Ga naar inhoud

Armsteun Z3 maken


De Beertjes

Aanbevolen berichten

Hallo Ztjes,

Ik heb eens gekeken op het net naar een mooie armsteun voor een Z3 en kon eigenlijk alleen die van Auto Bartho Braat waarderen, maar die prijs vind ik te duur ;) de rest wat op het net staat is volgens mij allemaal prut :thumbsup:

Dus heb ik maar besloten om er zelf een te maken, mijn vraag is nu heeft iemand de maatvoering van de armsteun en wat detail foto's, misschien zelf's een tekening. :hypocritesmiley:

Als het goed lukt ga ik er misschien wel meer maken.

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Als het goed lukt ga ik er misschien wel meer maken.

:thumbsup: goed initiatief ;)

Wat wordt de optielijst? Met/zonder cupholders, muntenbakje, slot, opbergbakje, etc...? :hypocritesmiley:

Zonder gekheid... zet mij maar op een lijstje, mocht je er inderdaad meer gaan maken. :wave:

Link naar reactie
Misschien heb je hier wat aan, Theo....

Klik hier voor armsteun

Geeft wel de mogelijkheden aan, maar ik hou het eerst even bij het model van Auto Bartho Braat, moet nog wel een paar detail foto's enz. hebben, dus kom maar op :notok:

Link naar reactie
Ach met een goede figuurzaag en de timmerdoos die nog op zolder staat kom je deze winter een heel end :notok:

Floor, dacht dat jouw zolder onderhand leeggeruimd was? :schater:

Link naar reactie
:wave: goed initiatief :angry:

Wat wordt de optielijst? Met/zonder cupholders, muntenbakje, slot, opbergbakje, etc...? :notok:

Zonder gekheid... zet mij maar op een lijstje, mocht je er inderdaad meer gaan maken. :thumbup:

Staat genoteerd, eerst het proefmodel maar eens, aankomende week maar even beginnen :thumbup:

Link naar reactie
Nee er is geen doorkomen aan, Ik heb de moed opgegeven. :wave:

We verkopen het huis nu met een zolder vol verrassingen :notok:

@ z 3 widebody niet doen :angry:

Hoop dat je er een gek voor vindt, zelfs zonder zolder is een huis al momenteel haast niet te verkopen, ik spreek uit ervaring, 6 maanden te koop, 2 x bijnaverkocht......

en nu doodse stilte

Link naar reactie

Wat is er mis met het origineel? Zie mijn voorsteltopic: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=9860&st=20

Via Amerikaanse sites/fora zijn de steunen nog regelmatig te krijgen, af en toe via Ebay.de

Voor het mooie met een stukje leer en wat schuimrubber laten bekleden en je hebt een prima armsteun met opbergvak en zelfs (onhandige :rant: ) cupholders.

Neemt geen extra ruimte in en je arm ligt er heerlijk op. Bevalt mij prima.

Link naar reactie
Wat is er mis met het origineel? Zie mijn voorsteltopic: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=9860&st=20

Via Amerikaanse sites/fora zijn de steunen nog regelmatig te krijgen, af en toe via Ebay.de

Voor het mooie met een stukje leer en wat schuimrubber laten bekleden en je hebt een prima armsteun met opbergvak en zelfs (onhandige :sadder: ) cupholders.

Neemt geen extra ruimte in en je arm ligt er heerlijk op. Bevalt mij prima.

Die uitvoering is ook niets mis mee, maar ik vind die van Auto Bartho Braat nou eenmaal mooier :nasty: en deze heeft ook nog een deel aan de bestuurders kant wat mij dus ook prettiger lijkt.

Ik heb vanmiddag een proef opstelling gemaakt van karton en vind het inderdaad dus prettiger. :rant:

Als het allemaal gaat lukken, zal ik wel een lijstje maken waarop iedereen die belangstelling heeft kan aangeven als hij er een wil en zal dan ook aangeven wat het gaat kosten en de kleur niet te vergeten. :rambo:

Link naar reactie
Die uitvoering is ook niets mis mee, maar ik vind die van Auto Bartho Braat nou eenmaal mooier :nasty: en deze heeft ook nog een deel aan de bestuurders kant wat mij dus ook prettiger lijkt.

Ik heb vanmiddag een proef opstelling gemaakt van karton en vind het inderdaad dus prettiger. :rant:

Als het allemaal gaat lukken, zal ik wel een lijstje maken waarop iedereen die belangstelling heeft kan aangeven als hij er een wil en zal dan ook aangeven wat het gaat kosten en de kleur niet te vergeten. :rambo:

ben t helemaal met je eens,vind die van Barho Braat ook mooier en lijkt me ook prettiger maar erg prijzig,dus ben erg benieuwd naar de jouwe!

Link naar reactie
Tjee een armsteun, is daar weleens ruimte voor?

Met mijn 1m85 kan m'n elleboog ook nog prima op de middentunnel leunen, voor mij geen armsteun dus. Zo'n Z3 interieur is krap genoeg ;)

Met mijn 1.86 wil ik 'm voor geen goud meer missen. Sterker nog . Het is de beste aankoop die ik voor de ZZZ heb gedaan.

11092010130.jpg 11092010128.jpg 11092010129.jpg

Link naar reactie
6 maand , hier staan ze op de rij al 5 jaar te koop met een lap grond waar je u tegen zegt

Misschien is de buurt niet zo oke.

Ze hebben vast last van ZZZZ tjes die door de straat racen. ;)

En last van hangouderen die hun auto lopen te pimpen. :blink:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
zijn er al vorderingen inzake je armsteun,ben best benieuwd? :thumbup:

Dat is toevallig, ik was net van plan om het resultaat te tonen :D en hier is hij dan, hier en daar wijkt hij wat af van het voorbeeld van de armsteun van Bartho Braat, maar ik vond dit wel mooi en comfortabel.

Al zeg ik het zelf (en ook de mensen om mij heen) hij is bijzonder goed gelukt, maar eerst maar even de :) van mijn "huisvlijt" project, ben benieuwd naar jullie mening.

DSCI0001-2.jpg

DSCI0004-1.jpg

DSCI0009-2.jpg

DSCI0005.jpg

DSCI0007-1.jpg

DSCI0010-3.jpg

Zoals jullie kunnen zien is zelf het asbakje weer terug geplaatst incl. de bijbehorende verlichting, de gehele armsteun is met leer afgewerkt dus ook de binnenkant en is ook het kabeltje voor mijn I-pot aansluiting er in geplaatst.

Al met al toch nog wel een hele klus geweest, maar wel met een tevreden resultaat, het belangrijkste is natuurlijk de armsteun zelf en deze is perfect en geeft een zeer goede en ontspannende steun.

Ook het schakelen gaat prima en ontspannen.

Dus al met al een geslaagd project -_- :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.