Ga naar inhoud

soft top


bmw z3 1

Aanbevolen berichten

Als ik voor de winter de hard top erop wil zetten, kan de soft top er dan af gehaald worden of moet hij blijven zitten. Misschien is het niet de moeite?

Marc

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Is dat gebruikelijk? Lijkt me niet zo goed voor de achterruit. Daarnaast win je natuurlijk wat bergruimte als je hem eraf kunt halen. Geeft dit veel problemen of kan dat eenvoudig?

Marc

Link naar reactie

De softtop kan er dus gewoon op blijven zitten wanneer je deze openklapt en dan de hardtop erop zetten.

Lijkt mij niet handig wanneer je de softtop er geheel uit gaat halen, maar alles is mogelijk.

En de ruimte die je ermee wint is nou ook weer niet gigantisch.

Let er alleen op dat de softtop wel droog en schoon is als je deze openklapt en de winter onder de hardtop laat zitten.

Groet, Ferry

p1090619p.jpg

Link naar reactie
Is dat gebruikelijk? Lijkt me niet zo goed voor de achterruit. Daarnaast win je natuurlijk wat bergruimte als je hem eraf kunt halen. Geeft dit veel problemen of kan dat eenvoudig?

Marc

Haal je hem er toch lekker uit, is en beetje werk met het risico dat je de kap er niet goed in krijgt ! :birthday:

Hans

Link naar reactie

Ik wilde initieël m'n softtop zelf monteren en heb me in de montage enigszins verdiept. Een goed passende softtop monteren, is een hele klus! Daarom heb ik de softtop vorig jaar door een bedrijf laten monteren. M'n vrouw heeft de Z3 de hele winter gebruikt (ook toen 't zo koud was en er veel sneeuw lag). De Z3 stond 's nachts wel in de garage, dus niet 24/7 buiten.

In combinatie met een goed setje winterbanden (dat was echt heel nodig....wat een dweil zo'n Z3 op sneeuw!) heeft ze geen problemen ondervonden (behalve een dichtgevroren achterruit, die je niet vrij kon krabben). Ik heb het advies van de softtop "monteur" opgevolgd en de kap gewoon af-en-toe met water schoongemaakt (als 't niet gevroren had).

Op duitse fora had ik gelezen dat als je de softtop opgevouwen hebt, hij het meeste slijt. Maar ik kan me voorstellen dat als je een hardtop hebt, je deze ook wilt gebruiken. Echter, de softtop demonteren raad ik je af.

Succes,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.