Ga naar inhoud

Raamprobleem


JanusZ3

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort stopt mijn elektische raam niet meer (Z3 roadster), als ik deze omhoog doe komt het raam boven het dak uit. Terwijl het raam eerst gewoon stopte waar dat hoorde.

Het opnieuw instellen van het raam door de knop 5 sec. ingedrukt te houden werkt ook niet. Weet iemand misschien wat het raam moet tegenhouden?

Er zit 1 stelschroef (inbus) in het X vormige frame, is dit misschien de schroef die het raam moet tegenhouden?

Alvast bedankt.

Gr. Jan.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoi Jan ik heb juist hetzelfde probleem gehad en gisteren heb ik het opgelost.

Het is wel niet zo moeilijk als je wat handig bent maar je moet wel het deurpaneel verwijderen als je er aan begint.

Het is die stelschroef(inbus) in het frame daar zit een dopje op van kunststof,die komt tegen een aanslag aan zodoende dat je raam stopt.

Deze schroef is wat gebogen door slijtage(zodat hij langs de aanslag loopt) ofwel kan je hem wat recht maken of haal je snel bij BMW een nieuwe.

Als je wat vragen hebt ik heb ook wat foto's genomen dan zie je alles beter stuur me dan een mailtje.

Maar het is te doen ik heb ergens gelezen dat ze bij BMW de volledige motor vervangen voor dit probleem en dit rond de 600eu kost.

Met vriendelijke groet,Peter

Link naar reactie
Op dit forum wordt een "how-to" altijd gewaardeerd, dus kom maar met de foto´s en beschrijving :thumbup: .

Ik zal mijn echtgenote er eens werk van laten maken de beschrijving met foto's enzv..

Want computers en andere digitale toestanden zijn niet mijn pluspunten(ik kom nog uit het analoge tijdperk)

Met Vriendelijke groet,Peter

Link naar reactie
  • Administrator
mijn raam gaat langzamer als normaal,binnenkort toch naar Ruud.

Moet je je elleboog van de deur halen als je het raam dicht doet Diana :schater:

Link naar reactie
Heeft Ad en Bart ook weer wat tedoen. :schater::thumbup:

Grtz Ron.

DING...Dong..Correctie.... :mellow:

Heeft Ad ook weer wat te doen...Bart doet alleen de dienstmededelingen. :foto:

DING...Dong..Einde mededeling :schater:

Heb gisteravond weer een stuk of 5 howto's in elkaar geknutseld...ze komen er op korte termijn weer aan.

Hou de howto's in de gaten want er zitten weer hele bruikbare tussen...zelfs voor de ZZZZ.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Moet je je elleboog van de deur halen als je het raam dicht doet Diana :schater:

o,is dat 't,zal 't eens proberen,bedankt voor de tip Ruud. :schater:

(sorry,offtopic)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.