Ga naar inhoud

BMW M scheurtjes in chassis


Gast vpatje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Morgen kan ik mijn M weer ophalen bij de garage.

Grote beurt, lagerschalen, vernieuwen koppeling en diverse andere zaken laten uitvoeren. Wordt dus een gepeperde rekening....

Laatste gepeperde rekening was het vernieuwen van de VANOS vorig jaar.

De monteur vertelde mij dat er ter hoogte van het differentieel een tweetal hele kleine scheurtjes in het chassis zitten.

De monteur (oud werkplaatsmonteur van een BMW dealer) gaf mij aan dat hij dit met een Z3 nog nooit heeft gezien, maar wel een aantal keer met een normale 3 serie.

Het differentieel zelf is al een keer gelast, omdat de puntlassen waren losgekomen (bekend probleem bij de Z-jes). Is er iemand die ervaring heeft met deze scheurtjes in het chassis?

De monteur gaf mij overigens aan dat dit euvel prima gelast kan worden en dat dit zeker op (korte) termijn moet gebeuren.

Al met al is de M een leuke auto, maar zeker geen goedkope. Zeker niet om hem goed en in goede staat op de weg te houden.

http://img697.imageshack.us/img697/5618/img0872gi.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
:thumbup: ron, dat was die nog in mij geheugen zat, maar wist echt niet meer dat ik dat ooit hier gelezen had. :thumbup:
Link naar reactie

Ik krijg het vandaag te zien bij de garage, maar de monteur vertelde mij dat de scheurtjes ter hoogte van het differentieel in het chassis zitten. Niet bij het differentieel zelf.

De puntlassen van het differentieel zijn 2 jaar geleden opnieuw gelast en die zitten nog naar behoren.

Link naar reactie

Vandaag de auto opgehaald.

De achteras scheurt op een tweetal plaatsen los van het chassis (ter hoogte van het differentieel).

De monteur (en ook bij BMW Den Haag) had dit bij een Z3 nog nooit gezien.

Wel schijnt het "meer gebruikelijk" te zijn bij een 3 serie (geen idee welke jaartallen, wellicht de E36?).

Het euvel schijnen ze goed te kunnen repareren, maar dan moet er behoorlijk wat worden verwijderd om er goed bij te kunnen.

Destijds was er bij BMW's van minder dan 8 jaar oud een coulance regeling.

Mijn auto is nu 13 jaar oud, dus helaas....

Kosten worden geraamd tussen de 1500 en 2500 euro.

Naast het in de gaten houden van de puntlassen van het differentieel lijkt dit me ook een belangrijk item om in de gaten te houden voor de Z3 eigenaren!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.