Ga naar inhoud

ons bin zunig


Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody
Neen! Rij absoluut niet zuinig, anders had ik inderdaad wel een prius of een polo, kuch kuch gekocht... Binnenkort met de ZzZ rijden op Zandvoort, daar gaan we hem eens testen..

Maar het vreemde is dus dat ik met een normale rijstijl wel erg zuinig het asfalt verlaat. Vandaar mijn nieuwschierigheid of er meerdere dit ervaren met een 4 cilinder. :rolleyes:

p.s. Ik woon niet in Zeeland, maar in de hoofdstad :schater:

Waar in Amsterdam als ik vragen mag..?

Overigens rijd ik zelf altijd gemiddeld 1liter op 9kilometer.. met mijn 2.8...

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag getankt........451 km......30 liter :newblush: is 1 :15 voornamelijk achteraf weggetjes.

Hobby mag geld kosten maar dit is toch wel lekker.

Z3 1.8....... geen zware voet.....lekker gereden :lol:

Wel de motor afgezet tijdens het tanken.

Sta ik voorlopig op de eerste plaats :thumbup: in de zuinigheidstest. :party:

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Net terug van een driedaagse vrije variatie op de Eifel-Moezel-Luxemburg trip van Ruud en Navigator uit 2009.

Nog bedankt Ruud. Zeer mooi gebied en ja het verslag volgt nog.

1100 kilometer met wat noodzakelijke stukken snelweg en zeer veel bochtige en steile weggetjes, waardoor

het gebruik absoluut NIET nadelig beinvloed wordt. Gemiddeld een ruime 1 op 12.5 met een 1.9 (140pk) met automaat.

Ik zeg:' Zeer netjes'.

Ook netjes waren de temperatuur met 35 graden en de benzineprijs (over zuinig gesproken)

in Luxemburg van ....sorry jongens... 1 euro en 15 cent.

Stiekem ook nog even bij Franchorchamps langsgereden en door het hek gegluurd :newblush:

Groeten Martin.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Wie kan mij vertellen hoe nauwkeurig de boardcomputer is? Gisteren na het ritje Brabant stond er 13,1 km/l op het display van mijn 3.0i Z4, ja dit was wel na een relaxt ritje, en nee, dit was geen l/100km :lol: . Bij de volgende vol tankbeurt zal ik deze waarde checken, maar ik was alvast benieuwd of dit een reële indicatie is.

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie
  • Administrator

Kan ook, via het verborgen menu van de BC. Voor mensden die dat echt willen kan ik de link nog wel eens opzoeken. Mij interessert het zelf niet zo veel: na een paar jaar Z rijden weet ik dat op 19 inch alles zuiniger dan 1:10 een meevaller is ...

Link naar reactie

Kan ook, via het verborgen menu van de BC. Voor mensden die dat echt willen kan ik de link nog wel eens opzoeken. Mij interessert het zelf niet zo veel: na een paar jaar Z rijden weet ik dat op 19 inch alles zuiniger dan 1:10 een meevaller is ...

Hoe kom je in dat verborgen menu?

aangepast door JvK
Link naar reactie
  • Administrator

Uitsluitend in jouw geval door mij eerst per PM je excuses aan te bieden en dan maar hopen dat ik ze ook accepteer. :sFun_whistle:

Link naar reactie
  • Administrator

^ Jij mist iets, of ik mis iets. Zoals dat in management termen heet: "wij nemen deze discussie offline", ik zie jouw antwoord op mijn PM met veel belangstelling tegemoet.

Link naar reactie

^ hmmmmm dat is wel veel, de M haalt 300 a 320 km met een tank bij gevarieerd gebrui. Alleen groto weg een kleine 400....

Link naar reactie

Het gaat me ook niet om de kosten, maar ik vind het leuk om te weten en hou het dus bij in een excel.... Gemiddeld nu in 3 jaat 1 op 7,5.

Link naar reactie

^ Nou is het verbruik van een auto wel een uiterst serieuze zaak.

Vanavond was nog in het nieuws dat er stemmen opgaan dat de overheid maatregelen moet gaan treffen

om ervoor te zorgen dat plug-in hybrides wel degelijk de vooraf gestelde verbruikscijfers moeten gaan
benaderen. In de praktijk blijken de, veelal zakelijke, gebruikers van plug-in hybrides wel de voordelen

van de 0% bijtelling aangrijpen, maar vervolgens verzuimen om hun plug-in hybrides aan de laadpaal

te leggen en alleen maar op benzine rond te rijden.

Hoezo, ons bin zunig ???? ................ Ja, alleen als het "ons" uitkomt ja !!!!

Link naar reactie
  • Administrator

dat de werkgever toch de benzine betaald... <_<

Klopt, daarom sleep ik de Zed zondag met de Peugeot :lachen:

Link naar reactie

In de meeste gevallen is het zo dat de werkgever toch de benzine betaald... <_<

Juist ja, de werknemers zijn zuinig voor zichzelf en de werkgevers mogen het gelag gaan betalen.

Logisch dus, dat daar eens "laadpaal en perk" aan gesteld wordt.

Overigens hebben die werknemers niet door (of willen het niet door hebben) dat ze daarmee hun eigen

werkplek op het spel zetten in de huidige tijd, waarin steeds meer op de kleintjes moet worden gelet. <_<

Link naar reactie
Gast gsusivo

Mmmhh...ik rijd voor die 19 cent een Citroen C2 VTR op LPG, dat is ook prima te doen.

Daarentegen ben ik echter van mening dat bij een auto die 1:10 of 1:12 rijdt, het alleen kostendekkend is qua brandstofkosten.

Overige kosten qua onderhoud e.d. red je er absoluut niet mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.