Ga naar inhoud

Zonde geld


Raketman

Aanbevolen berichten

Welke dure mechanische reparaties hebben we als Z3 bezitters te vrezen? Bij welke kilometerstanden kwamen die voor?

Het lijkt me handig als we hier melden wat er zoal kapot is gegaan, hoe dat kwam en wat het kostte om het te (laten?) repareren.

Dat levert interessante informatie op rond de vraag hoe gunstig/ongunstig/gevaarlijk het is om een Z3 met meer dan 50/80/100/150/200/300 duizend km op de teller aan te schaffen.

:lmao:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoor ik hier iemand die twijfelt aan de techniek van BMW :m:

:m: Ach, wetenschappelijk onderzoek is altijd beter dan blind geloof of nodeloze angst. Toch?

Trouwens: wie heeft hier de hoogste kilometerstand met de Z3? :lmao:

Link naar reactie

BMW is een weinig onderhoudsgevoelige auto, zeker als het

onderhoud volgens het boekje wordt uitgevoerd, inspectie 1 en 2,

uit voorgaande verhalen las ik dat albert geen service boekje had, maar

wel een goede prive monteur die de auto Net een onder houdsbeurt had

gegeven :lmao:

Bij BMW zijn onderhouds boekjes te koop, en daar kun je lezen dat elke twee

jaar de Remolie vervangen dient te worden. Daar het normaal is dat er vocht

in de remolie komt met gevolg vast zittende zuigers.

Per saldo levert goed onderhoud dus minder kosten op. :m::m: ;)

P.S. Mijn advies bij een slechte zuiger, nieuwe remklauw kopen, er zijn maar weinig mensen

die een goede hoonmachine hebben, dus wordt het gauw knoeiwerk met alle

gevolgen vandien, bvb BMW in de vangrail.

groet,

aad.

Link naar reactie

voorste remschijven: 50k

gasdempers achterklep: 55k

achterste remschijven: 60k

motormanagement: 66k (EUR 800,- excl. BTW = duuuurrrrrrrrrrrrrr!)

vanos klep: 66k

throttlesensor: 66k

oil level sensor: 66k

leve de Europlus :lmao:

Link naar reactie
Heb de 2.8 bij 107.000 ingeruild om de heftige beurt niet zelf te hoeven doen.

Heftige beurt? Wat verwachtte je dan voor kosten bij die beurt? :(

Nou ja wat is heftig, maar in ieder geval het volgende:

- standaard inspection II (of is het I, in ieder geval de grote)

- remmen:schijven en blokken

- banden

en nog een aantal dingetjes.

Link naar reactie

Als tussenstand krijg ik uit jullie reacties de indruk dat:

- lage kilometerstanden geen garantie zijn dat mankementen niet voorkomen

- de grote beurt bij de dealer gevreesd wordt

- verversen van olie en remolie belangrijk is

- remblokken, - schijven, - klauwen en -zuigers kostenposten zijn

- diverse sensoren kunnen sneuvelen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de reacties van bezitters van een Z3 met 2 of 3 ton (of meer?) op de teller!

:(

Link naar reactie
voorste remschijven: 50k

gasdempers achterklep: 55k

achterste remschijven: 60k

motormanagement: 66k (EUR 800,- excl. BTW = duuuurrrrrrrrrrrrrr!)

vanos klep: 66k

throttlesensor: 66k

oil level sensor: 66k

leve de Europlus  :D

en verder zijn natuurlijk de vanos bouten al eens vervangen en de achter-ruit-sproeier klepje is niet lek, dus dat zal ook wel eens vervangen zijn. :(

Belangrijke les Raketman: koop je Z3 met garantie (Europlus in D bijvoorbeeld) :D

Link naar reactie

:P Zo. Ze heeft haar grote beurt + APK (108.000 km Z3 1.9 - 1997) weer gehad. Linker stuurhoes vervangen omdat die lekte. Nieuwe lampjes voor de verlichting van de verwarming/blower. Spijkertje uit de rechter voorband verwijderd. Onderhoudsindicatie gereset.

Kosten 279,90 euro incl.

Valt wel mee toch.

Ze kan er weer een jaar tegen.

:angry:

Link naar reactie

Ik heb een duikbuddy, die bij een VW/Audi garage werkt en zich daar voornamelijk met A8, A6 en Porches bezig houdt. Hij en zijn maat hebben een avond- en zaterdaggarage. Die jongens hebben wel verstand van auto's. Bovendien heeft zijn broer jaren bij een BMW dealer gewerkt.

Prima geregeld toch ? :P

20 euro per uur in plaats van 75 euri ex btw.

Link naar reactie

Mijn garage hier vraagt €40 incl. btw en tot nog toe heel tevreden hierover. ze hebben meer BMW's in onderhoud aldaar. alleen voor "moeilijke, lees electronische" dingen gaat ie naar BMW, maar dat is nog niet gebeurd. zie er ook niet de meerwaarde van in.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mijn Z3 2.0 gaat zaterdag voor inspectie 2 (km 111.000) De laatste beurt staat niet in het boekje dus weet vanaf zo'n 80.000 niet helemaal meer wat er gebeurt is.

Ik laat alle nodige vloeistoffen en snaren, bougie's, remblokken (achter) etc...

Gewoon alles vervangen zodat ik weet dat het vervangen is en niet te oud wordt.

Ik heb een monteur die werkt als chef werkplaats bij de dealer en die lekker thuis in zijn garage de beurt doet met originele onderdelen.

De kosten krijgen jullie zaterdag.....

Groet Andre

Link naar reactie

Inspectie 1: 1.100 euro, dit was inclusief 60 euro voor een huur auto (je zou toch verwachten dat ze voor zo'n bedrag dat geld schrappen als service van de zaak?!?!...tijd voor een belletje...)

Schrok er wel van, alle schijven vervangen, nieuwe accu, remblokjes, wat elektronica, alle vloeistoffen en weet ik veel wat voor dingen nog meer. Moet wel toegeven, de wagen rijd als nieuw en dus heerlijk!

Ze hadden wel een klacht over de uitlaat maar die gaat snel vervangen worden gelukkig :)

Link naar reactie
Gast Gast_Andre

Pffff 1.100 euro behoorlijk hoog ja, het is wel zo dat wanneer je je auto hebt gebracht voor een beurt hoeveel het ook kost je altijd goed kan merken dat hij is geweest.

Maar dit bedrag vind ik ook behoorlijk aan de hoge kant.

Zaterdag weet ik meer.............

Groet Andre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.