Ga naar inhoud

windscherm beetje hoger dan OEM

Bmtouring

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kennis van me vraagt om een windscherm voor z'n Z3. Bij het OEM exemplaar heeft hij er last van in z'n achteruitkijkspiegel (geen Nederlander, dus hij gebruikt dat ding wel degelijk :thumbup: ) dus vraagt hij over andere merken zijn. Of andere oplossingen. Hebben jullie hier ook last van? En hoe opgelost?

alvast dank voor info

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat is er verkeerd aan zijn 2 buitenspiegels?

Verder kun je door het scherm heenkijken, vind het vooral ´s-avonds gemakkelijker, achterliggers verblinden dan niet zo in de binnenspiegel.

Link naar reactie

Kennelijk zit hij zo hoog/laag (kweenie, nooit in een z3 gezeten) dat hij precies tegen een rand aankijkt. Vandaar de vraag of er een alternatief is dat bijv. een dunnere rand heeft, of gewoon anders gevormd is zodat het zicht niet belemmerd wordt.

zijspiegels tja, :wave:

met die achterliggers heb ik ook wel ja, ik heb zonneschermen achterin (E39). Dat is vergelijkbaar materiaal wat doorkijken betreft.

Link naar reactie

Ik heb zelf ook zo een OEM scherm.

Inderdaad > de rand zit midden in de "achteruitkijk" spiegel.

Tevens zit de achteruitkijk spiegel flink in het zichtsveld van de voorruit.

Ik zou het liefst een kleinere achteruitspiegel willen noteren ( of zelfs verwijderen)

De windvanger is te vervangen door een persplex exemplaar .

Ruud (roodkapje) heeft ze ook eens gemaakt.

Krassen valt wel mee > als je er maar vanaf blijft met zanderige doeken

Link naar reactie
Krassen valt wel mee > als je er maar vanaf blijft met zanderige doeken

Je zou 'm ook kunnen laten maken in een harder materiaal, zoals polycarbonaat of Lexan... Wat duurder, maar vele malen krasbestendiger dan normaal plexiglas/acrylaat.

Er is vast wel een forumlid waar je langs kan om een mal te maken van een bestaande, de betere kunststofboer kan er dan vast eentje op maat voor je knutselen!

Als je helemaal zou willen doe-het-zelven: dit soort spul is te verwerken met een decoupeerzaag met goede kwaliteit staalzagen. Niet een té hoog toerental, dan wil het kunststof nog wel eens smelten... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in