Ga naar inhoud

veerpootbrug


strijb

Aanbevolen berichten

hallo bmw rijders.

ik heb een vraagje over een veerpootbrug voor een z3 2.8, is daar een brug van met 1 platte buis van,ik zie overal alleen maar het merk wiechers met 2 ronde buizen.

kan iemand hier over iets meer vertelen,merk of winkel.

groetjes jan strijb

Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wiechers alu, bij Roodkapje, een gebruikte ik heb er zaterdag afgegooit ....

hallo olivier

is het er een met 1 platte buis ,en heb je voor mij een adres van roodkapje.

groetjes jan

Link naar reactie
Ik heb er een van Innoparts, met een platte verbindingsstang tussen de veerpoten.

Via eBay Duitsland (zoek op "Z3 Domstrebe"), +/- 150 EUR inc verzendkosten.

Lijkt mij ook wel wat zo'n brug, staat wel mooi, alleen de zin en onzin hiervan, volgens mijn dealer heeft zo'n ding alleen maar nut op het circuit

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

aangepast door Edwin
svp niet de hele post kopieren ivm foto
Link naar reactie
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar er is wel degelijk een merkbaar verschil in wegligging/rijgedrag. Misschien dat de impact op een coupé (stalen dak, iets meer stijfheid door gesloten carosserie) iets minder is dan bij een roadster. Mijn indruk: directer stuurgedrag, zeker in bochten, maar ook op rechte stukken. Minder 'zoekerig' dan zonder en je krijgt beter door wat het wegdek onder je doet. Bij hoogteverschil (haarspeldbochten!) meer stijfheid, waardoor je meer controle hebt.

Als je houdt van 'off the beaten track' weggetjes, en/of je ZZZ af en toe uitlaat in de Eiffel/Ardennen een goeie investering!

Veel over geschreven hier op 't forum, ik heb er geen negatieve reacties tussen kunnen vinden... :scratchchin:

Link naar reactie
Lijkt mij ook wel wat zo'n brug, staat wel mooi, alleen de zin en onzin hiervan, volgens mijn dealer heeft zo'n ding alleen maar nut op het circuit

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

wellicht heeft je dealer er dan niet zoveel verstand van. gebruik de zoekknop rechtsboven eens en je zult genoeg positieve ervaringen tegenkomen.

Link naar reactie
is daar een brug van met 1 platte buis van

Wij hebben er een met een "platte buis"

IMG_5330.JPG

Heeft Ruud voor ons geleverd en gemonteerd.

Werkt perfect (zowel voor de pompdiedom rijder als de circuit ragger), stuurt een stuk strakker en loopt mooi recht zonder in iedere geul in de weg te duiken.

De beste upgrade aan de Z die we gedaan hebben, helemaal als je kijkt naar kosten/baten.

Link naar reactie

De adviesen zien er goed uit, allen positief over de voorpootbrug, ga het ook monteren, één ding begrijp ik niet als het zo'n verschil maakt met het rijden dat zo'n fabriek het er dan standaard niet op zet, voor die rottige paar centen op een auto van nieuw +/_ € 70.000,-

Link naar reactie
De adviesen zien er goed uit, allen positief over de voorpootbrug, ga het ook monteren, één ding begrijp ik niet als het zo'n verschil maakt met het rijden dat zo'n fabriek het er dan standaard niet op zet, voor die rottige paar centen op een auto van nieuw +/_ € 70.000,-

Op een z4 zit er wel zoiets.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Ik heb er een van Innoparts, met een platte verbindingsstang tussen de veerpoten.

4804556325_0dce3f0384.jpg

Heb deze er net voor de brabantrit van en bij Ruud meteen tijdens de beurt op laten zetten, wel zo gemakkelijk!

En inderdaad rijd het rustiger en is de auto meer in balans op de weg en in bochten.

Dus een aanrader :lol2:

Link naar reactie

ik heb tr sinds kort ook een op de z4 ,maar ik merk hoegenaamd geen verschil,misschien iets strakker in een snelle bocht.

kan het zijn dat een z3 voorin minder stevig is en dat er daardoor zoveel verschil ondervonden word?

Link naar reactie
kan het zijn dat een z3 voorin minder stevig is en dat er daardoor zoveel verschil ondervonden word?

Zal wel komen omdat een Z4 standaard al een soort veerpoot heeft en het effect daardoor minder is?

veerpoot.png

Link naar reactie

maandag naar Ruud, komt tie ook op de :lol2: . Ben benieuwd of ik het merk.......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.