Ga naar inhoud

softtop of poezenmand ?

Jeewee

Aanbevolen berichten

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, iedereen zit toch op mekaar te katten...

Maar als jullie nu NIET OPHOUDEN schiet ik dit katje DOOD!!!

kitten.jpg

Snoodaard!! durf je wel ,Arm klein dier.

Wat zou je zeggen als er een kater van twee meter ;) bij je aanbeld en jij doet niets vermoedend de deur open en kijkt in de loop van een dubbelloops jachtgeweer.

Link naar reactie
Zeker de vriendelijkste van het forum.................

Hè fijn, eindelijk wat erkenning :schater: .

Maar je hebt geluk. Meestal wordt op dit soort herhalingsvragen weinig nuttig meer gereageerd, ook al omdat er diverse oplossingen in het verleden zijn gegeven. Vandaar mijn verwijzing naar de Rob-knop.

Nu zijn er toch twee nieuwe oplossingen voorbij gekomen: stukkie plastic erover (simpel en effectief) en dubbelzijdig plakband (klinkt ook wel aannemelijk effectief, maar minder diervriendelijk en ik vermoed dat de kat in kwestie gewoon weer op de softtop komt liggen als je uitgeplakt bent). Goed forum hè! ;)

Ben benieuwd naar je ervaringen in de praktijk.

De komkommersfeer in het topic is wel weer een beetje jammer, maar hoort er ook bij. ;)

Link naar reactie

tsja wat denk je van deze

telefoon022.jpg

By sandere85 at 2010-08-02

telefoon074.jpg

telefoon084.jpg

enne die cyperse zit blijkbaar vaak op mn softtop hence de vele haren in grijs zwart en wit ;)

nja zolang ie dr niet aan krabbelt ;)

enne wat denk je dan van al die honden die tegen je velgen aan pissen :thumbup: (alhoewel dat bij ons gelukkig ook meevalt)

stroom erop zetten dat helpt :schater:

Link naar reactie
:wave:

Ik heb voor de vorm excuus gemaakt als je uitleg wil kan je het hier krijgen Het grote DIS topic te vinden onder de robknop dat is een andere dimensie zonder censuur daar kan je gewoon op katten schieten :schater: laat die pmetjes maar zitten zie ik niks in het blijft geen feest publiek moeten we hebben :thumbup:

zo ik ga de katten eten geven een rondje met de hond en een tukkie doen :thumbup:

Link naar reactie
Ik heb voor de vorm excuus gemaakt als je uitleg wil kan je het hier krijgen Het grote DIS topic te vinden onder de robknop dat is een andere dimensie zonder censuur daar kan je gewoon op katten schieten :schater: laat die pmetjes maar zitten zie ik niks in het blijft geen feest publiek moeten we hebben :thumbup:

zo ik ga de katten eten geven een rondje met de hond en een tukkie doen :thumbup:

Oké dan, wat jij wil..........

Niet zo flink doen, je hebt helemáál geen excuus gemaakt ! Vraag ik trouwens ook helemaal niet om. Je laat sarkastisch weten dat je het een "goed excuus" vindt dat ik hier op het forum niet wil reageren op jouw kut opmerking en herhaald hem dan vervolgens. Dat is net even heel anders.

Om die reden heb ik je een pm gestuurd, maar ja dat zie je weer niet zitten. Ik denk dat je inderdaad beter de katten kunt gaan voeren ja. Nu kan het nog.

Besef trouwens wel dat je op deze manier de poezenhaat niet verminderd of zo.

Misschien is het bij nader inzien toch maar beter om gewoon de katten die op mijn autootje zitten helemaal aan flarden te schieten met het grootste kanon wat er te vinden is, dan krijgen de baasjes misschien eens in de gaten dat het helemaal niet zo geaccepteerd is dat katten maar raak mogen doen buiten de deur.

Ik zou die ongelofelijk "lieve" katjes ook kunnen vangen en voeren aan MIJN huiisdier. Dan weet ik echt 100% zeker dat het opgelost is, en dan hoeft er niet geschoten te worden, jij je zin.

En dan mogen ze klein of dik en groot zijn, hij lust alles. Hoe hoger de aaibaarheidsfaktor hoe beter.

Als je de hond gaat uitlaten, neem dan een schepje mee. Of laat je ook die last voor anderen liggen ?

Met vriendelijke groet, Jeewee

Link naar reactie
  • Administrator

Katten komen van oorsprong uit de natuur en zijn, omdat ze zo aaibaar en niet zo groot als bijv. een leeuw of tijger zijn, in de loop der tijden tot huisdier gepromoveerd, evenals honden. In principe horen die beesten dus, net als vogels, konijntjes, vossen, eekhoorntjes e.d., gewoon buiten te lopen. Die beestjes kunnen er zelf niets aan doen dat ze op jouw softtop gaan liggen en ze horen nu eenmaal, territoriumtijgers dat het zijn, af en toe buiten te lopen. Dat die 2 van ons de ganze dag binnenzitten, heeft te maken met het feit dat we langs een drukke weg wonen en het, los van het zielige aspect, nogal lullig zou zijn als er 1 suïcidale neigingen zou krijgen en voor een auto springt. Kost mij een hoop geld, vrouw over de zeik etc., moeten we allemaal niet hebben. Als die weg er niet zou hebben gelegen, zouden ze dus ook van ons regelmatig buiten vertoeven.

Maar om je op weg te helpen met een simpele, maar doeltreffende oplossing:

Neem zelf een kat en laat die, desnoods aangelijnd, af en toe bij jouw auto rondlopen of sprenkel de softtop in met z'n pis. Andere katten laten het dan wel uit hun hoofd om nog bij jouw auto in de buurt te komen want dat is dan vanaf dat moment andermans territorium...

Wie weet ga je die beesten dan nog waarderen ook, want geen enkel ander beest kan een mens zoveel liefde geven als een kat!

Rob

Misschien is het bij nader inzien toch maar beter om gewoon de katten die op mijn autootje zitten helemaal aan flarden te schieten met het grootste kanon wat er te vinden is, dan krijgen de baasjes misschien eens in de gaten dat het helemaal niet zo geaccepteerd is dat katten maar raak mogen doen buiten de deur.

Laat pistolen Paultje dit maar niet horen...

Link naar reactie
Snoodaard!! durf je wel ,Arm klein dier.

Wat zou je zeggen als er een kater van twee meter :thumbup: bij je aanbeld en jij doet niets vermoedend de deur open en kijkt in de loop van een dubbelloops jachtgeweer.

TE LAAT!!!

kitten_hostage.jpg

Link naar reactie

Ik snap iets niet,We vertroetelen onze Ztjes met alles en nog wat Maar een stukje plastic van nog geen stuiver op je dakje leggen is teveel moeite.

Tjonge tjonge wat een armoede ,over verdraagzaamheid zullen we het maar helemaal niet meer hebben.

Link naar reactie
......of sprenkel de softtop in met z'n pis.

grapje zeker? :thumbup:

Volgens mij helpt dat trouwens voor geen meter. Ik heb voortdurend katten in mijn tuin en en het zijn allemaal verschillende en ze pissen en kakken er allemaal (want dan blijft hun eigen tuintje lekker schoon denk ik)

De tuinslang ligt klaar.

Link naar reactie
Sinds het voorjaar ben ik de trotse bezitter van een Z3, maar niet alles is fijn.

Bijna elke ochtend is de softtop zichtbaar poezenslaapplaats geweest. Als ik het dakje open wil doen, kan ik eerst met een borstel alle haren weghalen, want anders komt de ruimte waar het dak zich opvouwt ook onder de haren te zitten.

Jeewee

Hee Jahwee,

Volgens mij houdt den Kat niet van Nat. Dus een plantenspuit in je kofferbak en als je weggaat even flink natspuiten die softtop.

Link naar reactie

hee, weer een poezen topic.

Ditmaal heb ik een oplossing bedacht, die werkt als het principe van een muizenval.

1). Maak een lichte verrijdbare stellage (of beter in de nok van een carport) met bovenop een emmerwater.

2). kat springt op softtop, raakt draad, of hefboom aan, de emmer water kiept over de kat.

Op deze manier hoef je ze niet af te schieten, kunnen ze in leven blijven :thumbup: , maar zullen m.i. niet terugkomen :thumbup:

Link naar reactie
Ditmaal heb ik een oplossing bedacht, die werkt als het principe van een muizenval.

1). Maak een lichte verrijdbare stellage (of beter in de nok van een carport) met bovenop een emmerwater.

2). kat springt op softtop, raakt draad, of hefboom aan, de emmer water kiept over de kat.

Ik zou mij wel kapot lachen als ik zoiets bij iemand voor de deur zou zien staan... :schater:

Persoonlijk irriteer ik mij meer aan het kerkhof dat ik iedere keer na een rit op mijn voorbumper vind...of vogelpoep net nadat je de auto hebt gewassen...

Katten heb ik nooit last van....

Link naar reactie

Ik heb er ooit wel eens iets over geschreven. Inderdaad uitmoorden is een optie, maar dan heb je het heel druk en je krijgt het halve forum achter je aan. Ik ben ook een dierenliefhebber hoor, maar niet als ze staan te krabben aan je auto. Meestal zijn het ook katten van mensen, die ze lekker laten lopen. Ik heb het uiteraard niet over de katten, die normaliter thuis gehouden worden.

Ik heb eerst een tijdje een hoes gebruikt, maar daarna toch maar een garage gehuurd. Dat kost wat, maar scheelt heel veel ergernis.

Link naar reactie

Beste BMW-Z-CSi,

Wat een geweldige oplossing. Weet u verder misschien waar ik het topic "Hoe maak ik een schuifdak in mijn softtop" kan vinden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in