Ga naar inhoud

benzinemeter kapot


Aanbevolen berichten

Weet niet wat er mis is maar de benzinemeter is stuk. Hij geeft geen enkele reactie meer, ook niet op contact in stand 2 etc. Hij blijft op leeg staan en het oranje lampje brand continu wat redelijk gaat irriteren.

Is hier iets aan te doen wat is zelf zou kunnen? Ik kon hier (nog) niets over vinden op het forum.

:unsure:

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ok bedankt! Hier ga ik eens even in spitten. Ron nu dat je dit toch leest, laatst had je me ook geholpen met wat kabel info in de motor. Nu ben ik weer iets tegengekomen

motor.jpg

Deze zat wat losjes en heb ik vastgedraaid net zoals een handrem op een fiets zeg maar. Ik merk geen verschil maar weet niet waar het nou voor diende. Heb jij hier nog een tekening van of info over?

Thanks alvast! :thumbup:

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • Administrator
Jullie kunnen ook Ruud (Roodkapje) even vragen hij zal dit vast weten als het een Z3 kwaaltje is.

Heb even alle topics gelezen over "benzinemeter",

moet dus achter de bijrijdersstoel zoeken naar de vlotter volgens mij :thumbup:

Is ook niet iets wat alle minuut moet, weet toch dat ik via de dagteller zeker 400-450 kilometer kan rijden

zonder bij te tanken.

Link naar reactie
"Kaput" -_-

De mijne blijft dus vanaf gisteren ook op 0,0 staan ondanks volle tank.

Eens even alle topics hierover lezen <_<

Benzinepomp is 2 jaar terug vervangen, precies hetzelfde probleem. Heb toen ook een tijdje met een kapot metertje doorgereden, totdat ik bijna stil kwam te staan met een lege tank. :thumbup: Bij het uitbouwen bleek er een draadje te zijn losgekomen, had echter bij de dealer al een nieuwe pomp besteld.

Hij zit achter de bijrijdersstoel, bekleding is al voorgesneden. :D Als je het niet aandurft moeten we een keer afspreken, kijken we er samen even naar. Wel stom dat hij alweer zo snel kapot is gegaan. :wave:

Link naar reactie
  • Administrator
Benzinepomp is 2 jaar terug vervangen, precies hetzelfde probleem. Heb toen ook een tijdje met een kapot metertje doorgereden, totdat ik bijna stil kwam te staan met een lege tank. :thumbup: Bij het uitbouwen bleek er een draadje te zijn losgekomen, had echter bij de dealer al een nieuwe pomp besteld.

Hij zit achter de bijrijdersstoel, bekleding is al voorgesneden. :wave: Als je het niet aandurft moeten we een keer afspreken, kijken we er samen even naar. Wel stom dat hij alweer zo snel kapot is gegaan. <_<

PM -_-

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Heren techneuten en loslopende zoekkampioenen,

Heb het euvel gevonden van de foute benzinemeting,

heb via de adviezen hier op het forum dus eerst de stoel uitgebouwd en daarna via het

bekende luikje het geheel uit de benzinetank gehaald.

Wat blijkt nu ( zie foto ) het keramische plaatje is voor de helft verdwenen!

Nu is mijn vraagje; is dit ergens los te krijgen???

Roger

dsc01228a.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Is mijn antwoord niet duidelijk genoeg :angry:

#Roger

Jawel, zeer duidelijk.

270 euro kompleet bij bmw dealer :)

#Ron

Zat zelf ook aan internet of de sloop te denken,

Maar het shitte is dat de pomp niet kapot is.

Ik hoef alleen maar dat plaatje :muur:

Thnx

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik had ook een kapot plaatje. Na vijf keer vervangen (alle sloopbenzinepomen in de omgeving opgekocht): vijf kapotte plaatjes binnen korte tijd. Kootrapje heeft het toen gevonden en opgelost: een klepje bij de motor werkte niet waardoor er vol vacuum op de tank kwam waardoor de tankwand het systeem een beetje platplet...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.