Ga naar inhoud

Raad het apparaat

Gast floor

Aanbevolen berichten

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt mij een voorloper van het speelgoed van ome Koos, een snelheidsmeter. Althans dat maak ik op uit de tekst op de achterkant.

Leuk speelgoed, zou ik hier in Plittersdorf kunnen gebruiken :schater:

Max 50, advies 30, en meestal rijden ze ver boven de 50 door her dorp.

Die idioten op de race fiets hoor je helemaal niet aankomen.

Heb al hier voorgesteld een drempel aan te leggen, zodat ze gelanceerd worden.

Gebeurd er hier tenminste nog eens wat

Link naar reactie

Niet typisch 'Algemene Z3 techniek', dus even verplaatst.

Inderdaad iets van een snelheidsmeter, maar helemaal duidelijk is mij ook niet. "K.P.H." is ook al zo'n rare eenheid, omdat de Engelstalige landen meestal niet in kilometers per uur rekenden ten tijde van dit aparaat.

Ben je de zolder aan het opruimen....?

EDIT: oh, dat schreef je al...!

Link naar reactie

Het tekstje achterop suggereert dat er nog wat 'hulpstukken' nodig zijn om 't apparaat aan de praat te krijgen. Werkt op 't 1e gezicht volgens het (helaas...) welkbekende flitskastprincipe.

Zonder meer informatie is het lastig te zeggen waar-ie precies voor diende, een plaatje van de aansluitingen op de zijkant zou helpen. Ik zie daar een stekkerverbinding zitten, die zou zo maar eens een camera kunnen aansturen...

Tja was me net te snel af: inderdaad apart dat je een KM/u schaal vindt op een apparaat met Engelstalige instructies. Is er ergens op 't ding een naam van een fabrikant te vinden? Maakt gericht zoeken een stuk makkelijker!

Link naar reactie

jah is welzeker een snelheidsmeet apparaat,misschien wel bedoeld voor de racerij?? en dan vandaar de k p h aanduiding??

die vent die die flitspalen had uitgevonden was dat geen nederlander?? ( over fout geweest gesproken)

er zullen idd nog wel eea aan rand apparatuur bij horen.

misschien eens informeren bij een auto museum of iets dergelijks misschien dat die er interesse in hebben?

Link naar reactie
Wat ik mij eigenlijk afvraag, hoe komt zoiets bij Floor op de zolder.

Juist en nu komen wij tot de kern van het probleem met betrekking tot een snelheidsmeter van Gatsonides: Volgens mij heeft Floor familie die ongeveer 44 jaar geleden mij met een te hoge snelheid van de weg afhaalde met mijn kreidlertje. Na medeneming en het verhoor door de politie waren de laatste woorden van de hermandad "geef die kwal alsjeblieft zijn verzekeringbewijs en laat hem opsodemieteren" Op dat moment en geen ander heb ik het besluit genomen om in de toekomst rechten te gaan studeren. Ik heb toen het bureau verlaten met een dusdanige hoeveelheid aan prenten dat ik ingeval mijn ouders nog zouden leven nog steeds aan een afbetalingsregeling bezig zou zijn!

Hans :blush:

Link naar reactie

Lijkt inderdaad wel op een apparaat uit de bromsnor tijd, Ik vind het verhaal van hans met zijn kreidlertje :blush: helemaal top .ik reed in die tijd op een vespa scooter met een oefenbwijs.

Mocht je in een bepaalde straal rond je huis rijden( kreeg dus regelmatig een bon)

Link naar reactie

Ok, laat ik maar eens een gooi doen.

Het bovenste kastje is een accu tester. Met de V van Volt.

Het onderste kastje is vermoedelijk een meter om de snelheid te meten, ik denk van een rollenbank.

De letters K P H staan voor Kilometre Per Hour en is dus een maat van snelheid of afgelegde afstand ( kilometers in 1 uur ) Misschien ijking van meters.

Dit staat symbool voor km/h of te wel km:h=1.

Beide kastjes komen dus uit een garage.

Misschien wil Roodkapje ze wel gebruiken... :schater:

Link naar reactie
En wat ik mij afvraag is hoelang is er al niet opgeruimd op de zolder van Floor¿¿?? Ze haalt dingen uit het jaar kruik tevoorschijn :schater:

Je wil niet weten hoe groot onze zolder is, Geen doorkomen aan, generatie,s hebben er hun spullen opgeslagen.

En nu gaan we nog groter wonen :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in