Ga naar inhoud

Is dit een redelijke vraagprijs


ad k

Aanbevolen berichten

Dag Ad

Hoewel het een zeer nette auto lijkt met relatief niet veel km's wil ik je echt adviseren een zespitter te overwegen.

Volgens mij woon je ook in Brabant en kunnen we evt een keer afspreken zodat je een zespitter kunt ervaren, het is het echt waard.

Mvg Ralf

Denk ik ook, maar er zijn veel mensen die ontiegelijk veel plezier aan een viercilinder beleven!

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn ook mensen die veel plezier beleven aan een fiets. !!!!! BBrrrrrrrrrr, wat een vies woord.. :schater:

Wow, een zescilinder fiets, ............... :rolleyes:

Link naar reactie
wil ik je echt adviseren een zespitter te overwegen.

Ja, een zespitter lijkt me ook wel wat maar ik lees hier zoveel over vanos rubbers, rammelen en nog wat andere leuke 6 cylinder dingen waar ik niet op zit te wachten.

Ik heb nu een 1.8 en erg tevreden over de motor prestaties..ik ga niet knallen op de snelwegen in die heimat of rondjes draaien op de nurburgring..wil gewoon lekker open toeren.

We houden het in gedachte maar het belangrijkste voor mij is dat er weinig kilometers op staan en er nog een lange tijd mee kan doen.

De huidige voldoet helemaal echter mis ik een airco want het kan knap heet worden als de zon de hele dag op je knar staat en om alleen met slecht weer gaan rijden is ook weer niet alles.

Bedankt voor de reacties..we denken er nog over na.

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie

als je hier op het forum alle klachten op een rij zet ,,stuur klachten .rammelen .gebroken veren.blikken deuren.vanos.lekkage.raambediening.run flat banden. krijg je spijt van de aanschaf van een bmw en denk je dat de aanschaf van een opel astra 1.4 beter was geweest ook als ik kijk naar de aanschafprijzen die hier genoemd worden dan lijkt het ook dat ik enkele duizenden teveel betaald heb,,, het is net als op een medische site waar de ziektes om je oren vliegen als je er lang genoeg naar kijkt dan wordt je vanzelf ook ziek gewoon genieten van je Z en rijden daar is hij voor ,o ja er kan altijd iets kapot gaan zoals bij elke auto zelfs bij een opel astra of golf

ps 8 jaar in een 3 serie coupe gereden buiten de normale slijtage 0 euro onkosten aan gehad en het internet stond vol ellende

hopelijk is dit een beetje positieve bijdrage :rolleyes:<_<

Hans

Link naar reactie

ook ik adviseer je om een 6-cylinder aan te schaffen, ik heb zelf recentelijk mijn 2.0 met 55.000 km op de teller verkocht ( was achteraf ook een optie voor jou geweest). In de 4 jaar die ik erin heb gereden bestonden de kosten alleen uit de gebruikelijke beurtjes en een nieuwe accu ( de 1e in 8 jaar) en nieuwe banden.

Ik zou voor de Z die je op het oog hebt zeker niet de gevraagde prijs geven ook al zou deze in perfecte staat zijn. Over smaak valt niet te twisten, maar het

interieur vind ik er niet fraai uitzien met de leerkleur en het hout op de console. Deze auto is denk ik daardoor ook niet makkelijk te verkopen, temeer er genoeg leuke 4-cylinders te koop worden aangeboden

Link naar reactie

Ik ga je niet adviseren een 6 cylinder te kopen. Je moet kopen wat je mooi en leuk vindt.

Wel vind ik je voorbeeld behoorlijk aan de prijs: ik was in 2007 voor mijn 6 cylinder (toen 9 jaar oud) minder kwijt *), maar ja die heeft dan ook een vreselijke kleurstelling, airco, rolbeugels, cruise control, nog de oude kont :rolleyes: , houten middenconsole, styling 78's (breedset), M-pakket en bijna 80.000 op de teller en moest ik wel 80 km verderop uit Duitsland halen....

*) inclusief import, APK en kenteken.

Maar ik herhaal: je moet kopen wat jij leuk vindt.

Link naar reactie

Als je dik tevreden bent over je bestaande Z3 en alleen maar een airco wilt, heb je dan al eens bekeken wat je kwijt bent als je een airco systeem in je bestaande wagen laat bouwen.

Misschien ben je een stuk goedkoper uit.

Gr.

ZonderZ :rolleyes:

Link naar reactie
als je hier op het forum alle klachten op een rij zet ,,stuur klachten .rammelen .gebroken veren.blikken deuren.vanos.lekkage.raambediening.run flat banden. krijg je spijt van de aanschaf van een bmw en denk je dat de aanschaf van een opel astra 1.4 beter was geweest

Nee hoor. Ook een Opel Astra heeft legio zwakke plekken, alleen daar wordt minder op gelet dan bij de "liefhebber auto" als de ZZZ(Z). Tevens is dit forum natuurrlijk een concentratie van informatie over de ZZZ(Z). Alleen maar prettig, want dan zijn er weinig verrassingen meer te vinden en er is veel te vinden over hoe het zelf op te lossen.

Iets wat me wel wel opvalt is dat er vrij weinig klachten zijn over de aandrijflijn (van motor tot achteras).

Maar goed, dit was even :rolleyes: .

Met betrekking tot de vraagprijs... die is wel wat hoog, maar het gaat er altijd om wat je voor iets over hebt. Het is nooit te duur, tenzij je het er niet voor over hebt <_< . Het gaat ook om een totaalpackage, zoals staat van de auto, km-stand, garanties, uitrusting etc. De vergelijking die hier getrokken wordt met Z4´s van 2-3k meer in vraagprijs vind ik persoonlijk appels met peren vergelijken. Om te beginnen is het geen Z3 en liggen de km-standen een fors stuk hoger (op uitzonderingen na, maar dan moet je toch bedenkingen hebben). Een beetje Z4 met km-stand <100.000 ligt gemiddeld toch rond de 20k euro of hoger. En dan komen de onderhandelingen over garantie, aflevering etc etc.... Tevens is er ook een groot verschil tussen particuliere verkoop en via een autobedrijf. Niet alleen in prijs, maar ook in de mogelijkheden zoals wel of geen inruil.

Persoonlijk zou ik zou deze laten staan en voor dat geld een leuke 6-pitter zoeken.

Link naar reactie

Na alle reacties gaan we ons wat breder (airco..widebody..6 cylinder) orienteren.

Ik heb geen haast en zoek op mijn gemakje verder.

Er zal uiteindelijk zeker iets voorbij komen dat aan alle verwachtingen en eisen voldoet

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Ad,

het aanbod voor een toertje blijft staan, laat maar even weten!

Voor de echte how-to koning is dat wel het minste wat we kunnen doen :newblush:

Link naar reactie
Ad,

het aanbod voor een toertje blijft staan, laat maar even weten!

Voor de echte how-to koning is dat wel het minste wat we kunnen doen :newblush:

Thanks...we laten het je weten als de tijd daar is....eerst nog even rondneuzen wat er op de markt is.

Grroeten

Ad

Link naar reactie
@ paar pagina's terug : dat van een duitse auto ivm de cruise control zei ik alleen maar omdat er anders mensen beginnen van maar die is in nederland standaart;)

Op de 6 cylinder pre-facelifts toch niet, of vergis ik me nou?

Link naar reactie
Aha! Effe niet goed opgelet in de lunchpauze... 'k Was wat laat met eten vandaag, dat heeft vast ook niet meegeholpen.

Jeetje, dat jij daar tijd voor hebt... ik sta met mijn broodje in de hand door te werken..... :)

Link naar reactie
Jeetje, dat jij daar tijd voor hebt... ik sta met mijn broodje in de hand door te werken..... :)

Je hebt nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden ;)

Trouwens, hoe doe je dat met werken? Je zit de hele dag hier :nono::)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ik heb net een 2001 zzz gekocht in duitsland 1.9 van 1ste eigenaar(bouwjaar 1941)...

topasblauw met zwarte kap en chrome 5-spoke velgen (stalen velgen met banden), km-stand 110.000, airco, volledig elec stoelen en verwarming, m-stuur-zetels- pook, nieuwe schokdempers en remmen(incl schijven) achter, een paar normale gebruikskrasjes en 1 klein deukje onderaan in de deur (grootte 5cent)voor 7000€

in duisburg (110km)

ik vind het wel de moeite om eens op de duitse sites te kijken

PS hij zorgt voor het uberfuhrungskenteken( wat ik wel zelf betaal ong 175 a 180€ voor 1 maand)

Link naar reactie
ik vind het wel de moeite om eens op de duitse sites te kijken

Ik hou de duitse sites ook in de gaten maar bij voorkeur koop ik in nederland...ik woon nogal ver van "die heimat".

Heb een paar auto's op het oog maar voor een Z3 kom je vaak bij "universele dealers" oftewel handelaren terecht en die geven geen drol inruil.

We zoeken verder en probeer mijn auto partikulier te verkopen zodat ik zonder inruil kan gaan kopen.

Lukt het niet mijn auto op korte termijn te verkopen rijden we gewoon verder in deze.

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.