Ga naar inhoud

Uitlezen/Programeren ECU


dylotic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dylotic, draait die software die je had gedownload ook niet onder Linux? Moet dat echt UNIX zijn? Bleh..

Is dit misschien wat als je de kabels al zelf hebt?

http://www.carsoftinternational.com/carsoftbmw.htm

Of voor Linux: http://sourceforge.net/projects/freediag

Windows: http://obddiagnostics.com/ProgWin.html

Napoje: APPLE / MAC Users: We do not yet have a native MAC program, but it may be possible to run our windows programs under an emulator on some MACs. This user has reported success, and has put some instructions on the net that may possibly guide you. Click HERE to go to that web page.

B)

Voor de geavanveerde soldeerder: het schema op http://obddiagnostics.com/DataSheet.pdf. Deze gaat me helaas boven mijn pet. Complete kit kost rond de $ 100,- en je kan de software downloaden. :sadder: Ik heb alleen geen pocketPc versie gezien.

Link naar reactie

Sco unix anders draaid die zooi niet. Die carsoft ondersteund veel modellen niet

waaronder alle M's. Mischien wel een oplossing voor de rest van de Z3 lijn maar

programma is ook peperduur.

Je kunt het idd wel downloaden en goedkope kabeltjes kopen via ebay! De

functies zijn echter wel gelimiteerder dan BMW DIS en dit geld zeker voor

de geondersteunde modellen (OBD I)

Veel lees bijna alle BMW's gebruiken OBD ipv OBD II. Voor OBD is geen

fatsoenlijke software te krijgen behalve wat bmw zelf gebruikt. Voor OBD II

is echt een zee diep aan software verkrijgbaar!

Zoals ik voorheen schreef zijn bijna alle z3's gewoon OBD II compatible!

Anders geformuleerd als je de stekker hebt zit je goed!

Wat betreft die PDF met dat electrisch schema (OBD II interface) is best

makkenlijk te maken als je over de apperatuur beschikt! Maar voor een prikkie

koop je zo'n kabeltje met interface die alle protocollen ondersteund!

Als al eerder vermeld gebruikt BMW ISO 9141-2 voor OBD II

Link naar reactie
Ik heb het klepje en dus ook de poort gevonden; hij zit bij mij (de 2001 serie 3.0l) niet op de centerconsole, maar recht boven het koppelingspedaal.

Bij mij (2.8, 1997) zit geen OBD II klep of aansluiting. Noch aan de middenconsole, noch boven het koppelingspedaal. Ook niks te vinden achter de panelen op die plaatsen. Ben ik blijkbaar een uitzondering. :(

Er zit (dus) ook geen sticker "OBD compliant" onder de motorkap. :lmao:

Is er nog hoop dat ik een adapter kan gebruiken vanaf het ronde aansluitpunt onder de motorkap? B)

Freeware (dus gratis!) software voor OBD II is te vinden op:

http://www.scantool.net/software/scantool....net/index.shtml :sadder:

Link naar reactie

Er worden inderdaad veel kabels aangeboden, maar wat ik nu even niet volg is dat sommige een stukje electronica (kastje/interdface) erbij hebben, en sommige niet. Waar is dat voor?

Heb ik genoeg aan enkel de kabel OBDII-serieel/USB om de gegevens uit te lezen of is die interface echt nodig? Heeft dit te maken met de compatibiliteit van de software die je kan gebruiken?

Link naar reactie

Dat kastje zit in princiepe op elke kabel! Meestal verwerkt in de stekker zodat

het lijkt dat er geen electronica aanwezig is.

Het kastje verzorgd het protocol! Zoals je weet gebruikt een com port een geheel

ander protocol dan gebruikt wordt in de auto. Het kastje vertaald het auto protocol naar

het com protocol en andersom!

Auto's gebruiken verschillende protocols. Meeste kastjes dedecteren dit dan ook

en supporten meerdere auto protocollen die ze kunnen vertalen.

COM: UART RS232

AUTO: J1850 (PWM and VPM), ISO-9141-2, ISO-14230 [KWP2000], en CAN

De protocollen zijn een soort van afgesproken manieren van data overbrengen.

Link naar reactie

Ah de ELM323. Dacht dat die alleen voor Mazda was :P JOKING! Is wel een van

de betere kits.

Modic III zal denk ik morgen worden verstuurd. Dan is het geld wel op zijn

rekening. Hij heeft het al ingepakt klaar staan!

Link naar reactie

Ik heb de spullen binnen en na wat pielen met de software is het ook aan de gang. Ziet er best aardig uit. Ik heb nog niet veel kunnen testen, maar de basics werken. Helaas had de ebayer de verkeerde set geleverd (met een USB connector) terwijl ik de seriele had besteld. Met USB zit je dan met een driver die de software ook maar moet herkennen. Daar ging het dus ook het meeste mis: de nieuwste demo van Scantool herkent de module niet, en ook wat andere paketten konden er niet mee communiceren. Ik moet hem dus nog maar even omruilen maar het principe ziet er leuk uit.

Link naar reactie

DIAGNOSE:

M_____________________________________________________________________________

Gesamtdiagnose:

W Diagnose DME / DDE - Status: OK

W Diagnose Kombiinstrument - Status: OK

W Diagnose AIRBAG - Status: FEHLER -> Fehlerspeicher lesen !

W Diagnose ABS / ASC - Status: FEHLER -> Fehlerspeicher lesen !

W Diagnose BC / MID - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose DWA - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose ZKE / ZVM - Status: FEHLER -> Fehlerspeicher lesen !

W Diagnose HKL Diagnose abgebrochen !

- Gesamtdiagnose beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

P Einzeldiagnose AIRBAG - Status: Fehler !

Baugruppeninfo: AIRBAG

2 Version: Airbag BAE (Fahrer + Beifahrerairbag)

! Teil Nr. : 8 374 798

! Hardware Nr. : 2

! Software Nr. : 38

! Diagnoseindex : 5

! Freigabe Datum: 47/97

! Lieferant : Temic

! Codierindex : 5

airbag4.dxt

3 Spannungsversorgung

' 16 Gurt Schalter, Fahrer Airbag

- Einzeldiagnose beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

P Einzeldiagnose ABS / ASC - Status: Fehler !

& Baugruppeninfo: ABS / ASC / DSC

" Version : ABS Teves

! BMW Teil Nr. : 1 16 30 89

! Hardware Nr. : 7

! Software Nr. : 3

! Diagnoseindex : 64

! Codierindex : 0

! Busindex : 0

! Herstelldatum :

25/06/97

abs2.dxt

( 84 Drehzahlfühler hinten links

< Überprüfen Sie bitte die Verbindung zwischen Drehzahlfühler >

4 und Steuergerät auf Unterbrechung oder Kurzschluá.

- Einzeldiagnose beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

O Einzeldiagnose ZKE / ZVM - Status: Fehler !

" Baugruppeninfo: ZKE / ZVM

Version: ZKE 4

" Hersteller: UTA

! Teil Nr. : 8 369 484

! Software Nr. : 14

! Hardware Nr. : 15

! Codierindex : 3

! Diagnoseindex : 2

! Busindex : 0

! Herstelldatum : 49/97

zke4.dxt

P 37 Kabel vom FH-Mechanismen achter (Fahrer Seite) hat Kurzschluß nach Masse

1 Sicherung vom IB und TSH

15 Schloß Kontakt

4 Klemme R

> 11 Verbraucher - Abschaltung : Kurzschluß oder überlastet

- Einzeldiagnose beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

N Fehlerspeicher AIRBAG ist gelöscht !

- BG Löschen beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

N Fehlerspeicher ABS / ASC ist gelöscht !

- BG Löschen beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

N Fehlerspeicher ZKE / ZVM ist gelöscht !

- BG Löschen beendet !

M_____________________________________________________________________________

M_____________________________________________________________________________

Gesamtdiagnose:

W Diagnose DME / DDE - Status: OK

W Diagnose Kombiinstrument - Status: OK

W Diagnose AIRBAG - Status: OK

W Diagnose ABS / ASC - Status: OK

W Diagnose BC / MID - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose DWA - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose ZKE / ZVM - Status: OK

W Diagnose HKL - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose EGS - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose EWS - Status: OK

W Diagnose LCM / CCM - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose PDC - Status: Baugruppe antwortet nicht !

W Diagnose CVM - Status: Baugruppe antwortet nicht !

- Gesamtdiagnose beendet !

Eens kijken of de foutmeldingen terug komen. Dan moet ik dat ff nakijken.

Link naar reactie

:lmao: Dylotic B)

Die kleinere foutjes zijn geen probleem (zoals spanningsverzorging enzo) dat zal wel eens te maken kunnen hebben met het afkoppelen van de accu ofzo. Maar draden die contact maken met massa enzo is iets om in de gaten te houden.

Wel leuk dat je zo "diep" kunt kijken, indrukwekkend :D

Link naar reactie

Ik was ook nog niet ongerust :D Wel leuk allemaal ben gaan rijden met realdata

zie je echt alles Vanos graden stelling etc. Ik heb ook alle PID's gereset regelt

hij alles opniew in. Rijd nu stuk soepeler..

Zit vol met opties en heb nog niet echt de tijd gehad alles te testen.. Maar zal

niet lang gaan duren..

Het lijkt mij juist een voordeel dat je het wel allemaal weet!

Hij detecteerd alles zelf dus iets opgeven hoeft niet!

vraag me wel af wat ze hier met bedoelen:

37 Kabel vom FH-Mechanismen achter (Fahrer Seite) hat Kurzschluß nach Masse

Link naar reactie

vraag me wel af wat ze hier met bedoelen:

37 Kabel vom FH-Mechanismen achter (Fahrer Seite) hat Kurzschluß nach Masse

FH Fenster Hebe mechanisme.

JCK

dan kan het wel kloppen, volgens mij hebben jullie :D geen ruiten aan de zijkant van achter

Link naar reactie
37 Kabel vom FH-Mechanismen achter (Fahrer Seite) hat Kurzschluß nach Masse

Ik zou zeggen: "kabel 37 van het achterste raammechanisme aan de bestuurderszijde heeft kortsluiting naar massa."

Dan zou het dus gewoon in je deur kunnen zitten. Maar als je raam gewoon werkt, zal het wel meevallen?

Link naar reactie
Heb geen achter raam.. (Roadster)

Heb fout gereset en komt niet terug. Maak me nog geen zorgen...

waar plug je dat ding nu in Dylotic, onder de motorkap (ik heb bij mij namelijk geen OBD stekker binnen gezien) :D

Link naar reactie

Ja in de originele ronde bmw stekker onder de kap. Met dit systeem kunnen ook

alle BMW's uitgelezen,gereset,geprogrameerd worden. Enige systeem dat dit

kan!

Die OBD II stekker software is allemaal alleen maar data ophalen en dus meer

voor de fun dan voor de techneut

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.