Ga naar inhoud

Waar gebeurd

joris

Aanbevolen berichten

Kreeg van de BMW dealer, waar ik mijn Z4 had gekocht een mail dat de garantie volgende maand is afgelopen, of ik maar even een afspraak wou maken zodat hij voor de afloop hiervan nog kan worden nagekeken op eventuele mankementen, zodat deze dan alsnog verholpen kunnen worden !!

Dit vind ik een sterk staaltje klanten binding, een pluim

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kreeg van de BMW dealer, waar ik mijn Z4 had gekocht een mail dat de garantie volgende maand is afgelopen, of ik maar even een afspraak wou maken zodat hij voor de afloop hiervan nog kan worden nagekeken op eventuele mankementen, zodat deze dan alsnog verholpen kunnen worden !!

Dit vind ik een sterk staaltje klanten binding, een pluim

Dat laat zien dat niet alle dealers aan de vooroordelen voldoen ;-)

Ik had iets soortgelijks met mijn lokale dealer met een beschadigd raamrubber: "je hebt er geen last van, maar laat het ons binnen 2 maanden fiksen, dan valt het nog binnen de garantie..."

Link naar reactie

Dealers verzekeren de garantie altijd bij BMW of bij de Bovag, dus als er reparaties binnen de garantietermijn gedaan moeten worden dan kost dat hun niets, en heb je nooit gezeur. Als je een week afloop komt dan kunnen zij het zelf ook niet meer claimen, maar hebben wel een discussie met de klant. Het is dus ook in het voordeel van de dealer om je te bellen.

Wel netjes dat ze dat doen! ;)

Link naar reactie

Zou zeggen, stomme dealers die het niet doen: levert een tevreden klant op, extra handel als er iets stuk is en de kosten gaan naar BMW. ;)

Ik heb het idd ook nog niet meegemaakt. Probleem is natuurlijk dat ze of de betreffende data niet hebben of dat ze van die data nog geen informatie hebben gemaakt. :blink:

Link naar reactie
Het is een van de dingen die ze bij de BMW organisatie goed doen ... Het complete warme deken effect, wat uiteindelijk resulteert in een klantenkring die zich prettig en geborgen voelen .... Van goh .. Ze denken aan ons ...

Kijk dat heet klanten binding ...wat uiteindelijk het Freude am ... gevoel moet vergroten, en vooral verder vertellen want dat is natuurlijk de bedoeling .. ;)

Ja en verder ... Voor diegene die denken dat het geen geld kost Een zgn garantie verzekering kost behoorlijk, en het kost ook om bij de BMW Nederland club te horen.

het complete warme deken gevoel zijn ze bij BMW ,,dus niet de dealer,, snel vergeten als het om sticky steering gaat heb ik begrepen

uit de reacties hier op het forum :blink:

Hans

Link naar reactie
het complete warme deken gevoel zijn ze bij BMW ,,dus niet de dealer,, snel vergeten als het om sticky steering gaat heb ik begrepen

uit de reacties hier op het forum ;)

Hans

Inderdaad, wat ik ook hoor is het de Importeur die vaak wel dwars ligt en niet de dealer ook mijn dealer niet, ik had ook problemen met sticky Steerring, zij hebben het zonder enige vorm van protest gratis vervangen

Joris

Link naar reactie
Het is een van de dingen die ze bij de BMW organisatie goed doen ... Het complete warme deken effect, wat uiteindelijk resulteert in een klantenkring die zich prettig en geborgen voelen .... Van goh .. Ze denken aan ons ...

Kijk dat heet klanten binding ...wat uiteindelijk het Freude am ... gevoel moet vergroten, en vooral verder vertellen want dat is natuurlijk de bedoeling .. ;)

Ja en verder ... Voor diegene die denken dat het geen geld kost Een zgn garantie verzekering kost behoorlijk, en het kost ook om bij de BMW Nederland club te horen.

Inderdaad het zal een hoop geld kosten, maar ik heb de afgelopen 13 jaar 12 keer een nieuwe 5 serie gekocht 100.000 km per jaar gereden, en er is best weleens wat mee aan de hand geweest (kapotte automaat, remschijven enz.) maar nooit geen gezeur en altijd keurig een vervangende auto van dezelfde klasse.

Joris

Link naar reactie
Sales en relatie beheer is: zo veel mogelijk positieve contactmomenten creëren en als je dat als bedrijf ook nog eens "gratis" kan doen (vanwege verzekering) is dat slim management en iedereen blij. ;)

Uiteindelijk betaalt de klant natuurlijk voor deze verzekering, want die zit in de prijs van de gebruikte auto die je koopt.

Het bedrag dat de dealer moet afdragen aan BMW Nederland voor het afdekken van de garantieclaims bedraagt EUR 1.000-1.500,=

Gratis is dus een relatief begrip, want zoals de Engelsen zo mooi zeggen: "There is no such thing as a free lunch".

Er is uiteindelijk altijd iemand die de rekening betaald.

Link naar reactie

even op post 10 terug komen nee ik heb het niet zelf gehad en als je mijn post goed leest dan kan je zien dat ik de importeur bedoel dus niet de dealer wat ik heb begrepen is dat de meeste mensen goed geholpen worden door de dealer het is alleen zo dat de importeur

meestal moeilijk doet en de dealer het probleem laat oplossen terwijl het een fabrieksfout is die naar mijn mening door BMW opgelost dient te worden nu worden de kosten in een aantal gevallen in de maag van de dealer en soms de klant gesplits en dat door een fout die in de fabriek gemaakt is gelukkig heb ik die ervaring ,nog , niet en hoop ervan verschoond te blijven omdat ik een model van na de facelift heb maar als je op de verschillende forums kijkt dan zie je dat dit probleem tav de garantie wereldwijd speelt en dat de ,,warme deken,,

van BMW niet zo warm blijkt te zijn nogmaals ik heb het niet over de dealers als mijn vorige post niet duidelijk was hoop ik dat met deze rechtgezet heb ,, zo niet dan weet ik het ook niet meer ;)

Hans

Link naar reactie
Uiteindelijk betaalt de klant natuurlijk voor deze verzekering, want die zit in de prijs van de gebruikte auto die je koopt.

Het bedrag dat de dealer moet afdragen aan BMW Nederland voor het afdekken van de garantieclaims bedraagt EUR 1.000-1.500,=

Gratis is dus een relatief begrip, want zoals de Engelsen zo mooi zeggen: "There is no such thing as a free lunch".

Er is uiteindelijk altijd iemand die de rekening betaald.

Precies. Daarom staat gratis ook tussen quotjes. Maar vanuit de dealer gezien gewoon goed management.

Even voor de juiste perceptie van mijn bericht:

Ik heb 4 BMW producten op de oprit staan. Ging vroegah altijd naar Ekris. Heb daar goede en minder goede ervaringen mee.

Alle bolides zijn nu sinds drie jaar bij Roodkapje en dat bevalt mij en mijn portemonnaie veel beter. :blink: ;)

Heb dit jaar in Italie grote pech gehad maar ben ben daar bijna als een VIP behandeld met alle egards door de BMW dealer. Werd enkele keren met de nieuwe 5 serie van en naar hotel gereden, hotelkamer gereserveerd, Fietsen voor in het dorpje, etc. etc.

Dan ben je wel blij dat je niet bij de Trabant dealer langs hoeft. (Overigens ook wel coole auto'tjes)

Link naar reactie

Naar mijn mening is het ook vaak een persoonlijke instelling van de dealer/ verkoper hoe hij achter zijn product staat. Het blijft een zakelijke transactie maar zeker nu in de wat minder tijden betaald de in het verleden geleverde goede service/coulance zich terug. In het verleden heb ik een Alfa spider gehad die helaas niet de juiste auto voor mij bleek te zijn ondanks dat de dealer in Nunspeet er alles aan heeft gedaan om de problemen op te lossen. Zou ik ooit weer besluiten om een Alfa te kopen zou ik zeker bij hem gaan kijken.

Het gevoel wat je hebt bij een dealer is niet altijd in geld uit te drukken, ook ik betaal liever niet, maar het puntje nazorg is wel erg belangrijk misschien voor de een wat meer dan voor de ander.

---------------------------------

oudennieuw.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Dan ben je wel blij dat je niet bij de Trabant dealer langs hoeft. (Overigens ook wel coole auto'tjes)

Dan had je waarschijnlijk een plastic trapauto als vervangend vervoer gekregen :thumbup:

In het leven is niets gratis!

Iets dat gratis is heeft geen waarde.

Oh jawel hoor... mijn vrouw mag je gratis hebben, ze is alleen wel erg duur in 't onderhoud :schater:

(grapje Shelle... :kicking:)

Link naar reactie
Dan had je waarschijnlijk een plastic trapauto als vervangend vervoer gekregen :thumbup:

Oh jawel hoor... mijn vrouw mag je gratis hebben, ze is alleen wel erg duur in 't onderhoud :schater:

(grapje Shelle... :kicking:)

Neen, een klote Daihatsu Tuscan of zoiets. Man ik ging de eerste bocht met BMW snelheid in en reed bijna rechtdoor. B)

Ik wil je vrouw wel gratis maar dan ruil wel mijn schoonmoeder in. :schater: :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in