Ga naar inhoud

Spoorzoeken ZZZ


sido

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig de spoorgevoeligheid van mijn Z3 1.8 bouwjaar 2000 aan te pakken. Ik heb inmiddels na lezing van de diverse bijdragen over dit onderwerp de volgende zaken aangepakt:

M draagarmrubbers (silentblocs) geplaatst

Meyle versterkte fuseekogels geplaatst (buitenste)

Auto laten uitlijnen

Auto is voorzien van de standaard 16"velg met 225 50 16 Michelin Primacy banden. Het spoorzoeken is nog steeds, zij het in mindere mate aanwezig. De besturing is wel veel scherper geworden. Op vlakke wegen spoort de auto als op rails. Op wegen met sporen en voor stoplichten gaat hij zijn eigen gang. Ik heb het idee dat bandenkeuze ook een belangrijk item is. Zijn er verder nog tips om het spoorzoeken weg te werken of moet ik mijn ZZZ nemen zoals hij nu is?

Groeten Sido

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn er verder nog tips om het spoorzoeken weg te werken of moet ik mijn ZZZ nemen zoals hij nu is?

Nee hoor: lees hier :stupid: en zoek maar eens op 'domstrebe', strut bar' of 'veerpootbrug' voor persoonlijke ervaringen.

Een absolute aanrader zo'n ding. Had eigenlijk standaard bij aflevering gemonteerd moeten worden. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand er niet heel blij mee was.

Link naar reactie

En om in herhaling te vervallen: een veerpootbrug.

Ik heb een tijdje terug precies jouw 'recept' gevolgd: :stupid: -draagarmrubbers, versterkte fusees en héél grondig laten uitlijnen door een specialist. Was al met al een enorme verbetering ten opzichte van de 'originele' situatie.

Maar... Daarna een veerpootbrug gemonteerd (klusje van <10 minuten), behalve dat 't er heel fraai uitziet, was 't spoor-/rijgedrag daarmee nóg een stuk beter.

Zowel in bochten als op rechte stukken, glad asfalt als onverhard (don't ask, don't ask...) voelt de auto 'strakker', en wordt z'n gedrag voorspelbaarder.

De stalen versies van Wiechers zijn 't betaalbaarst voor zover ik kon vinden; ik heb zelf voor een aluminium uitvoering van Innoparts gekozen.

Link naar reactie

Hier nog een tevreden veerpootbrug gebruiker.

Hou er wel rekening mee dat als je bij een 4 cylinder een veerpootbrug plaats je de ruitensproeierslang

die onder de motorkap isolatie zit moet omleggen cq verlengen, anders knelt de veerpootbrug hem af.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Hoi, hier nog een! Een Wiechers Alu Veerpootbrug laten plaatsen nadat de schokbrekers voor al waren vervangen. Een sensatie, de Z rijdt eindelijk zoals het een BMW betaamd. Afgelopen vakantie veel haarspeldbochten in de Alpen gereden. Lekker strak stuurwerk mogelijk. Iedereen zou er eentje moeten plaatsen.

Grtzzz, Paul

Link naar reactie

Welke Wiechers veerpootbrug heb ik nodig voor een Z3 Roadster 1.8 bouwjaar 05-2000 motor 1895 cm3 87 Kw. De type aanduiding is dus 1.8, motor is echter 1.9. Wiechers biedt Domstrebes aan voor 1.8 en 1.9. Volgens mij moet ik die voor de 1.9 hebben klopt dat?

Groeten Sido

Link naar reactie
Welke Wiechers veerpootbrug heb ik nodig voor een Z3 Roadster 1.8 bouwjaar 05-2000 motor 1895 cm3 87 Kw. De type aanduiding is dus 1.8, motor is echter 1.9. Wiechers biedt Domstrebes aan voor 1.8 en 1.9. Volgens mij moet ik die voor de 1.9 hebben klopt dat?

Groeten Sido

Veerpoot is inderdaad the way to go. Heb er ook een laten monteren bij Roodkapje.

Maarre... een 1.8 uit 2000? Dat zou een facelift moeten zijn en er bestaat geen 1.8 facelift model. Dus of het bouwjaar klopt niet, of je hebt inderdaad een 1.9 facelift en je typeaanduiding klopt niet... :blink:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Natuurlijk, het zijn 2 verschillende auto's, maar de puurheid van de tr6, en als ik het over sturen heb bedoel ik het ook letterlijk, er wel eens mee op zandvoort gereden ? best wel hard werken en oppassen de achterkant is zo weg. Maar je hebt gelijk, genieten kun je op vele manieren, mijn wens, ooit een Wiesmann

groet,

Joris

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Voorbanden vevangen voor 205/55/16 :o

Ruud bedoel jij dat ik voor 205 55 16 moet monteren en achter 225 55 16 zo moet laten? Ik heb nog geen veerpootbrug gemonteerd ga dat eerst proberen denk ik. Verder al M rubbers en meyle fuseekogels geplaatst. Resultaat strakker sturende auto maar nog steeds spoorzoeken in bepaalde situaties.

Groet Sido

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ben het met roodkapje eens.en voor,een 205/55/r16 geplaatst , Tevens, ook door Ruud een veerpoot, nieuwe fusee-armen en stabilisatorrubbers laten vervangen. Hij rijd weer als een speer en het spoorzoeken is helemaal weg.

Link naar reactie

Ik kan hetzelfde beamen. Had eerst 4x 18" (225/40/18) onder de auto liggen. Elke keer trok het stuur zodra er een spoor in de weg lag. Vervolgens vervangen door 225/45/17 en achter 245/40/17 (breedset) en het spoorzoeken is verdwenen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.