Ga naar inhoud

Raam mechaniek vervangen en anti dreunplaaten monteren


Gast floor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb trouwens gemerkt, maar er verder niet echt veel aandacht aan besteed, dat sinds ik het rechter raammechaniek heb vervangen het raam niet meer automatisch geheel wil sluiten, maar wel automatisch geheel wil openen.

Uiteraard heb ik de truc met het 5 sec in de onderste en bovenste stand van het raam ingedrukt houden van de schakelaar geprobeerd maar dat brengt geen oplossing.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Is er wellicht een contact in de deur verbroken of moet er ergens iets gereset worden?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

2004 doet dat ook niet. Dat is ook de normale functie van het ding, volgens mij staat het zelfs in de gebruikshandleiding (dus links kan wel met 1 knop automatisch sluiten en rechts niet).

Ik weet niet waarom bmw dit zo heeft gedaan. Prijs/gemakszucht in ontwerp afwegen tegen noodzaak denk ik.

Link naar reactie

ik heb het raammechanisme besteld,de magazijn "rob"(er zijn er daar 2 ,lekker handig)zei dat het systeem het automatisch zou omnummeren.

ik heb gelijk maar een deurslot mechanisme besteld,deze weigerde ook vij vaak,bij uitlezen met dis bleek dit al 32 keer gebeurd te zijn.

ding kost iets van €55 dus als ik die deur toch open heb vervang ik m gelijk ook maar.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Goedemorgen,

Nou dat is een leuke aankomst vanochtend op mijn werk.

Eerste dag met de auto naar het werk, genieten van de motor, muziekje aan, big smile, helemaal happy. Ik rijd de garage in, doe het raampje omlaag.

Pang! Een klap raam gaat weer omhoog tot 3/4.

Ik probeer het raam helemaal dicht te krijgen, lukt niet, deur open om de parkeerpas in te voeren (al scheldend).

Ik rijdt een stukje verder en als ik op de knop druk hoor ik het motortje draaien maar het raam gaat niet omhoog, nog een poging, ah nu gaat hij wel omhoog! Dat is een opluchting want parkeren met het raam open is ook niet fijn. (als ik de deur open doe gaat het raampje niet dat stukje naar beneden).

Verder heb ik niks meer gedaan aan het raam behalve hier om advies vragen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben hier terecht gekomen, het verhaal is herkenbaar met 1 verschil, de klap.

Maakt dat een ander probleem dan ik kan oplossen met de smeeroplossing? (als de kabel geknapt was (dat dacht ik eerst omdat het motortje draaide zonder beweging in het raam) had ik uiteindelijk het raam niet dicht gekregen toch?)

Leuke start met mijn nieuwe bolide! :muur:

Link naar reactie

Als je raam bij het openen en sluiten niet dat stukje naar beneden gaat moet je wel uitkijken. Je raam kan daardoor barsten.

Misschien is bij jou je motor stuk (tandwielmechanisme oid) ipv het hef/kabelmechaniek.

Je kan het schuim achter de bekleding heel voorzichtig lostrekken (dat zit vast met een klevende kitrand) zodat je het opnieuw kunt gebruiken.

Die voorgevormde schuimplaat is namelijk best duur.

Desnoods die rand even met een fohn warm maken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.