Ga naar inhoud

Cruise control voor 65,-


NexuZ4

Aanbevolen berichten

Tip!

Vandaag mijn Z4 geupgrade met een cruise control.

Totale kosten: 65,77 euro.

Totale tijd: half uurtje

Voorwaarden:

- Je hebt een Z4 van vóór 10/2004 (dan ligt alle nodige bekabeling er al, anders moet je een extra kabel kopen en aanleggen)

- Je hebt een Dremel of gelijkwaardig gereedschap (dan heb je geen nieuwe afdek-kap nodig maar modificeer je gewoon je bestaande kap door de uitsparing uit te snijden, deze staat zelfs al aangegeven op de kap zelf)

In dat geval ga je naar de dealer, bestelt onderdeelnr 61316940989 (a 65,77 euro) en volgt deze handleiding. Inbouw is echt erg makkelijk.

Werkt perfect! :thumbup:

Ideaal voor de reis naar Zuid Europa.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is zeker een welkome aanvulling voor de pre 10/2004 productiemodellen :thumbup: ! In de Z3 met M54-blok ook achteraf (laten) monteren en was net zo'n plug ' play aktie als hierboven. Waarom zou dat post 10/2004 aangepast zijn? Kostenbesparing?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator
.. of hebben de meeste Z4's toch al cruise control?

Yep; veruit de meeste Z4's hebben standaard cc. Evengoed, voor diegenen die het niet hebben; nuttige how to! :clapping:

Waarom zou dat post 10/2004 aangepast zijn? Kostenbesparing?

In ieder geval zijn er door de jaren heen meer standaard getrokken kabels weer verwijderd. Bijvoorbeeld ook de kabel voor multifunctionele stuurwielbediening die er in de eerste modellen wel standaard lag en in latere modellen niet meer. Wie zal het zeggen: kostenbesparing, gebrek aan verdiencapaciteit ( cruise control kostte als losse optie toch een paar honderd EUR)? :blink: Feit is in ieder geval dat je voor iedere mod die een bepaalde bekabeling verondersteld moet nagaan of in jouw Z die bekabeling ook wel echt zit ...

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ten aanzien van het MF stuur: kabeltje heeft er kennelijk voor 09/2003 niet, daarna in de VFL wel en toen vanaf de FL weer niet standaard gelegen. Alsje het niet hebt is het ook geen drama: EUR 7,50 oid bij de dealer en geen hele moeilijke installatie. Zie verder hier. By the way: er zijn in ieder geval op het Duitse Ebay zat voorbeelden van mensen die 'gewone' MF sturen aanbieden ...

Link naar reactie
  • Administrator

^ Zeker, maar die zijn ook bepaald niet gratis en het is het nodige (snij)werk in je bestaande stuur waar je maar net zin in moet hebben. Ik denk dat het economischer is om een jong gebruikt exemplaar over te nemen van een van de vele mensen die op een M stuur zijn overgestapt ...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Leek mij zeker ook een welkome aanvulling. Ik heb een Z4 uit 2003 en inderdaad de bekabeling ligt er al, dus een schakelaar gekocht.

Maar helaas hij doet het niet. Bekabeling is goed en de zekering is goed.

Toen maar met SSS aangemeld (retrofit) maar geen succes. Ik krijg ook geen foutmeldingen.

Iemand een idee? Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
  • Administrator

Twee hele domme / basale vragen;

- je weet hoe de cc handle werkt?;

- heb je de draad goed aangesloten en doorgemeten?

Link naar reactie

Bedankt voor het meedenken, domme vragen bestaan niet.

Ik heb nog een BMW E90 met volgens mij dezelfde cc, dus ja ik weet hoe hij werkt. Aansluiten lijkt mij niet fout te kunnen gaan het stekkertje past er maar op 1 manier in. Bekabeling is goed.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dat moet ik toch eens nagaan, ik vond het ontbreken van de cc een minpunt bij de aankoop... wist niet dat het zo eenvoudig te monteren was...! Dikke merci voor deze thread mannen!

aangepast door 2.5si
Full quote verwijderd
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.