Ga naar inhoud

Magnepan

Huub

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben al een paar keer wezen luisteren naar de 1.7 en dat was betoverend wat een dynamiek daarna toch naar een iets ouder type de 1.6 geluisterd dat was mooi maar bereikte niet wat de 1.7 klaar speelde.

Wij krijgen over een week een set thuis om te luisteren in thuis situatie en ben benieuwd wat het hier gaat doen wat akoestiek betreft.

Dit gaat dan aangestuurd worden door een Hegel H1 en de bekabeling word nog stoeien omdat wij een redelijke "harde" woonkamer hebben.

Wil straks alles gaan streamen met een nieuwe Mac Mini via een airport(apple TV als de nieuwe uitkomt) en in de toekomst via een DAC.

Link naar reactie

Magnepan : Heel erg mooi en helder, ruimtelijk geluid met veel detail. Maar als je van een diep laag houdt, dan komt Magnepan naar mijn smaak te kort. Ze hebben wel een heel mooi laag.

Bovendien zijn ze groot en niet goedkoop. Wel plat.

In vergelijk met conus speakers is het wel even wennen vind ik, want al het geluid komt vanaf twee lange ribbons.

Als je wel naar diep laag zoekt en groot geen probleem is, zou je eens moeten luisteren naar de Carver Amazing Silver edition luidsprekers (135 hoog en 70 breed). Dat zijn ook magnetostaten met een ribbon (110 cm), maar deze hebben per kant ook nog 3 12 inch woofers zitten en die gaan wèl diep en ze hebben verder ongeveer het heldere karakter van Magnepan en zijn zeker zo ruimtelijk. Ze presteren wel op hun best als ze worden aangestuurd door een krachtige versterker.

Ik heb deze Carvers zelf een periode gehad en stuurde ze toen aan met 2 buizen mono-eindversterkers van 100 watt ieder, en dat ging uitstekend. Ik kan me evengoed wel voorstellen dat ze het veel beter zullen doen met 'n krachtigere eindversterker.

Op dit moment staan er op marktplaats een paar te koop, waarvan alle 6 de woofers van nieuwe rubberranden voorzien zijn. En hij vraagt er helemáál niet teveel voor.

En eerlijk, ik kreeg heel even de kriebels, want het zijn de meest indrukwekkende luidsprekers die ik ooit heb gehad.

Jeewee

Link naar reactie

Spreek je dan ook over de 1.7??

Doordat deze 1.7 nu 3 weg zijn is het laag nu erg mooi in vergelijk met de 1.6 die toch in vergelijk het een en ander mist.

Kan de carvers niet vinden op MP.Linkje :smart: bestaat al niet meer op MP(edit)

€799 Sepers

Link naar reactie

Die versterker heb ik nog niet maar is zeker een mooi apparaat.

Heb nu een CAS Creek 4040 en die zal het met 10A niet trekken.

De Hegel heeft 70A en die kan het ruim trekken in het hele bereik.

Link naar reactie

Sorrie, ik heb me vergist de Carver Silver Amazing speakers staan op Hifi.nl, en dan gewoon even zoeken bij tweedehands.

Op de foto tonen ze geen grill of front (hoe noem je zo'n ding ?), maar dat hoort er wel bij.

Succes.

Link naar reactie

De Hegel H1 heeft een kleiner broertje de H70 prijstechnisch interessant en een USB maar schijnt erg clean te klinken.

Maar de H1 is een uitloop model een lekkere klassieker :smart:

Link naar reactie
Sorrie, ik heb me vergist de Carver Silver Amazing speakers staan op Hifi.nl, en dan gewoon even zoeken bij tweedehands.

Op de foto tonen ze geen grill of front (hoe noem je zo'n ding ?), maar dat hoort er wel bij.

Succes.

Had ze al gevonden in de tussentijd.

Jewee je bent aardig audiofiel zo te lezen.

Link naar reactie

deze denderen ook wel lekker ;)

jblrv.jpg

Uploaded with ImageShack.us

alleen kun je deze misschien als audiofiel minder waarderen?

alhoewel ze wel vrij vermaard zijn en bekend onder de kenners

(ik heb tr 4 van ;) )

ze worden gevoed door een sony 5000es en dat gaat best

ik heb ook een sub mee draaien dus genoeg laag :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik doe het met antieke Philips Speakers van 1m hoog à 300W uit de jaren 90 (serie FB8**). Zo worden ze helaas niet meer gebouwd door de Eindhovenaren ;)

Super laag en geweldig zuiver hoog. Die gaan nooit meer weg!

Link naar reactie

Draai op mijn muziekkamer met studiomonitoren Richard Allan's.

Door het filmgeweld draai ik momenteel in de huiskamer met een 5.1 set van Infinity met active subwoofer (tot 20 hz laag).

Heb in het verleden hifi als hobby gehad , de BenW nautilus 802 is wat mij betreft nog steeds een van mijn favo's.

Verder kunnen ook de italiaanse speakerbouwers zoals diapason en audio analogue mij wel bekoren.

Magnepan's ken ik ook wel, mooi transparant geluidsbeeld maar wel sterk afhankelijjk van de versterker die eraan gehangen wordt. Gewoon luisteren (liefst thuis) vergelijken met andere speakers en kopen wat je het mooist vindt.

Succes!

Link naar reactie
Gewoon luisteren (liefst thuis) vergelijken met andere speakers en kopen wat je het mooist vindt.
En vooral niet vergeten de speakers te plaatsen waar je ze straks ook hebben wilt. Een beetje acoustic loading van een speaker al dan niet tegen de muur of iets van de grond plaatsen gaat heeeeel veel uitmaken. Been there, done that, changed the interieur (ja schat, maar dan kan je makkelijker stofzuigen :thumbup: ).
Link naar reactie
(ja schat, maar dan kan je makkelijker stofzuigen :thumbup: ).

Geweldig dit, die had ik eerder moeten weten :schater:

Heb mijn speakers aan de muur moeten hangen, je kunt nu idd makkelijker stofzuigen.

het zijn trouwens PMC LB1's gevoed door een Lexicon 312 (Bryston dus) Als je van laag houdt (dat ook nog gedefinierd is en niet alleen maar een ongecontroleerde longtitudinale golf) moet je eens naar een transmissielijn systeem kijken. PMC is daar al jaren koning in. Vandaar dat ze erg populair zijn in de studiowereld , waar ik ze van ken. Het is voor de versteker wel hard werken, hence de Bryston.

Heb het geluk dat Reinata van groot houd. :thumbup:

vandaar de acceptatie van de grote speakers bij gebrek aan beter?

Link naar reactie

B&W's (klinkt bijna als Bmw) zijn zeker goed en staan zeker genoteerd als één van de beste speakers ooit gebouwd, vond nog een Topic over de B&W 801 Vs jbl sp412p(mijn referentie speaker) Hier

Draai op mijn muziekkamer met studiomonitoren Richard Allan's.

Door het filmgeweld draai ik momenteel in de huiskamer met een 5.1 set van Infinity met active subwoofer (tot 20 hz laag).

Heb in het verleden hifi als hobby gehad , de BenW nautilus 802 is wat mij betreft nog steeds een van mijn favo's.

Verder kunnen ook de italiaanse speakerbouwers zoals diapason en audio analogue mij wel bekoren.

Magnepan's ken ik ook wel, mooi transparant geluidsbeeld maar wel sterk afhankelijjk van de versterker die eraan gehangen wordt. Gewoon luisteren (liefst thuis) vergelijken met andere speakers en kopen wat je het mooist vindt.

Succes!

Link naar reactie

Doen het zeker goed, de basis was de L100 zeer goede vintage speaker ;)

deze denderen ook wel lekker :thumbup:

jblrv.jpg

Uploaded with ImageShack.us

alleen kun je deze misschien als audiofiel minder waarderen?

alhoewel ze wel vrij vermaard zijn en bekend onder de kenners

(ik heb tr 4 van :rolleyes: )

ze worden gevoed door een sony 5000es en dat gaat best

ik heb ook een sub mee draaien dus genoeg laag :thumbup:

Link naar reactie

Wat word er verstaan onder lekker"laag".

Voor mij is laag mooi als ik een bassdrum of de basgitaar als realistisch ervaar.

Wel leuk al de reacties volgende week dinsdag komt steeds dichterbij. ;)

Link naar reactie

tja ik heb altijd gevonden dat je muziek niet alleen moet horen maar ook voelen.

duss bij mij thuis rammelen de kopjes soms in de kast (als moeders niet thuis is)

ik ben nu eenmaal geen geraffineerde liefhebber van fijne muziek.

slechts gek op mooi vol en veel geluid.

wel redelijk divers in de soorten muziek (behalve klassiek daar heb ik nooit naar geleerd te luisteren)

redelijk wat r&b en oude disco,pop rock enz

ik moet wel bekennen dat de jbl century golds wel wat schel kunnen klinken zeker in combi met de sony es

daarbij heb ik een vrij harde huiskamer dus ik doe meestal al de gordijnen dicht wanneer ik wil luisteren omdat dat beter klinkt.

ik heb wel eens geëxperimenteerd met een kamerscherm van een meter of 8a9 zo achter de bank om en dat was idd een verbetering alleen net weer even te bewerkelijk om snel even op te zetten.

als het even wil dan krijg ik altijd het gevoel dat de artiest de muziek maakt waar ik bij zit ,dat vind ik mooi.

Link naar reactie
Wat word er verstaan onder lekker"laag".

Wat ik lekker vind is als alle frequenties gelijkmatig worden weergegeven... dus zoals het door de producer engineer bedoelt is. Geen extra kleur toevoegen door extra dik aangezet hoog-midden-laag of stereo spreiding. Voor sommige mensen kan dat soms wat kaal klinken. Als de muziek echter goed gemixt is en ook het laagste komt gelijkmatig naar buiten (tot zo'n 30 Hz ofzo) dan ervaar je dat als "lekker"

Link naar reactie

hmm ik HOOR t alweer

zoveel mensen zoveel wensen :schater:

t is net als de verschillende smaken in eten ,auto,s,vrouwen,enz enz

ik heb er wel een equalizertje tussen zitten ,eigenlijk om het hele erge hoog van de jbl,s in combi met de es wat te temmen

ook in t midden hebben ze wat begeleiding nodig.

alles natuurlijk naar mijn smaak.

ik vind trouwens het geluid in de z ook zeker niet verkeerd ,zo met de proff dsp ,en carver techniek speakers.

ok tuurlijk zou het beter kunnen maar ach voor in een auto klinkt het prima :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in