Ga naar inhoud

Jullie ervaringen-advies Z3 2.8


ad k

Aanbevolen berichten

Ik ga er van uit dat er best wat 2.8 Z-tjes rondrijden met meer dan 130K op de teller.

Wat zijn jullie ervaringen want ik ga deze week kijken naar een Z3 2.8 uit 1998 (van liefhebber).

Het mooiste model dat ze ooit gemaakt hebben maar ik heb alleen problemen met de km-stand...ben er een beetje huiverig voor. :wave:

Alle mensen die ik gesproken heb zeggen "geen probleem de km stand voor een goed onderhouden 6 cil".

De conditie van de motor is zo te controleren door de uitlaatgassen even te controleren.

Wat zijn jullie ervaringen cq adviezen (los van laten keuren want dat gaan we zonder meer laten doen).

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sja, ik heb dit weekend een 528i uit '98 ingeruild met 312000km op de klok......1e eigenaar, nooit een probleem mee gehad. Loopt nog steeds als een zonnetje.

Maar echt, 130.000km is helemaal niets voor een auto, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Gewoon conditie goed controleren, historie controleren en ervan genieten!

Link naar reactie

De onze gekocht met iets van 154K op de teller, staat een kleine drie maanden later op 163, zonder onverwachte (lees: dure) verrassingen...

Wat ik van dit forum en andere bronnen oppik (plus mijn beperkte ervaring tot nu toe) is dat het doorsnee BMW 6-cilinderblok zéér robuust is, en ALS er problemen mee zijn zit het eerder in sensoren/motormanagement dan in mechanische componenten.

Extra aandacht dus voor uitlezen foutcodes (zou standaard onderdeel van een goede keuring moeten zijn), ik heb op 't forum wel het een en ander aan defecte nokkenas-/krukassensoren voorbij zien komen... Zo'n sensor vervangen is qua reparatiekosten niets vergeleken bij een blokrevisie, of een zware mechanische reparatie, en zou voor mij hooguit reden zijn om wat van de prijs af te praten, niet om de koop niet door te laten gaan!

Ik zag dat je vorige/huidige ZZZ een 1.8 was, dan gaan die +/- 90PK extra je erg goed bevallen!

En een waarschuwing: het geluid van het 2.8 blok boven de 4000 toeren is licht verslavend... :rolleyes:

Succes!!

Link naar reactie
Wat ik van dit forum en andere bronnen oppik (plus mijn beperkte ervaring tot nu toe) is dat het doorsnee BMW 6-cilinderblok zéér robuust is, en ALS er problemen mee zijn zit het eerder in sensoren/motormanagement dan in mechanische componenten.

Hoe zit het met de rest van de aandrijflijn; een automaat- of versnellingsbak-revisie is vast erg duur? En met al die PK`s heeft e.e.a. het toch zwaarder te verduren of niet?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb mijn 2.8 bij 142.000km gekocht en heb bij circa 150.000km nieuwe koppelingsplaten, drukgroepen en de hele rambam laten vernieuwen.

Tevens heb ik een compleet nieuw differentieel laten monteren, omdat er een fluit toon in zat.. echter bleek achteraf dat dit niet echt nodig was geweest, maar de fluit toon is in ieder geval wel weg.. :blink::schater: Voor de rest geen noemenswaardige dingen, wel heb ik allerlei dingen preventief vervangen.. maar das een keuze. :D

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.