Ga naar inhoud

Xenon verlichting


Keijzzzer

Aanbevolen berichten

Bij een speurtocht op het net naar een Xenonset om de motor wat op te waarderen stuitte ik op een BMW set , die in een vorge versie 5 heeft gezeten.

Set bestaat uit twee voorschakel units en de lampen + fittingen.

De QP is nu eerst aan de beurt .

Heb ze even los op de accu geprobeerd en zie sindsdien alléén maar rode vlekken ;)

Het ziet er naar uit dat ze werken, overigens is het prettig van meneer BMW, dat het dimlicht aan blijft , bij het omschakelen naar grootlicht!

De Xenon lampen blijven dan gewoon aan en hoeven bij het terugschakelen naar dim niet opnieuw te starten.

Verder ziet het er allemaal plug en play uit, de fittingen lijken ook heel erg op de standaard H7, het meeste werk zal, het vinden van een mooi plaatsje voor de voorschakel apparaten worden.

Zal kijken of er een paar plaatjes kunnen komen van de ombouw.

JCK

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Even een update,

Xenon zit erin, de fittingen waren toch een beetje anders, maar de afstand van de aanslag tot de gloeidraad (bolletje) klopte wel exact.

Twee aluminium ringen gedraaid zodat de lampen centreren en een veer zorgt ervoor dat ze aangedrukt blijven.

Bij de rechter koplamp zit het voor schakel apparaat tegen de wand van de radiateur past precies.

Leuke is dan om even te proberen, rechts echt wit licht en links iets wat nog het meest op een walmende kaars lijkt.

Aan de linkerkant is minder ruimte (luchtfilterkast en lucht geleider) hier hangt het voorschakel apparaat onder aan de lucht geleider daar is ruimte zat, zag ook een aansluiting zitten voor een slang , dit is vast voor de M die z'n lucht naast de mistlamp binnenhaalt.

In ieder geval is het weer terug te bouwen naar standaard, heb niets aan het bestaande hoeven te wijzigen (paar draadjes wat verlengd, maar dat was alles)

Geeft behoorlijk goed licht, het volgende project is in ieder geval ook zoiets op de motor fabrieken.

(Let wel even op de zekeringen, deze moeten zwaarder worden omdat Xenon tijdens het opstarten fors stroom trekt, tijdens het testen ging er een lamp heeel even aan, ik vreesde het ergste maar het was de zekering, was 7.5 A nu 15A en dat gaat goed)

JCK

Link naar reactie

Wordt gewoon goedgekeurd,.

Alleen voor nieuwe auto's is er een eis dat Xenon verlichting een automatische niveau regeling heeft, voor achteraf montage hoeft dit niet.

Bij de APK telt alléén het licht beeld, mag niet verblinden en het lichtbeeld is niet gewijzigd.

>Ik ben benieuwd.

Moet je nog even geduld hebben 8 december 2005 is de volgende keuring, overigens kan alles zonder problemen weer terug gebouwd worden naar origineel.

Kan zijn dat er wat teveel, wat slordiger ombouwers op de weg komen en dat daardoor de APK eisen wat aangetrokken worden.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.