Ga naar inhoud

Foto poetsen?


ZonderZ

Aanbevolen berichten

Misschien ben ik dom of snap/begrijp ik iets niet maar waarom schijnt er een "regel" te zijn dat de nummerborden van auto's welke foto op het forum geplaatst worden gepoetst moeten zijn?

Wat is er zo geheim aan een nummerbord?

Ok, je kunt er enkele technische gegevens van achterhalen? So what? zijn die zo vreselijk dan?

Zonder weer een vreselijke ruzie topic te creeren ( zeker niet mijn bedoeling ) kan iemand mij dit uitleggen.

Ik wil namelijk nog foto's van de VOC rit plaatsen maar ik ben niet van plan om daar al die nummerplaten van te gaan wissen.

Kan mijn tijd beter gebruiken, het zoeken naar grijze afdekplaatjes voor een Z4 bijvoorbeeld. :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

gewoon posten inclusief kenteken. Ik ga ze ook niet allemaal wissen.

Alleen bij gespot en foto's à la ken je deze is het wel op prijs gesteld (een deel van) het kenteken te wissen.

Ik ga er vanuit dat een deelname aan een forumrit niet echt geheim is.

Link naar reactie

Sommige mensen vinden het niet fijn dat dat zo op internet staat (om verschillende redenen). Voornaamste reden heb ik altijd begrepen zou zijn dat er dan niet een of andere onverlaat platen kan laten maken "bij zo'n mannetje" en met jou kenteken rond gaat rijden.

Stel dat je net een Boston Groene Z3 coupe hebt gekocht en met "foute platen" wil gaan rijden. Dan is het is inderdaad wel erg handig dat je op een forum als het onze precies zo'n auto kan vinden en het nummerbord er van kan laten namaken. Omdat natuurlijk niemand ooit een Boston Groene Z3 coupe koopt kan ik het risico wel lopen denk ik... :m:

Er zijn ook mensen die er iets op tegen hebben dat hun voor/achternaam op het forum komt, etc etc.

Alles wegpoetsen hoeft mijns inziens trouwens niet. Ik kies altijd voor een "opt out" systeem, waarbij ik het bij het plaatsen van foto's van een rit er even bij vermeld dat als het kenteken van je auto op een van mijn foto's zichtbaar is en je dat niet op internet wenst, je me even kunt PMen. Dan verwijder ik de foto, of poets het nummerbord even weg.

Link naar reactie
Alles wegpoetsen hoeft mijns inziens trouwens niet. Ik kies altijd voor een "opt out" systeem, waarbij ik het bij het plaatsen van foto's van een rit er even bij vermeld dat als het kenteken van je auto op een van mijn foto's zichtbaar is en je dat niet op internet wenst, je me even kunt PMen. Dan verwijder ik de foto, of poets het nummerbord even weg.

Als dat de consensus is, stop ik met 'poetsen', en gooi ik de resterende batch foto's van de VOC-rit zó online.

Ik kan me een eerder topic herinneren waarin er huiverig gereageerd werd op posten van foto's met nummerbord, en ben daarom druk met de digitale gele verf in de weer gegaan.

Link naar reactie
Als dat de consensus is, stop ik met 'poetsen', en gooi ik de resterende batch foto's van de VOC-rit zó online.

Ik kan me een eerder topic herinneren waarin er huiverig gereageerd werd op posten van foto's met nummerbord, en ben daarom druk met de digitale gele verf in de weer gegaan.

Altijd al gedacht dat er een echte van Gogh in je zat, iets met gele zonnebloemen? :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Stel dat je net een Boston Groene Z3 coupe hebt gekocht en met "foute platen" wil gaan rijden. Dan is het is inderdaad wel erg handig dat je op een forum als het onze precies zo'n auto kan vinden en het nummerbord er van kan laten namaken. Omdat natuurlijk niemand ooit een Boston Groene Z3 coupe koopt kan ik het risico wel lopen denk ik... :m:

Inderdaad... en "foute platen" op een Boston Groene Z3 coupe monteren :m: dan moet je wel helemaal door de ratten besnuffeld zijn :schater:

Link naar reactie
Als dat de consensus is, stop ik met 'poetsen', en gooi ik de resterende batch foto's van de VOC-rit zó online.

lijkt me niks mis mee Pim, als je idd even erbij zet dat het bij bezwaar opgelost wordt na een PMetje.

Ik kan me een eerder topic herinneren waarin er huiverig gereageerd werd op posten van foto's met nummerbord

Zoals Edwin ook al zei, is dat eigenlijk alleen maar netjes bij "in het wild" geschoten plaatjes, niet zo zeer bij ritten.

Link naar reactie
Neuh, maar speciaal voor jou wél je werkplek in het zonnetje gezet.... :wave:

4964515841_5212ab3ec5.jpg

4964520305_eb1d5a57fa.jpg

Het heeft niets met Corus te maken, maar dit is het bedrijf waar mijn pa zijn leven heeft gesleten, hij zal erg blij zijn met deze foto's.

Daarbij heb ik onlangs op die torens gestaan, grappig!

Link naar reactie
Het heeft niets met Corus te maken, maar dit is het bedrijf waar mijn pa zijn leven heeft gesleten, hij zal erg blij zijn met deze foto's.

Daarbij heb ik onlangs op die torens gestaan, grappig!

Ving van Ben tijdens het diner op dat-ie iets met de cementfabriek van doen had, vandaar.

Leuk te horen dat m'n foto's ook buiten het forum 'landen'... :wave:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Neem nou het geval BerryB.

Waarvan zijn M is gestolen, de verzekeringsmaatschappij keek daarom even mee op dit forum..wat achteraf mede tegen hem heeft gewerkt.

Als je je kenteken gewist hebt, kunnen ze dus niet aantonen dat het om de betreffende auto ging/gaat.

Link naar reactie
Neem nou het geval BerryB.

Waarvan zijn M is gestolen, de verzekeringsmaatschappij keek daarom even mee op dit forum..wat achteraf mede tegen hem heeft gewerkt.

Als je je kenteken gewist hebt, kunnen ze dus niet aantonen dat het om de betreffende auto ging/gaat.

Ik ken het verhaal van de gestolen auto niet dus deze vraag stel ik in onwetendheid, een foto van je auto op internet ( anno 2010 digitale tijdperk ) kan bij een verzekering tegen je werken???

Met alle respect, ik heb een grote fantasie maar kan echt geen reden bedenken waar hier een probleem in schuilt.

Kun je voor mij/ons iets van de sluier oplichten?

Groetjes.

Link naar reactie
Maakt met 2 volwassenen/partners boven de 23 niet zoveel uit (=gewoon 2de gezinsauto), maar bij jeugdige bestuurders ligt dat weer wat anders...

Je hebt helemaal gelijk, ik heb destijds mijn verzekering ( Polis Direct ) ge-informeert dat mijn oudste zoon ( toen 19 ) ook regelmatig gebruik zou maken van de auto, dit betekende dat ik iets van 40 gulden meer per jaar moest betalen en het probleem was opgelost. En schades heeft hij gemaakt.. :thumbup:

Link naar reactie
Het probleem was dat niet hij maar zijn vader als regelmatig bestuurder was opgegeven. Toen op hyves/autogespot/dit forum telkens foto's stonden met Berry achter het stuur ging het mis.... Verzekeraar keerde niet uit

Ik vind dit toch een raar verhaal, als het om schade zou gaan wat veroorzaakt is door de zoon en hij staat dan regelmatig afgebeeld met de auto ja dan kun je een discussie krijgen met de verzekering en dan nog, totaal niet uitkeren gaat volgens mij niet op.

Maar het gaat, als ik het goed lees om diefstal van de wagen, in dat geval maakt het niet uit wie de regelmatige bestuurder is, het object is namelijk verzekerd en niet de bestuurder. :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik vind...

Probleem was dat de auto op naam van zijn vader verzekerd was/is.. echter dat hij er "meerendeel" van de tiet in reed..

op deze manier betaal je dus minder premie.. en daar ging de verzekering moeilijk over doen.

(Overigens wil ik niet zeggen dat iedereen die zijn kenteken "poetst" dit doet vanwege deze reden.., het was slechts een voorbeeld uit de

wel 100denkbare redenen)

Link naar reactie
Het probleem was dat niet hij maar zijn vader als regelmatig bestuurder was opgegeven. Toen op hyves/autogespot/dit forum telkens foto's stonden met Berry achter het stuur ging het mis.... Verzekeraar keerde niet uit

Een gevalletje eigen schuld dikke bult, want als je de zaken bij de verzekering anders voorstelt dan ze werkelijk zijn en het komt uit dan heb je toch echt alleen jezelf iets te verwijten lijkt me. Net zoiets als opgeven dat je minder dan 5.000 km per jaar rijdt om een voordelige premie te krijgen en dan huilen als ze erachter komen dat je 10.000 km per jaar rijdt en ze niet willen uitkeren.

Wat ze laatste schrijver zegt is natuurlijk ook waar, bij diefstal doet de berijder toch niet ter zake?

Ik zou er in dat geval maar eens een advocaat opzetten en kijken wat er gebeurt. De verzekering moet dan bewijzen dat de verzekerde fout zit, en dat lijkt me knap lastig.

Link naar reactie

Bij het ondertekenen van de overeenkomst wordt je geacht deze naar waarheid te hebben ingevuld ,Dus heb je dat niet gedaan, Dan betalen ze niet uit en jij mag het tegendeel bewijzen en zij hebben alle tijd van de wereld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.