Ga naar inhoud

Auto verzekering


Rewij

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Ik heb mijn Z3 verzekerd bij http://bmwz3-verzekering.navk.nl/index.php maar dit is volgens mij precies dezelfde, kijk maar want de tel.nummers etc. zijn identiek.

Alleen nog maar telefonische ervaring voor beantwoorden van vragen, gelukkig nog geen schadeclaims.

Weet dus niet hoe de kwaliteit dan is maar het ziet er allemaal wel netjes uit en de offerte werd direct thuisgestuurd en nadat ik een wijziging had doorgegeven (meldcode) kreeg ik meteen weer een nieuwe toegestuurd.

Succes verder met je keuze.

Groet, Ferry

Link naar reactie
Hoi,

Ik heb mijn Z3 verzekerd bij http://bmwz3-verzekering.navk.nl/index.php maar dit is volgens mij precies dezelfde, kijk maar want de tel.nummers etc. zijn identiek.

Ik heb zelf ook even gekeken wat het scheelt met de Zzzz en dat was een behoorlijk bedrag, bijna 50% goedkoper dan de ANWB waarbij ik nu zit.

Overstappen zal ik helaas niet doen gezien we bij de ANWB ons aankoopbedrag voor 3 jaar volledig meeverzekerd hebben. Dus total loss of gestolen is het dus meer uitkeren dan alleen de dagwaarde, dat kan zo een 10.000 tot 15.000 schelen over een periode van 3 jaar.

Maar ik zal ze zeker onthouden als er over 3 jaar een nieuwe verzekering afgesloten moet worden.

Bedankt voor de tip, ik had er nog niet van gehoord. :thumbup:

Link naar reactie

Ik ben er ook verzekerd, heb er gelukkig nog geen gebruik van gemaakt.

Kreeg gelijk max. bonus korting, ondanks dat mijn verklaring ouder dan 1 jaar was.

En opschorten van de verzekering was met 1 mailtje incl. RDW schortingsbewijs geregeld.

Prima verzekering!

Link naar reactie

Heb net even gekeken op Independer.nl, :newblush: vind die prijzen allemaal zeer belovend, te veel belovend als je het mij vraagd, een voorbeeld: ik woon in Drenthe (altijd de goedkoopste provincie), dan zou je zeggen Unive ( zonder winstoogmerk :thumbup:) is de goedkoopste, maar dat is dus absoluut niet het geval.

In mijn geval ( ik ben bij ASR verzekerd, via een tussenpersoon) is deze, althans voor mij, de goedkoopste.

Maar alle gekheid opzij, een verzekering is pas te beoordelen als hij moet uitbetalen, en niet op basis van hoe snel hij de polis opstuurt, in mijn geval zit mijn tussenpersoon er tussen en deze regelt voor mij al jaren mijn verzekeringen naar volle tevredenheid (bij ASR), wij hebben wel al onze verzekeringen daar lopen, per mand betaal ik daar maar vrij weinig voor en ben gewoon goed verzekerd (weet ik uit ervaring als ze moeten betalen :schater: )

Link naar reactie

He Matje,

€ 180,- lijkt natuurlijk heel veel geld, maar je hebt (als ik het goed lees ben je 19 jaar) natuurlijk ook nog geen No-claim opgebouwd, als je reken dat als je volledig No-claim hebt van 75 % , dan kom je in de maand op €45,- , dit valt mij nog niet tegen, is ook niet goedkoop maar toch :kewl:

Link naar reactie

klopt beertje,

Leuke is dat wanneer ik invul dat ik 0 schade vrije jaren heb maar wel van 1981 ben (i.p.v.) 1991 dan kost het mij nog iets van 50-60 in de maand. Zonder no-claim op te bouwen dus.

Meeste verzekeraars verzekeren mij nie vanwege het teveel aan PK's in combinatie met mijn leeftijd. Dus je moet wat.

Link naar reactie

Heb vanavond weer eens zitten rekenen.

Voor 3 auto's ben ik verzekerd bij Centraal Beheer.

Eenzelfde verzekeringen online berekend 2x WA+, 1x WA AllRisk komt neer op een meerprijs van 49,- per jaar totaal. Nagenoeg geen verschil. Blijf dus waar ik ben.

De BMW was inderdaad goedkoper. De "gewone auto's" niet.

Maar bij Centraal Beheer is elke extra auto steeds voordeliger. Wellicht als ik bel krijg ik kortingen maar ben bang van niet.

Link naar reactie

Vandaag heb ook ik contact gehad met mijn verzekeringsagent (belde mijn terug na een eerder gesprek), dat gesprek ging met name over WAAR BEN IK NU VOOR VERZEKERD, dat wil zeggen b.v. wat wordt er uitgekeerd op het moment dat bij een aanrijding de auto totaal los wordt verklaard (afgezien van de kosten tegen partij, inzittende verzekering, enz) :thumbup:

Er zijn daarin drie mogelijkheden( LET wel, het gaat dus om een gewone all risk verzekering en dus geen oldtimer verzekering), 1: de dagwaarde wordt uitbetaald, 2: de handelswaarde of 3: de verkoop/koopwaarde. :oops:

Deze laatste is natuurlijk de beste, want dit houd in dat je een bedrag krijgt uitgekeerd, waarvoor je dus een andere wagen met dezelfde condities kunt weer kopen als de oude auto. :ok:

Echter zoals nu blijkt zal de verzekering (in de persoon van de gestuurde expert) gaan voor de dagwaarde en deze ligt zeker een aantal duizend euro's lager dan de verkoop/koopwaarde, je zal dus in gevecht moeten met de verzekering (expert) om een goede waarde voor je auto te krijgen :vader:

Als je dus niets van te voren laat vastleggen, kun je bedrogen uitkomen (zeker misschien met een goedkope verzekering).

Laten we eerlijk zijn De Z3/Z4 is een liefhebbers auto, de waarde is nu al in veel gevallen hoger dan de dagwaarde en dit zal in de komende jaren alleen maar toenemen en zeker de Z3, op dit moment wordt deze hier en daar al als een klassieker gezien (Let wel, dus nog lang geen oldtimer, dat duurt nog een aantal jaren) en zal in de komende decennia steeds moeilijker zijn om te bemachtigen ( in tien jaar zal zeker 10% van de auto's verloren gaan om een of andere reden). :sadder:

Mijn verzekeringsagent(te) wist dit ook niet zeker, maar had wel zoiets van, tja, dat is kan dan wel een probleem zijn, zij gaat dus nu (op haar eigen initiatief) uitzoeken wat de diverse maatschappijen hierop te zeggen hebben en zal hierop zo spoedig mogelijk terugkomen.

Een alternatief is natuurlijk een oldtimer verzekering, maar dan moet je om de 3 tot 5 jaar een taxatie rapport overleggen en die kost al gauw enkele honderden euro's, persoonlijk vind ik dit geen alternatief, extra verzekeren tegen nieuwwaarde KAN NIET, je moet dan altijd de eerste eigenaar zijn. :(

Al met al, een verzekering kiezen is nog niet zo eenvoudig voor een Z owner, de premie is het minste probleem ( mag natuurlijk niet et hoog zijn, het rijden in z'n prachtige wagen als de Z3/Z4 moet wel betaalbaar blijven), laten we wel wezen, als je een premie betaald en als het mis gaat krijg je nog niets terug, moet je je afvragen waarvoor heb ik dab die premie betaald. :scratchchin:

:wave:

Wordt vervolgd

Link naar reactie
Vandaag heb ook ik contact gehad met mijn verzekeringsagent (belde mijn terug na een eerder gesprek), dat gesprek ging met name over WAAR BEN IK NU VOOR VERZEKERD, dat wil zeggen b.v. wat wordt er uitgekeerd op het moment dat bij een aanrijding de auto totaal los wordt verklaard (afgezien van de kosten tegen partij, inzittende verzekering, enz) :thumbup:

Er zijn daarin drie mogelijkheden( LET wel, het gaat dus om een gewone all risk verzekering en dus geen oldtimer verzekering), 1: de dagwaarde wordt uitbetaald, 2: de handelswaarde of 3: de verkoop/koopwaarde. :sadder:

Deze laatste is natuurlijk de beste, want dit houd in dat je een bedrag krijgt uitgekeerd, waarvoor je dus een andere wagen met dezelfde condities kunt weer kopen als de oude auto. :vader:

Lees even mijn reactie iets terug, onze wagen is 3 jaar lang voor het aankoopbedrag verzekerd, dus als deze bijv over 2,5 jaar total los komt dan krijgen we toch het aankoopbedrag uitgekeerd. ANWB. :scratchchin:

Enige nadeel is , is dat de kap niet tegen vandalisme is verzekerd, maar het verschil tussen deze 2 opties is tegroot om het daar op niet te doen.

Ik betaal op jaarbasis met 80% no claim rond de 900 euro per jaar

Link naar reactie
klopt beertje,

Leuke is dat wanneer ik invul dat ik 0 schade vrije jaren heb maar wel van 1981 ben (i.p.v.) 1991 dan kost het mij nog iets van 50-60 in de maand. Zonder no-claim op te bouwen dus.

Meeste verzekeraars verzekeren mij nie vanwege het teveel aan PK's in combinatie met mijn leeftijd. Dus je moet wat.

Even een tip

Ik had het zelfde met mijn oudste zoon, ik heb destijds de wagen op mijn naam laten zetten en meldig gemaakt dat er af en toe ook een jonger persoon in rijdt.

Je betaald dan een paar tientjes meer op jaar basis, iets van 40 of 50 euro maar maak wel gebruik van de no claim. :thumbup:

Ik heb dit toen hij 23 was gestopt en heeft hij een verzekering op zijn naam genomen.

Natuurlijk betaalde hij wel zelf het bedrag aan mij terug, net als de bekeuringen die op mijn naam binnen kwamen.. :schater:

Link naar reactie
Lees even mijn reactie iets terug, onze wagen is 3 jaar lang voor het aankoopbedrag verzekerd, dus als deze bijv over 2,5 jaar total los komt dan krijgen we toch het aankoopbedrag uitgekeerd. ANWB. :fiew:

Enige nadeel is , is dat de kap niet tegen vandalisme is verzekerd, maar het verschil tussen deze 2 opties is tegroot om het daar op niet te doen.

Ik betaal op jaarbasis met 80% no claim rond de 900 euro per jaar

Hallo ZonderZ

Dat klopt, je kan bij sommige verzekering maatschappijen je auto (of boot, motor, enz) verzekeren tegen aanschafwaarde (geen nieuwwaarde dus), MAAR, daar betaal je dan ook de premie na. :thumbup:

Even ons als voorbeeld, ik betaal €40,- p.m. = €480,- p.j en ben op dit moment verzekerd bij ASR (voorheen Fortis ASR) met het max no-claim van 75% (is dus €1920,- bruto premie per jaar), mijn Z3 is (uitgaande van het aankoop bedrag) ongeveer tussen de € 11500,- en €12500,- waard, het bedrag dat ik op dit moment uitgekeerd krijg bij totaal los is +/- €10500,- á € 11500,- (vind ik natuurlijk niet genoeg) en kan in onderhandeling met de expert er nog wel wat meer uitkrijgen, en waarschijnlijk ook wel de huidige verkoopwaarde (weet dit uit ervaring met een oud collega, deze heeft dit namelijk via de rechter afgedwongen)

Als ik jou premie zie, €900,- p.j bij 80% no-claim, komt dit neer op een bruto premie van € 4500,- per jaar, als je dus nog geen no-claim korting hebt opgebouwd is dit dus een zeer forse aanslag op je portemonnee, het verschil tussen jou verzekering en de mijne is dus in bruto premie €2580,-.

Voor iemand als b.v. Matje is dit natuurlijk wel van belang.

Voor ons betekend dit een verschil van €420,- per jaar, de vraag is dan wat krijg je er dan extra voor terug ;)

Verzekering maatschappijen blijven natuurlijk een stel oplichters (op basis wat er de laatste jaren over ze naar buiten is gekomen), maar we kunnen er niet zonder, helaas.

Het is misschien wel een goed idee om dit eens goed ui te spitten met elkaar en misschien wel een idee om via het lidmaatschap van het forum een collectieve verzekering te organiseren (werd mij gisteren al door mijn verzekeringsagent(e) voorgesteld).

Wat je zegt over de verzekering op jou naam zetten voor de auto van je Zoon, dat klopt, maar heeft het gevaar dat een verzekering bij schade moeilijk kan doen en het volgende moet je ook niet vergeten, stel jou Zoon of mijn Dochter (heb dit dus ook al bij de hand gehad) is 19 en haalt haar rijbewijs, koopt een auto, meestal is de eerste auto een redelijk goedkoop ding en nog geen Z3 (uitzonderingen daargelaten), dan betalen ze nog niet zo veel, maar bouwen al wel direct no-claim op met als gevolg dat als ze over een paar jaar een duurdere auto gaan aanschaften ze wel al no-claim hebben opgebouwd en dus dan een lagere premie betalen dan als ze de eerste jaren op onze no-claim hebben gereden.

:ok:

Link naar reactie
Hallo ZonderZ

Dat klopt, je kan bij sommige verzekering maatschappijen je auto (of boot, motor, enz) verzekeren tegen aanschafwaarde (geen nieuwwaarde dus), MAAR, daar betaal je dan ook de premie na. :thumbup:

Hele Beste,

Inderdaad, zoals je het neerzet is er niets tegen in te brengen, echter, zo eigenwijs als ik ben :fiew: toch even een kanttekening.

Ik ben het met je eens dat er verschil is, maar om jouw voorbeeld aan te halen, als je een Z3 neemt van rond de 12.000 en je hebt een jaarlijks voordeel van 420 euro per jaar vraag ik mij af of dat weegt tegen de afschrijving van de Z3 over een periode van 3 jaar. Reken op een marktwaarde vermindering van ( en dan doe ik het voorzichtig ) van 2.500 per jaar. Over 3 jaar is dat dus een marktwaarde vermindering van 7.500 euro ten opzichte van de prijs die je er nu voor betaald.

Dat krijg je in jouw voorbeeld dus nooit meer terug, en dan het ik het nog niet eens over het feit dat de meeste expert het ANWB boekje met dagwaarde aanhouden.

Nog lager dus. Dan wordt dus de afweging ( 3 x 420 ) = 1.260 winst bij total loss of 7.500 euro winst bij total loss.

Dan betaal ik liever de eerste 3 jaar iets meer ;)

Aangaande een verzekering voor jongeren ben ik het inderdaad met je stelling eens, Matje is een uitzondering met zijn Z3. Lastig.

Ik denk dat dit een item is waar we nog lang over kunnen kletsen. :ok:

Link naar reactie

Hoi Zonder Z, ( heb je nu echt geen Ztje ?)

Je hebt gelijk zoals je dat aangeeft, maar met de dagwaarde volgens de ANWB (veel garage's en zeker handelaren gebruiken trouwens ook zeer veel de autotelex prijzen, weet dat uit eigen ervaring , heb vroeger in de handel gezeten) hoef je niet akkoord te gaan, dus als je het goed speelt krijg je ongeveer de verkoopwaarde, met dit bedrag kun je dan wel een gelijkwaardige Z aanschaffen en dat is toch de bedoeling van een verzekering.

Zoals ik al eerder zij, laten we eens kijken of er iets collectiefs valt te regelen :thumbup:

Link naar reactie
Hoi Zonder Z, ( heb je nu echt geen Ztje ?)

Helaas niet, Carin is de gelukkige eigenaar, echter die heeft onlangs helaas een beroerte gekregen en mag "nog"niet rijden.

Vandaar dat ik er nu lekker mee bezig ben,.

Gelukkig is de verwachting dat ze in hopelijk in september weer mag rijden :thumbup:

Dan is het voor deze jongen weer hup met de Doperwt ( Groene Xsara ) :fiew:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.