nippertje).

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Tussentijdse rapportage, motor staat erin, auto staat op wielen.

Had verwacht dat de montage van al die nieuwe en schone onderdelen op het koetswerk snel zou kunnen gebeuren maar alles gaat t e r g e n d langzaam.

Montage benzine tank was ca. 4 uur.!

Deuren sluiten niet goed op de nieuwe rubbers, dus scharnieren bijstellen

Montage uitlaaat (zonder hefbrug) duurde te lang

Bij de motoronderdelen bleef een speciale ring over.

Zoeken in de boeken, leerde dat het een ring was om de axiale speleing van de krukas op te vangen. Dus vliegwielhuis open, koppeling en vliegwiel demonteren etc.

Was ook weer 4 uur vertraging.

Inmiddels al minstens 10 x naar MINI-specialist Ben van Leeuwen geweest (ergens achter Alphen a/d Rijn). Zo'n ritje duurt minsten 3 uur.

I.v.m schoolwerk, wordt er nu alleen maar in het weekend aan gewerkt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maar weer eens een update:

dashbord01.jpg motorruimtelinks.jpg

Motor staat er in, maar slaat niet aan wegens computerprobleem? Dus later ergens uit laten lezen.

Merk op dat de roestige radiateur dop vervangen moet worden door een mooie glimmende!

Afgelopen week de verlichting gemonteerd (o.a. nieuwe koplampen)

Volgende dat aangepakt gaat worden is het dashbord. Het had "2" klokken, maar op marktplaats is een houten dashbord gescoord met 3 "gaten" (er komt een toerenteller bij.)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Maar weer eens een update.

Er zitten nieuwe velgen en banden onder.

Geen 11", geen 12", maar zelfs 13 Inch :thumbup::lol:

Dashboard, deurpanelen en stoelen zijn weggebracht voor nieuwe bekleding.

Een meer uitgebreid verslag, met veel fotos, staat in zijn topic

Er waren veel problemen met de electronica, zijn uiteindelijk opgelost door een behulpzame MINI liefhebber/Mini-forummer met uitleesapparatuur :lmao:

Zie hiervoor pag 5 van het topic.

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopi...28&start=30

Resterend probleem : De motor wordt veel te snel (te ) warm.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mooi topic.

Lijkt me lastig om problemen in de kabelboom te diagnotiseren.

Als je motor te snel te heet wordt zou dat kunnen liggen aan een defecte thermostaat/klep (of aansturing daarvan) of dat de boel niet goed ontlucht is (al resulteert dit eerder in een kachelprobleem).

Of waterpomp vergeten in te bouwen :schater:

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ondanks nieuwe remschoenen, remblokken, remschijven en zelfs nieuwe remtrommels, remde de auto niet!

Ook ontluchten ging niet.

Hoofremcilnder was vastgeroest en beschadigd bij losmaken zuiger.

Dus nieuwe hoofdrem cilinder. Toen ging het ontluchten nog niet.

Bleek (allemaal navragen op zijn forum+google) de remverdeler te zijn (al er een remleiding breekt, wordt dat wiel afgesloten) Hiervan bleken ook de zuigertjes vast te zitten, maar die konden losgeweekt worden.

Verleden week is de auto getaxeerd door ATAXATIES Waarde : €. 12.500. (ik denk reele verkoopwaarde ca. €. 8000 - 10.000 voor een Mini liefhebber. Die schijnen er nog genoeg te zijn!

Nog 1 nachtje slapen. Morgen in de verzekering + APK, (+ om goede technische inspectie gevraagd)en wielen uitlijnen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.