Ga naar inhoud

Aankoop z3m roadster


Frank z

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik heb in de afgelopen jaren een z3 roadster 2.8 en 3.0 gehad. De laatste heb ik ca. een jaar geleden moeten verkopen, maar nu is er weer een mogelijkheid om mijn droomauto aan te schaffen. Ik heb een z3m roadster gezien uit maart 1999. Nederlandse auto en lage km stand. Nu heb ik weleens begrepen dat de auto diverse modificaties moet hebben gehad, maar waar het precies over gaat weet ik niet. Nu wil ik niet over 1 nacht ijs gaan en vraag ik jullie advies hierover.

Mocht iemand wat meer weten over die modificaties of andere tips hebben waar ik op moet letten, dan lees ik het graag.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

Frank

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

KM-stand, onderhoud en het feit of ie is afgetrapt bepalen de waarde van de :thumbup:.

Heb vorig jaar een :thumbup: uit Duitsland gehaald met zuivere historie, bj. '99, 36K op de teller en in perfecte staat. Zo eentje kan ik iedereen aanraden.... :newblush:

De condities waaronder je een :muur: aanschaft zijn bepalend voor je toekomstig plezier.... Wil je meer weten, stuur even een PM.

Link naar reactie
Beste forumleden,

Nu wil ik niet over 1 nacht ijs gaan en vraag ik jullie advies hierover.

Mocht iemand wat meer weten over die modificaties of andere tips hebben waar ik op moet letten, dan lees ik het graag.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

Frank

Kijk daar doe je nu heel wijs aan, als er ergens mensen zijn die er verstand van hebben dan is het wel hier in dit forum, mits ze elkaar niet in de haren zitten. :schater:

Link naar reactie

Tja veel research doen helpt altijd maar helaas komt er bij een 2de hands auto ook altijd een beetje geluk kijken..... en zeker bij een :rant: . Die van mij staat nu op 78000 km en in de winter gaat deze naar JR motorsport om de lagerschalen en oliepomp preventief te laten vervangen. Maar ook zij geven aan dat hier eigenlijk geen peil op te trekken is omdat sommige blokken zonder preventief onderhoud 150000 lopen zonder problemen.... Maar ja ik ben het toch liever voor. Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

De M roadster heeft eigenlijk de minste wijzigingen gehad in relatie tot de rest van het Z3 gamma, grootste wijziging was in 2001 toen de S54 motor de S50 verving en er allerlei andere kleinere wijzigingen aan het interieur zijn doorgevoerd. Deze laatste serie is gezien de late datum in kleinere aantallen geproduceerd. De S54 motor is vooral bekend uit de M3e46 maar ook gebruikt in de Z4M. Heeft vele prijzen gewonnen.

Hier lees je meer: klikklik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.