Ga naar inhoud

Getokkel voelen in de poke


Aanbevolen berichten

Aangezien ik niet kan vergelijken, weet ik niet of het normaal is en gewoon het werken van de motor.

het gaat over mn Z4 2.5Si. Ik voel een getokkel in de vernellingspoke als ik bijvoorbeeld in 4de rij en het toerental laat terug vallen van 3500 naar 2800 bijvoorbeeld, vooral op 3000 voel ik het in de poke, nergens anders in de wagen, andere versnellingen hebben het ook bij het terug vallen, maar iets minder. het is een licht geklop/getril/getokkel, alsof je de cylinders "voelt" werken.

Hebben jullie dit ookal gevoeld? ik rij altijd met m'n hand op de poke en heb de wagen nog niet zo lang, voor de rest trekt alles lekker en als ik optrek en gaat over de 3000, voel ik niets in de poke...

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb het ook met de 2.5si, maar ja, ik heb wel meer met die 2.5si... <_<:rant:

Enige wat ik er over kan zeggen is dat de mijne dat altijd heeft gehad en nog steeds heeft (zowel voor als na cilinderkoprevisie en ook al voor het ontstaan van de problemen die uiteindelijk leidden tot die cilinderkoprevisie) ...

Link naar reactie
serieus! het is niet goed voor de aan de versnellingspook aangesloten onderdelen deze gaan harder slijten .

en twee handjes aan het stuur, op kwart voor drie tegenwoordig (wordt bevorderd door de automakers door daar knopjes op het stuur te maken...). Doe maar eens een rijvaardigheidstraining. Het eerste wat ze je leren is hoe je in een auto moet zitten en dat begint met 2 handjes aan het stuur. Ziet er misschien in het begin suf uit, maar kijk maar eens naar alle onboardcamera's op youtube. Is eigenlijk best vet om zo te sturen <_< Wel iets dichter op het stuur gaan zitten, want gestrekte armen is niet de bedoeling (polsen moeten op de bovenkant stuurwiel kunnen rusten).

Kortom, je hebt eigenlijk geen trilling in de versnellingskoop :schater: .

Link naar reactie

hehe, ik zit altijd dicht, polsen op het stuur. Niemand snapt het dat ik zo dicht zit, maar het is wel normaal.

En ik geef geen stress op de poke, tis eigenlijk meer de aanraking omdat mn hand daar rijkt, ik houd die niet vast ofzo, m'n handpalm ligt er gewoon naast, ik leun met elleboog achteraan op de handremsteun, alle gewicht zit daarop, komt net mooi uit.

Btw, thx 2.5Si, voor de reply, ik zal het dan maar als "normaal" ervaren <_<

Link naar reactie
  • Administrator
Wel iets dichter op het stuur gaan zitten, want gestrekte armen is niet de bedoeling (polsen moeten op de bovenkant stuurwiel kunnen rusten).

Dat heb ik een testrijder van BMW ook wel eens zien verkondigen in een documentaire op Nat Graph over de Amerikaanse Z4 fabriek ...

Kan nu alleen een stukje vinden dat daar NIET over gaat ...

ultimate factories

(sorry voor de volkomen off topic <_<)

Link naar reactie

VERKEERSREGLEMENT:

- art.: 13, ter par 13: het doden van voetgangers is verboden, zelfs indien het een gitarist betreft.

STRAF:

een eeuwig getokkel zal u vervolgen

Link naar reactie
VERKEERSREGLEMENT:

- art.: 13, ter par 13: het doden van voetgangers is verboden, zelfs indien het een gitarist betreft.

STRAF:

een eeuwig getokkel zal u vervolgen

Dat moet een belgisch stukje wetgeving zijn. In Nederland zijn gitaristen vogelvrij. Je betaalt zelfs verwijderingsbijdrage op een elektrische gitaar... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.