Ga naar inhoud

softtop of poezenmand ?

Jeewee

Aanbevolen berichten

HELP !

Sinds het voorjaar ben ik de trotse bezitter van een Z3, maar niet alles is fijn.

Bijna elke ochtend is de softtop zichtbaar poezenslaapplaats geweest. Als ik het dakje open wil doen, kan ik eerst met een borstel alle haren weghalen, want anders komt de ruimte waar het dak zich opvouwt ook onder de haren te zitten.

Wie herkend dit probleem en belangrijkerr nog hoe los je zoiets op zonder de hele kattengeneratie die hier rondloopt uit te moorden ?

Ik zit er zelf steeds meer aan te denken om de harige dader(s) eens flink met een buks voor hun raap te schieten, maar als er andere oplossingen zijn dan hoor ik die heel graag.

Jeewee

Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rechtsboven op de pagina zit een knop Zoeken.

Geloof het of niet: daar kun je mee zoeken binnen het forum. EN als je daar een beetje mee oefent en het trefwoord 'katten' invult, kun je onder andere

vinden die hier op het forum eerder besproken is maar (wees gewaarschuwd!) niet door iedereen wordt gewaardeerd.

Er zijn ook andere oplossingen voorbij gekomen. Zoekt en gij zult niet alleen vinden waarnaar gij op zoek was, maar als gevolg daarvan ook een heleboel andere zaken te weten kunnen komen over forumleden.

Achtergrondinformatie: om historische redenen staat deze knop ook wel bekend als Rob-knop.

Link naar reactie

Wij hebben daar zelf in het begin ook (gelukkig beperkt) last van gehad.

Ik heb een korte periode stroken dubbelzijdig tape op de softtop geplakt... neem maar aan dat het gelijk een stuk minder comfortabel ligt. Nadien eigenlijk nooit meer echt problemen hiermee gehad. Misschien een optie op een redelijke diervriendelijke manier.

Gr. Robert Jan

Link naar reactie

Ik had hetzelfde probleem, En ik heb voor jullie de ultieme diervriendelijkste en goedkoopste oplossing.

Je neemt een plastic vuilnis zak knipt deze aan de lange en korte kant open legt hem op je softtop portierramen stukje open plastic er tussen raampje dicht en klaar .

Poezemans heeft een hekel aan het geknisper van plastic en het ligt niet lekker.

Eventuele vragen van de buren over lekkage zijn natuurlijk niet te vermijden. :smart:

Link naar reactie

Lijkt mij erg lastig om iedere maal weer dat plastic tussen je ramen te moeten klemmen.

Je kunt ook uitzoeken van wie de kat is en die een goede hoge rekening voor het schoonmaken in hun mik te stoppen. :smart:

Wedden dat die kat geen deur meer uit komt.... :banaan:

Link naar reactie

Goed idee zeg, die dubbelzijdige tape ! Die ga ik uitproberen.

Bedankt voor het meedenken.

Rechtsboven op de pagina zit een knop Zoeken. Geloof het of niet: daar kun je mee zoeken binnen het forum.

Zeker de vriendelijkste van het forum.................

Link naar reactie
Een ouwerwetse kat-apult werkt prima :smart:

Dat lijkt me ook wel een goede oplossing trouwens.

Het stadium dat katten meestal lief gevonden worden ben ik ruimschoots voorbij. Want ik erger mij al jaren aan die pokkebeesten.

Toen ik nog motor reed, kon ik voor het rijden ook al altijd de modderpootjes wegpoetsen met een natte doek omdat het zadel er meestal mee vol zat. Een poesvriendelijke manier is niet eenvoudig te vinden en ze overhoop schieten, wat zeer afdoende werkt, mag nu eenmaal weer niet.

Link naar reactie

Het stadium dat katten meestal lief gevonden worden ben ik ruimschoots voorbij. Want ik erger mij al jaren aan die pokkebeesten.

Toen ik nog motor reed, kon ik voor het rijden ook al altijd de modderpootjes wegpoetsen met een natte doek omdat het zadel er meestal mee vol zat. Een poesvriendelijke manier is niet eenvoudig te vinden en ze overhoop schieten, wat zeer afdoende werkt, mag nu eenmaal weer niet.

Schiet dan ook even alle insecten, vogels en bomen-met-vieze-troep in nederland dood of accepteer dat flora en fauna nou eenmaal ook bij onze wereld horen.

Link naar reactie

http://www.encyclo.nl/begrip/sukkel neem dit even door.

Link naar reactie
een andere mening hebben mag nog steeds in dit land ;), ( als het aan links lag niet, maarja die zitten nu toch lkkr in de wachtkamer ). en ik heb t ook niet op poezen ben er stik allergies voor en die beesten proberen de vogeltjes van m'n opa te killen.

Ik heb wel wat met poezen, maar dat jullie van de herenliefde zijn accepteer ik geheel hoor. ;)

Link naar reactie
  • Administrator
vogelpoep
en die beesten proberen de vogeltjes van m'n opa te killen.

Die op hun beurt dan kennelijk weer op de softtop van Ewout kakken ... :schater:

Link naar reactie
Wat hebben kinderen in vredesnaam nou met het onderwerp katten te maken ;) , ik snap het ff niet meer

Nou, iedereen zit toch op mekaar te katten...

Maar als jullie nu NIET OPHOUDEN schiet ik dit katje DOOD!!!

kitten.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in