Ga naar inhoud

links achterwiel piept


Aanbevolen berichten

Ik merk nu dat mijn linkerachterwiel wat aanloopt of er is iets met de rem. Het is een vervelende piep waarbij het net lijkt dat er een muis elke slag van het wiel piept. Zodra ik de rem intrap, zachtjes of hard houdt het even op maar daarna begint het weer. Ook handrem helpt heel even maar is het helaas niet mee verholpen.

Ook met sturen links/rechts is de piep hoorbaar of komt hij juist. Niet constant, op snelheid is het weg en zodra je de koppeling indrukt, terugschakeld naar 2 dan komt het weer.

Moet ik hiervoor naar de garage?

p.s. Ik heb koperpoets, maar geen idee waar ik die nou moet smeren.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Remmen, lager etc...

En... koperpoets? Moet je op je koperen handgrepen smeren!

Sorry, maar als je er zooo weinig van weet ga dan mooi naar een dealer/garage...

Ja, ga ik morgen denk ik maar doen... :groupwave:

Ik ga mn verzameling koperen wcpotjes daar maar mee poetsen..

Link naar reactie

Ik denk dat je koperpasta bedoeld?

Dat kan je op de randjes van de remblokken smeren, en dan dat gedeelte waar het uiteinde van de remblokken in de remklauw glijd.

Dit veroorzaakt idd ook nog wel eens het piepen van je remmen

Maar het kan ook zijn dat er een remklauw blijft hangen, of je remblokken langs het versleten randje van de remschijf schuurt... enz...

Dus ik zou er maar even naar LATEN kijken als ik jou was :drank: want met koperpoets gaat het niet goed komen :groupwave:

Link naar reactie

Vooral de klauw erg goed controleren op vast zitten...

Is geen onbekend probleem bij deze auto´s!

en ik neem ook aan dat je koperpasta/vet bedoeld.

Maar smeer dit er niet te dik op! vreet in je velgen... en dat willen we niet! :drank:

Succes er mee! :groupwave:

Link naar reactie

Ik zou direct langs de garage gaan, nu is het waarschijnlijk nog goedkoop te repareren.

Het kan zijn dat er een remcilinder een beetje vastzit, kwestie van schoonmaken en klaar. Te lang mee doorrijdenm resulteert in een continue aanlopende rem, daarmee wordt de schijf te heet en uiteindelijk kan het zo heet worden dat het je je schijf, remblokken en remklauw kost.

Het kan ook zijn dat er een steentje in je remblok is terecht gekomen, ook kwestie van verwijderen. Te lang doorrijden kost je je remblokken en eventueel zelfs je remschijf waar dan ineens een mooie groef in zit.

Andere oorzaken van piepen kunnen overigens ook zijn: Kromme remschijf, versleten remblokken of roest op je schijf (verdwijnt vanzelf tijdens het rijden/remmen)

Koperpasta oid gebruiken tegen het piepen kan, maar heeft niet mijn voorkeur. Een goede set remblokken piept niet.

Ik zou er in jouw geval ff goed naar laten kijken, oorzaak moet binnen 5 min. gevonden zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.