Ga naar inhoud

Opbergvak blijft opslot


Marb

Aanbevolen berichten

Ik zit met een lastig probleempje. Sinds gisteren blijft het midden opbergvak afgesloten. Normaal gaat hij netjes open of dicht als je de deuren afsluit of van het slot haalt, maar nu niet meer :sick: .

En natuurlijk zit er ook weer eens iets van waarde in, een gsm, die af en toe overgaat maar die ik helaas niet kan opnemen :sick:

234ai.jpg

Nou is er een mooi koordje in de kofferbak, de zogenaamde bowdenkabel. Maar je raad het al, die werkt niet :muur: Anders gezegd hij zit muurvast en doet gewoon niets, als ik er nog iets harder aan trek ruk ik hem eruit...

Heeft iemand een oplossing voor dit euvel? of is het mogelijk dit vakje te openen zonder kabeltje. Ik zit te denken dat je misschien de bekleding achter de stoelen weg kan halen zodat je erbij kan. Maar voordat ik hier een dag voor uit trek wil jullie graag om wijze raad vragen, of zelfs ervaringen :muur:

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Hoi Marb,

heel simpel, met een kleine platte schroevendraaier in het midden (tussen 5 en 14) schuin naar beneden erin steken (voorzichtig) tot je niet meer kan (kom je tegen het lipje wat de klep tegenhoud) dan naar boven bewegen en als het goed is gaat hij open.

En ik heb het net even uitgeprobeerd met de auto op slot en het werkt :muur:

hoop dat mijn omschrijving een beetje duidelijk is :sick:

Link naar reactie
Hoi Marb,

heel simpel, met een kleine platte schroevendraaier in het midden (tussen 5 en 14) schuin naar beneden erin steken (voorzichtig) tot je niet meer kan (kom je tegen het lipje wat de klep tegenhoud) dan naar boven bewegen en als het goed is gaat hij open.

En ik heb het net even uitgeprobeerd met de auto op slot en het werkt :sick:

hoop dat mijn omschrijving een beetje duidelijk is :sick:

Perfect hij is open, was inderdaad erg simpel. Nu rest alleen het laatste probleem nog, waarom hij op slot blijft zitten? Ik kan hem natuurlijk niet altijd met een schroevendraaier blijven openen :muur:

Dank voor de snelle reactie :muur:

Link naar reactie
  • Administrator

Graag gedaan.

Wat het probleem is weet ik niet maar ik zou eerst luisteren of het motortje wel werkt

als dat zo is is ''denk ik'' dat het draadje kapot is of zit vast (omdat je er vanuit de koffer

er geen beweging in krijgt).

Verder weet ik het eerlijk gezegd ook niet :muur:

Link naar reactie

Nu je het zegt, benzineklep :muur: Die heb ik ook eens getest, deed deuren op slot en klep ging nog open. Bizar, kan toch bijna niet dat die beide stuk zijn... en Z4 is van 2007. Misschien is het daardoor dat m'n benzinewijzer zo snel daalt, iemand haalt die gewoon langzaam leeg :schater:

Btw, voor iemand het vraagt, de deuren gaan wel op slot :sick:

Link naar reactie
Ligt het aan mij :wave: dat ik de indruk heb dat aan een Z4 in het algemeen meer onvolkomenheden zitten dan aan een Z3??

Denk het wel, :schater:

Behalve sticky steering weinig problemen de laatste 3 jaar /50.000 km. Net hier als 5,5 jarige oude zzzz door de TüV gekeurd, duurde 15 minuten, 100% in orde. Volgens

de keurmeester in fabrieksstaat.

Had met mijn zzz toch wel wat meer problemen (loslatende interieeur delen, rammels, ABS foutmeldingen, achterruitje, tankdop waterafvoer,)

Link naar reactie
Ligt het aan mij :wave: dat ik de indruk heb dat aan een Z4 in het algemeen meer onvolkomenheden zitten dan aan een Z3??

face lift Z4 is niet alleen wat andere bumpertjes en achterlichten geweest.. heb inmiddels de indruk dat het een behoorlijke kwalitatieve inhaalslag is geweest ;)

Link naar reactie

Een maand geleden heb ik dit ook voor gehad. Bij mij was het de elektr.sturing (no: 18) Zelf gemakkelijk te vervangen, en koste mij een kleine 50 euro.

Die van de bezineklep gaat nog, maar die spil die uitschuift bij het sluiten is afgebroken :wave: kost ongeveer 70 euro, en zit wel op een moeilijke plaats om te vervangen.

Link naar reactie
Die van de bezineklep gaat nog, maar die spil die uitschuift bij het sluiten is afgebroken :wave: kost ongeveer 70 euro, en zit wel op een moeilijke plaats om te vervangen.

Bij mij hetzelfde tot twee keer aan toe, Ik heb maar een afsluitbare tankdop gekocht ,30 euro

Link naar reactie
Ligt het aan mij :P dat ik de indruk heb dat aan een Z4 in het algemeen meer onvolkomenheden zitten dan aan een Z3??

Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad en rijd er toch al ruim 2 jaar mee. :thumbup: (ff afkloppen) :blink: Ik ben er ook uiterst content mee.

Moet wel toegeven dat de Z in de garage gestald staat en dat er alleen met mooi weer mee getoerd wordt.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Mijn z4 uit 2003 heeft hetzelfde probleem. Opbergvak is alleen met een schroevendraaier te openen. De knop om te openen is niet meer in beweging te krijgen. Hetzelfde princiepe bij de bovenste knop welke voorheen ook indrukbaar was. Ik heb ook het idee dat het dak niet meer goed opbergt in de daarvoor bedoelde ruimte. Is het te testen of het idd nummer 18 is welke defect is? Ik heb in de kofferruimte geen tauwtje gevonden. Kan het een zekering zijn? En hoe kom je bij nummer 18? Ik heb de accu een keer ontkoppeld zodat het misschien allemaal ontgrendeld werd maar dat hielp ook niet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb het bovenste gedeelte (klep) gedemonteerd. En even langs de bmw dealer geweest, hun conclusie iets afgebroken maar geen motortje aanwezig. Maar naar mijn mening lijkt het erop dat nummer 10 niet in begweging komt. Wordt dit aangestuurd door het stelmotortje? Zoja waar kan ik die het beste bestellen?

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Eerst ff de kabel in de kofferbak opzoeken ? Als die niet wekt zou je de oplossing van Ruud kunnen proberen al kan je dan evt het pinnetje afbreken ( bij mij gewoon gebeurt) en dan moet je of en schroefje in het klepje draaien of het klepje vervangen ( heb ik nt gedaan vanavond) want als dat pinnetje breekt blijft je lampje branden en gaat het geheel niet meer op slot

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.