Ga naar inhoud

Koud in de winter?

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb een Z4 gevonden en die wordt volgende week gekeurd door de Dekra.

Nu maar even afwachten. :lmao:

Het betreft hier een Z4 3.0I uit 2003 met 79.000km op de teller en de kleur is sapphire black.

Nu heb ik ergens gelezen dat iemand die ook een Z4 had of niet meer heeft(dit laat ik even in het midden) die zei dat het koud was in de auto in de winter. :cold:

Ik neem aan dat hij wel de verwarming op hoog en zijn stoelverwarming had aanstaan! :blink:

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? of wordt er in de winter door cabrio-rijders niet gereden? :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Onzin. Ik heb een identieke ZZZZ uit 2003. Door de kleine cabine is het juist heel snel warm in de auto. Het leers wel koud in de winter, maar daar help de stoelverwarming uitstekend tegen. Hardtop erop en je bent helemaal winterproof!

Link naar reactie

Ik rij open als het droog is.... zomer of winter. Je moet je er wel een beetje op kleden. Vooralsnog heb ik geen hardtop en bij voorkeur wil ik die ook niet. Niet meer spontaan de kap open bij een lekkere winterdag en een sta-in-de-weg in de garage. Kap is gevoerd en heeft een verwarmde achterrruit. De verwarming heeft ruim voldoende capaciteit om het tot sauna-temperaturen te brengen met dichte kap. Maak je maar geen zorgen.

Link naar reactie

Verwarming in Z4 is prima. Zelfs bij minus temperaturen open gereden op de snelweg met verwarming hoog en stoelverwarming aan.

Geen probleem. Met kap dicht, climate control op 20 graden, en auto is snel warm

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Beste forumleden,

Ik ben zo vrij om in dit topic een nieuwe vraag te stellen...past er redelijk goed in.

Ik ben sinds december 2010 eigenaar van een Z3 1.9 BJ april 2000.

In de winter wil ik met gebruikmaking van een hardtop gewoon doorrijden

Ik ben heel goed tevreden over de auto en heb heb inmiddels al veel schik gehad.

Wat me in de winter is opgevallen is dat de motor maar heel langzaam warm loopt, en dat de verwarming dus ook maar beperkt verwarmd.

Uiteindelijk bij wat lagere temperaturen komt de naald nooit op normaal niveau en blijft het enigzins fris in de relatief kleine cabine.

Bij een eerdere Z3 uit 1996 weet ik dat het bloedheet kon worden in de cabine. :angry:

Heeft één van jullie mogelijk een idee hoe dat dit komt? Alle vloeistoffen zijn op normaal/goed niveau.

Ik hoor het wel.

Gr.

Jack

Link naar reactie
Beste forumleden,

Heeft één van jullie mogelijk een idee hoe dat dit komt? Alle vloeistoffen zijn op normaal/goed niveau.

Ik hoor het wel.

Gr.

Jack

Bekend probleempje, de thermostaat laten vervangen, De Z3 uit 2000 van mij had precies dezelfde euvel, nu naaldje weer keurig in t midden! :angry:

:P

Link naar reactie

Ik hoor het wel.

Gr.

Jack

Even de verkeerde aangeklikt :P ...maar zoals je kunt lezen..thermostaat probleempje. :angry:

Link naar reactie

Klinkt inderdaad als thermostaat. Naald van de temperatuurmeter hoort binnen hooguit een paar minuten strak in het midden te staan...

De mijne heb ik net (<1 wk geleden) zelf vervangen, details voor het vervangen van de thermostaat van een 4-cilinder vind je hier.

Materiaalkosten vallen in de 'paar tientjes'-categorie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in