Ga naar inhoud

Ruimte onder de motorkap

ivodl

Aanbevolen berichten

Komende vrijdag gaan we voor de 3e keer met de Z4 op vakantie en hoewel het de eerste 2x ook is gelukt om meer dan genoeg spullen mee te nemen vroeg ik me af of het een idee is om de ruimte onder de motorkap die hol is (aan de linkerkant) ergens voor te benutten...of word het hier erg warm/vochtig?

Ik las al eerder hier een opmerking over maar die persoon had volgens mij een Z3...

Bedankt alvast!

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wanneer je onderweg warm wilt eten kun je hier een kant en klare maaltijd in doen. Moet na een uurtje of 2 wel gaar zijn.

Misschien is het je opgevallen dat daar een soort van firewall zit. Enig idee waarom? :schater:

Link naar reactie

Dat is ook toevallig. We hebben van het weekend net besloten om toch met de Z4 (en niet met de E46 Compact) komende zondag naar Zuid-Frankrijk te gaan, en ik heb ook staan kijken naar de loze ruimte aan de rechterkant (!) onder de motorkap. Elke beschikbare ruimte moet optimaal gebruikt worden om alle spullen mee te kunnen nemen.

24062010125.jpg

Ik ga daar een litertje motorolie, en de compressorset voor een lekke band in opbergen (geen RFT banden meer :unsure: ). Eerst een spons en dan de rest erop. Moet lukken, en die spullen mogen best een beetje warm worden volgens mij. Laat na de vakantie nog wel even weten of dat een goed idee was...... :unsure:

Link naar reactie
Dat is ook toevallig. We hebben van het weekend net besloten om toch met de Z4 (en niet met de E46 Compact) komende zondag naar Zuid-Frankrijk te gaan, en ik heb ook staan kijken naar de loze ruimte aan de rechterkant (!) onder de motorkap. Elke beschikbare ruimte moet optimaal gebruikt worden om alle spullen mee te kunnen nemen.

Ik ga daar een litertje motorolie, en de compressorset voor een lekke band in opbergen (geen RFT banden meer :unsure: ). Eerst een spons en dan de rest erop. Moet lukken, en die spullen mogen best een beetje warm worden volgens mij. Laat na de vakantie nog wel even weten of dat een goed idee was...... :P

als er bij die compressorset een spuitbus zit lijkt het mij verstandig om deze eruit te halen :unsure:

Hans

Link naar reactie

Is geen spuitbus, maar een voorraadbus die tussen de compressor en de band in gezet wordt en dan leeggeperst in de band.

Ligt toch netjes achter het hitteschild, en op de koelleiding naar de airco, dus kan niets gebeuren, toch......... :unsure:

Ga er morgen eerst maar eens een stuk mee rijden met een flesje water erin, om te zien hoe warm dat wordt...

(Voor een lekker bakje koffie onderweg!) :unsure:

Link naar reactie

Als BMW het echt bedoeld had als opbergruimte was het wel als zodanig ingericht naar mijn mening.

Ik zou erg voorzichtig zijn om op de bedoelde plek spullen op te bergen in het bijzonder vloeistoffen of snel vlambare spullen.

Link naar reactie
Ga hetzelfde doen, heb nog een ritje van 200km voor de boeg morgen dus leg er voor de test maar eens een anderhalve literfles water neer...ik zal ook mijn bevindingen posten :thumbup:

En straks smelt de fles, komt er een gat in en zie je opeens allemaal stoom onder je motorkap vandaankomen :schater:

Link naar reactie
Dat is ook toevallig. We hebben van het weekend net besloten om toch met de Z4 (en niet met de E46 Compact) komende zondag naar Zuid-Frankrijk te gaan,

Alvast een goed, mooie en veilige vakantie gewenst, en vergeet met al die zon niet je :thumbup: op te zetten.... :wave:

Link naar reactie
Ik zou erg voorzichtig zijn om op de bedoelde plek spullen op te bergen in het bijzonder vloeistoffen of snel vlambare spullen.

Als motorolie zo snel ontvlambaar zou zijn dan hadden ze het zeker niet in de motor gedaan! :schater:

Er komt toch geen vuur bij mag ik hopen? :thumbup:

Zo hard gaat mijn Z4 nou ook weer niet.

Link naar reactie

Ik heb de gebruiksopties voor de ruimte nog eens even goed bekeken.

Keuze uit de volgende mogelijkheden:

1. Motorkoken

10082010244.jpg

2. Netjes de compressor in een handdoek en de motorolie in een tasje

10082010245.jpg

Zal dit laatste wel worden. Je moet wat als je klein behuisd bent.

Ook maar meteen de laatste mod. voor de vakantie uitgevoerd:

10082010243.jpg

Een extra logo in het hart van de 'zinloze upgrade'.

We zijn klaar voor vertrek a.s. zondag! :thumbup:

Link naar reactie
denk er wel even om dat die aircoleiding ook wel eens flink heet kan worden!

De condensatietemperatuur van een auto-airco is ca. 50 graden C, dus niet echt heet. Ik heb de bandencompressor (in een tas) in een handdoek gewikkeld en naast de aircoleiding op de bodem gezet. De oliehoes staat op een steuntje tegen het schutbord, dus ook niet op de leiding.

Lijkt me weinig te kunnen gebeuren. Het hitteschild zit er niet voor niets, dus de warmte van de motor wordt erdoor tegengehouden, net als voor de aircoleidingen.

Ik ga morgen proefrijden om te kijken hoe warm het wordt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Net terug van 2 weken in De Lot met de Z4. Superleuke vakantie gehad met alleen maar mooi weer tot 37 graden aan toe! :wave:

Kap is niet dicht geweest. Eerste lange vakantie met de Z4 en het is erg goed bevallen. Kofferbak blijkt groot genoeg voor de spullen voor 2 personen voor 2 weken. Wel alles vacuüm verpakt in van die speciale zakken die je met de stofzuiger kunt platzuigen. Scheelt je een zee aan ruimte.

De hele heel en terugreis (2x1100 km) heeft de bandencompressor en een litertje motorolie (die beiden niet nodig zijn geweest) in de bergruimte onder de motorkap gestaan. Geen enkel probleem. Onderweg nog wel eens gekeken en gevoeld, maar warmer dan een graad op 40 zijn ze niet geworden.

Er is dus geen bezwaar tegen het gebruiken van deze ruimte als je een extra bergplaats nodig hebt!

Tot zondag in Volendam. :thumbup:

Link naar reactie
Leuk dat vacuum verpakken maar hoe doe je het weer vacuum verpakken als het onderweg uitgepakt hebt.

Lijkt me een serieuze vraag...

Gewoon een eigen stofzuiger meenemen! :thumbup:

Maar geen serieus antwoord...

De stofzuiger van het hotel gebruiken misschien? Of het pompje van de mobility-kit gebruiken (als je die hebt)?

Link naar reactie

Ik vond de vraag een beetje knullig.

Bij deze dan mijn serieuze antwoord:

In het huis dat we gehuurd hebben stond gewoon een stofzuiger, dus voor de terugreis weer net als thuis de boel leeggezogen.

Als je in een hotel overnacht dan kunnen ze je daar vast ook wel even helpen als je kamer schoongemaakt wordt. Beetje creatief denken en je probleem is opgelost lijkt me zo.

Wie er met de Z4 gaat kamperen (waar laat je de tent?) heeft een probleem..........Sucker!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in