Ga naar inhoud

Raad het apparaat


Gast floor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt wel een 'spul' om de ladingsriemen van een vrachtwagen aan te spannen :wave:

Link naar reactie

Dit was blijkbaar niet zo eenvoudig , dus hier de oplossing.

Dit is een tang die gebruikt wordt om de aansluitdraadjes van kleine electronische componenten zoals weerstandjes, condensatoren enz om te buigen op steeds dezelfde afstand.

Je kan de breedte instellen, vervolgens leg je de component in de tang en plooien maar.

Het voordeel is dat je dan steeds exact dezelfde afstanden hebt.

laatste006.jpg

Hier het resultaat

laatste008.jpg

En tenslotte het tweede voorwerp;

Dit is een pennenrichter voor noval radiobuizen; dit is een handig toestelletje van de jaren 50....Destijds werden in radio's en tv's buizen gebruikt, hier in europa waren dat toen meestal buizen van

het noval-type, dit is een glazen buis met 9 pennen ( kleinere uitvoering had er 7 ).

Deze glazen buizen hadden onderaan metalen aansluitpennen. Vaak gebeurde hed dat deze pennen niet juist meer stonden ( verbogen en krom ) waardoor ze niet meer juist pasten in de buisvoeten.

Je kan dan wel proberen om met een tangetje die aansluitingen terug recht te maken doch vaak brak dan de buis.

Dus als je dan die buizen in deze pennenrichter stak werden de aansluitingen vanzelf terug gerecht en uitgelijnd.

( Ps: dit werkt heel goed en ik gebruik dit ding bijna dagelijks )

De buis met kromme pennen...

laatste011.jpg

De buis in de pennerichter.

laatste013.jpg

Het resultaat...

laatste014.jpg

Zo mysterie opgelost.

Tot de volgende...

Groetjes..Dirk :schater:

Link naar reactie
En de nieuwe voor vandaag.

messjes004.jpg

En de binnenkant

messjes006.jpg

Veel plezier :wave:

Van het motief aan de bovenkant weet ik dat dit de levenslijn uit Griekenland is en komt dan ook in talloze producten uit dat land naar voren, zoals de ring die ik zelf draag, voor de rest, het kan voor mij wel een wafel ijzer zijn ??????? :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Nou niemand heeft het geraden, Dan volgt hier de ontknoping.

Het is een apparaat net als het vorige om scheermesjes te slijpen. :wave:

Heb je soms last van veel lichaamsbeharing? :schater: of vind je het gewoon leuk om die dingen te verzamelen?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik vond het wel leuk ja.. :wave::blink:

moet jij niet de straat op foto,s maken van zzztjes?

Bedankt voor de tip, was het bijna vergeten..

Ga jij dan weer je zolder op, foto's maken van scheermesjes slijpers?

Link naar reactie

Ga door, ga door! Erg leuk topic, kan ik geen genoeg van krijgen :wave:

Misschien wel ff als spelregel hanteren dat er pas een nieuw item door een member geplaatst mag worden als het vorige item is geraden of bekend gemaakt?

Link naar reactie
Ik vond het wel leuk ja.. :wave::blink:

Bedankt voor de tip, was het bijna vergeten..

Ga jij dan weer je zolder op, foto's maken van scheermesjes slijpers?

Zet je camera maar vast klaar ik kom de 9e naar amsterdam, amstelveen en ik kom via de afsluitdijk of de A1 is nog niet helemaal duidelijk Oh ja, ik moet ook nog in de Wibautstraat zijn .

en nog in een gezellig restaurant, maar je hebt vast wel een tip voor me. :banaan:

Edit ,Maar de meeste tijd zit ik bij Cristofory (zoek maar ff) :drank:

Link naar reactie
Ga door, ga door! Erg leuk topic, kan ik geen genoeg van krijgen :wave:

Misschien wel ff als spelregel hanteren dat er pas een nieuw item door een member geplaatst mag worden als het vorige item is geraden of bekend gemaakt?

Oke kom maar op met je spullen,En die spelregel is een goed idee :blink:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Zet je camera maar vast klaar ik kom de 9e naar amsterdam, amstelveen en ik kom via de afsluitdijk of de A1 is nog niet helemaal duidelijk Oh ja, ik moet ook nog in de Wibautstraat zijn .

en nog in een gezellig restaurant, maar je hebt vast wel een tip voor me. :thumbup:

Edit ,Maar de meeste tijd zit ik bij Cristofory (zoek maar ff) :blink:

Ik zal tusen de afspraken door in de bosjes liggen om je Z4 op de plaat te leggen... :schater:

En voor een gezellig restaurant kan je bijvoorbeeld naar Loetje, niet te duur wel gezellig.

http://www.loetjeaandeamstel.nl/

Ennuh, wel Cristofori goed spellen de volgende keer -_- :foto: :P ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.