Ga naar inhoud

Lampjes binnenverlichting bestellen?

Aanbevolen berichten

Ik heb al gelezen op dit forum dat bij veel Z3's de lampjes van het ventilatiepaneel stuk zijn evenals die van de aansteker en of asbak.

Ze moeten dan vervangen worden en hiervoor moet je aanschaffen: BULB SOCKET WITH BULB 61138353797 .

Ik heb er dus meerdere die defect blijken.

Mijn vraag : Kun je deze alleen bestellen bij de dealer met dit nummer of weet iemand een andere adresje (webwinkel).

Alvast bedankt voor reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 2 weken later...

Klopt, ik heb ze bij de dealer inmiddels gekocht voor ong. 4 euro per stuk.

De asbakverlichting is makkelijk te vervangen en reeds uitgevoerd.

De andere ventilatieverlichting waar er 2 horen te zitten heb ik nog neit gedaan, dit kost wat meer tijd omdat ik eerst moet kijken hoe dit precies gedaan dient te worden.

Tips zijn altijd welkom.

Gr, Ferry

Link naar reactie

Dat kan makkelijker en sneller. Ik heb ze zelf allebij al vervangen.

Zijpaneel aan bijrijderskant tussen middenconsole en dashboardkastje zoveel mogelijk losschroeven.

Dan met beleid de onderste punt naar buiten trekken. Kon er een lichtje en hand tussen stoppen zonder dat de boel afbrak.

Eventueel een paar schakelaars of klokje naar voren duwen voor wat meer daglicht.

Eentje zat zo vast dat er zelfs een tang nodig was. Ik zeg niet dat je om komt in de (klus)ruimte,

maar het is te doen. Benodigde tijd ....15 minuutjes.

Groeten Martin.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hoi Martin,

Klopt helemaal, met de howto's te hebben bekeken en jouw schrijven was ik een 15 min. bezig.

Beide lampjes moest ik wel met een tang verwijderen.

Eén lampje via de radio ingang en één lampje via het zijpaneel aan de bestuurderskant.

Eindelijk weer verlichting in het donker, kan ik weer zien wat ik doe.

Groet, Ferry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in