Ga naar inhoud

Raam mechaniek vervangen en anti dreunplaaten monteren


Gast floor

Aanbevolen berichten

Ad zal 'm wel onder handen nemen en dan komt 'ie automagisch bij de andere Z4 Howto's te staan, da's nog een beetje karig onderwerp.

Hoop ik tenminste. Ad is eigenlijk een Z3 aanhanger fan. Zullen we hem vast toejuichen? Zet 'm op Ad!

Ik zal de data al wel veilig stellen maar het verwerken zal iets langer duren want het is te mooi weer om achter de PC te blijven zitten. :rolleyes:

Effe geduld aub....... maar de Howto komt eraan en het feit dat hij voor de ZZZZ is zal ik maar over het hoofd zien.

Ik heb er ook nog een aantal liggen van Ron waarvan ik een Howto moet maken maar dan moet eerst de hittegolf afnemen.

He Bartje wat zijn dat voor opmerkingen....Ad is eigenlijk een Z3 aanhanger fan.....ik heb helemaal geen trekhaak :schater:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toen ik vandaag het dempingsmateriaal monteerde kwam ik in het rechter portier ook deze loze stekker tegen

dscf4805a.jpg

Is een zelfde stekker als degene aan de tweeter. Links niet aanwezig.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Tegelijkertijd met de inbouw van de deurspeakers (zie topic) de deuren geisoleerd.

Is een enorme verbetering, naar mijn idee is de zzzz ook tijdens het rijden een stuk stiller geworden.

Ik heb het idee dat de deuren als een enorme klankkast fungeerden.

Denk er nu over om ook de binnenkant van het achterscherm te isoleren, daar hier, wanneer ik dicht rijd (gebeurt gelukkig zelden) veel rijgeluiden (afrolgeluid, steenslag, water) te horen zijn.

Dit wordt een mooi project voor het najaar

Link naar reactie

Tegelijkertijd met de inbouw van de deurspeakers (zie topic) de deuren geisoleerd.

Is een enorme verbetering, naar mijn idee is de zzzz ook tijdens het rijden een stuk stiller geworden.

Ik heb het idee dat de deuren als een enorme klankkast fungeerden.

Kijk kijk!! Ben ik toch niet de enige met deze ervaring, ik had het enkele postings terug al opgemerkt.

Fijn om te horen ;)

Link naar reactie

Ik vind de manier waarop de deur wordt geisoleerd toch onbevredigend. Je had beter bij realOEM kunnen beginnen en het BMW materiaal kunnen gebruiken, dan wist je zeker dat het werkte zoals bedoeld en zonder bijwerkingen. Nu zit je toch met de zorg dat er vochtproblemen zouden kunnen ontstaan. Ook al zou het materiaal niet veel vocht opnemen, het zou bijvoorbeeld wel tussen dit schuim en de deurpanelen kunnen blijven zitten door verminderde luchtstroom o.i.d.

Natuurlijk is het prima om geen onnodig dure dingen aan te schaffen als je het zelf net zo goed en voor minder kan doen, maar in dit geval vind ik de paar tientjes voor het echte spul meer dan gerechtvaardigd.

Ik hoop dat dat idee om de kar bij interne roestontwikkeling dan maar zonder vermelding van het euvel door te verkopen een grapje was...

Link naar reactie

Het is natuurlijk wel heel speculatief om over roestontwikkeling te beginnen hè, terwijl het in dit topic bijna wel als een soort van waarheid aangenomen wordt omdat 1 iemand het heeft geroepen.

Ik heb namelijk nog geen enkel verifieerbaar argument gezien dat het ook daadwerkelijk sneller gaat roesten, alleen wat theoretisch gebrainstorm.

Zo kan je met theoretisch gebrainstorm net zo goed als argument inbrengen dat wanneer druppels vocht langs de binnenkant van de deur richting de omgevouwen plaatstaal seal rollen (aan de onderkant van de deur waar de binnenplaat en buitenplaat met elkaar verbonden zijn), ze nu door het schuim geabsorbeerd worden ipv dat het water zich tussen in de plaatstaal vouw nestelt en roest. Dergelijke vouwen (waar dus gepuntlast wordt) zijn vaak het meest kritisch tav roest, en die kans zou nu (met schuim) minder (kunnen) zijn.

En of dat daadwerkelijk gebeurt of niet? Wie zal het zeggen, de kans zal wel 50% zijn (het gebeurt of wèl, of niet :schater: ).

Er zijn iig zat mensen in de audiowereld die absorberend schuim in deuren plaatsen om een beter geluid uit hun speakers te krijgen (gedempt luchtvolume).

Ik heb zelf wel eens wat synthetisch wol in een deur gepropt voor dat doel. En die deur is vaak genoeg open geweest en de wol was nooit nat. En de betreffende auto (een ford uit 1993) rijdt nu nog rond, roestvrij (nou ja, bij de deuren althans, de spatborden is een ander verhaal ;) )

En dat als er een materiaal van realoem gebruikt was er nooit bijwerkingen zouden kunnen ontstaan en alles zou werken als dat het bedoelt was? Dan zou er ook nooit iets aan een bmw stuk kunnen gaan, of zou een bmw nooit roesten, zolang de auto uit bmw onderdelen is opgebouwd...

Link naar reactie
En dat als er een materiaal van realoem gebruikt was er nooit bijwerkingen zouden kunnen ontstaan en alles zou werken als dat het bedoelt was? Dan zou er ook nooit iets aan een bmw stuk kunnen gaan, of zou een bmw nooit roesten, zolang de auto uit bmw onderdelen is opgebouwd...

Een onzinnig argument.

1) Ja, de OEM onderdelen functioneren zoals bedoeld. Dat betekent niet dat dat een auto oplevert die 100 jaar meegaat, dat volgt nergens uit.

2) Hier is sprake van toepassing van materialen die zeker niet als origineel BMW of beter kunnen worden aangemerkt. Dan is er dus meer kans dat het slecht(er) uitpakt. Ik zeg niet dat dit inderdaad tot rampen zal leiden, maar waarom niet gewoon deze zorg vermijden voor een paar tientjes. De auto is het nog wel waard...

Link naar reactie
Een onzinnig argument.

1) Ja, de OEM onderdelen functioneren zoals bedoeld. Dat betekent niet dat dat een auto oplevert die 100 jaar meegaat, dat volgt nergens uit.

Het is helemaal geen onzinargument: de platen die floor heeft gebruikt fungeren ook zoals bedoeld (want volgens zijn/haar eigen zeggen reduceren ze geluid).

in deze discussie wordt echter gespeculeerd op een bijverschijnsel wat helemaal niet bewezen is. Wie zegt dat de bmw onderdelen geen bijverschijnselen hebben?

Dat jij argumenten als onzinnig afwimpeld kan jouw mening zijn; mijn mening is dat je ze dan niet begrijpt :kisstogether:

2) Hier is sprake van toepassing van materialen die zeker niet als origineel BMW of beter kunnen worden aangemerkt. Dan is er dus meer kans dat het slecht(er) uitpakt. Ik zeg niet dat dit inderdaad tot rampen zal leiden, maar waarom niet gewoon deze zorg vermijden voor een paar tientjes. De auto is het nog wel waard...

Waarom zijn deze materialen niet beter? Kan je dat onderbouwen met verifieerbare meetresultaten oid? En in welk kader definieer je beter?

Is de kans daadwerkelijk groter dat het slecht(er) uitpakt?

Hoe kom je daartoe?

Hoeveel groter is die kans dan?

Hoe groot is de kans dat de bmw materialen slecht uitpakken?

Je stelt hier een paar kreten als feiten op zonder dat je een kader schept en zonder dat daar verifieerbare resultaten aan gekoppeld worden. Dat heeft voor een discussie imo echt geen meerwaarde.

Het enige wat je hier beweert en wat verifieerbaar waar is (en dus als feit gesteld kan worden), is dat de toegepaste materialen als origineel bmw kunnen worden aangemerkt, maar dat blijkt ook al uit post 1 van dit topic; ze komen van de gamma, dat schrijft de TS zelf.

Link naar reactie
Ik vind de manier waarop de deur wordt geisoleerd toch onbevredigend. Je had beter bij realOEM kunnen beginnen en het BMW materiaal kunnen gebruiken, dan wist je zeker dat het werkte zoals bedoeld en zonder bijwerkingen. Nu zit je toch met de zorg dat er vochtproblemen zouden kunnen ontstaan. Ook al zou het materiaal niet veel vocht opnemen, het zou bijvoorbeeld wel tussen dit schuim en de deurpanelen kunnen blijven zitten door verminderde luchtstroom o.i.d.

Natuurlijk is het prima om geen onnodig dure dingen aan te schaffen als je het zelf net zo goed en voor minder kan doen, maar in dit geval vind ik de paar tientjes voor het echte spul meer dan gerechtvaardigd.

Ik hoop dat dat idee om de kar bij interne roestontwikkeling dan maar zonder vermelding van het euvel door te verkopen een grapje was...

Ik kan wel een paar dingen even wat duidelijker maken, In eerste instantie wilden we proberen om het blik geluid weg te krijgen hoe we dat zouden doen was nog niet helemaal duidelijk.

Bij de dealer hadden ze ook geen bevredigende oplossing(HoedjeQP kwam met een oplossing toen het huidig spul er al in zat) bij de automaterialen zaak had men alleen iets voor 60 euro en dat was ons voor proberen even te gortig.

De man aan de balie gaf het advies van het gamma spul (ik ben ook maar een leek) dat hebben we gedaan met de genoemde resultaten,Natuurlijk gaan we nu wel even verder kijken en houden het eventule vochtprobleem in de gaten.

En natuurlijk verkoop ik de auto mocht ti gaan roesten niet zonder vermelding van het probleem. :kisstogether:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 5 maanden later...
  • Administrator

Moet er ook aan geloven :muur: nu maar hopen dat de dealer deze nog voor het weekend kan leveren

kan het raampje toch nog open voor de ''beruchte'' rit en anders pas bij de chaos rit :petje:

Link naar reactie

Moet er ook aan geloven :muur: nu maar hopen dat de dealer deze nog voor het weekend kan leveren

kan het raampje toch nog open voor de ''beruchte'' rit en anders pas bij de chaos rit :petje:

Welkom bij club, Ruud.

Link naar reactie

Hey broertje, wat lees ik nu klinkt het in je zzzz als een conservenblikje? Dat heb ik niet in mijn zzz.....;-)

Maar dat is een weer een andere discussie. Ik hoop dat je onderdelen op tijd binnen zijn.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb rechts ook een piepje - nog niet altijd en sinds kort - binnenkort daarom rechts ook maar vervangen en links eerst nog eens smeren... Ze gaan bij bosjes, zou het nog iets met het weer te maken hebben (droog na relatief vochtige periode)?

Link naar reactie
  • Administrator

Is het verstandig om dit morgen ook bij de nieuwe raammechanisme te doen kan ik ervan uitgaan dat BMW dit al heeft gedaan :unsure:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

ik heb destijds al eens gezien dat de kabel van mijn linker raammechanisme ook al geknikt was,en aangezien ik binnenkort wat tijd heb denk ik dat ik deze maar eens preventief ga vervangen.

alleen nu zie ik in de etk dat links entfallen is??

hoe zou dat zitten,zijn links en rechts gewoon t zelfde?

Link naar reactie
  • Administrator

Weet ik dat de BMW elk gebruikt, maar misschien ligt er nog ergens 1 op voorraad.

De kant die ik heb vervangen is rechts (bijrijderskant)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.