Ga naar inhoud

nieuweling


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, :rambo:

Ik ben Martin en ik ben 19 jaar oud en kom uit het prachtige Nijverdal

Ga nog gewoon naar school (nog heel veel jaartjes) ben full time nachtportier en momenteel ook full time belegger.

Met beleggen een leuk rendementje behaald en zit nu te overwegen mijn oude bwm 3.20 (e36 met moterblok van na de facelift, 6 pitter) de deur uit te doen en een z3 te halen.

Heb wel 2 vraagjes.

Ik zal de auto het gehele jaar door gebruiken dus het dak moet gewoon goed zijn, hoe kun je dit het beste controleren?

Ik heb momenteel een budget van rond de 7000,- (dus helaas moet ik van een 6 pitter terug naar een 4), kun je hier een Z3 voor kopen die in goede staat is en dus niet elke week naar de garage hoeft.

Wil natuurlijk wel een 1.9 minimaal omdat ik al 150pk op een e36 gewend ben.

Kwa opties wil ik wel graag dingetjes zoals stoelverwarming zodat ik ook wanneer het wat kouder wordt lekker kan rijden.

Kilometers mag rond de 150,000 zijn (mijn auto geeft al het dubbele dus jah ik weet dat ze het makkelijk veel kilometertjes kunnen draaien, wanneer je er goed mee omgaat)

Leeftijd maakt me ook niet zoveel uit, zal waarschijnlijk 1996 of 1997 worden.

Ben ik realistisch met mijn budet of?

Verder hoop ik heel veel gezellige posts met jullie te maken :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hier een mede nieuweling,

Zit in hetzelfde schuitje en heb me eens goed verdiept in www.gaspedaal.nl en marktplaats. Hier staat echt zat op. Ik heb ongeveer hetzelfde budget maar airco zou ik ook zeker niet weglaten...Kreeg de tip van een ZzZ rijder dat als het echt snikheet is, in de file zon op je bolletje het echt heet kan zijn. Dan kapje dicht en airco aan..heb het zelf nog niet ervaren maar kan me daar wel goed bij indenken.

Wat ik heb gedaan is een mooie zoeken en evt hier aan de experts vragen of het wat is, misschien kennen ze de auto en ze hebben sowieso meer verstand van zaken dan je denkt.

Link naar reactie
  • Administrator
Kreeg de tip van een ZzZ rijder dat als het echt snikheet is, in de file zon op je bolletje het echt heet kan zijn. Dan kapje dicht en airco aan

Ik zeg niet dat je geen airco zou moeten willen, maar dat is meer voor in de herfst / winter als het wat vochtiger wordt allemaal. Voor in de zomer airco is wat mij betreft onzin, niks dat een beetje zonnebrand niet op kan lossen!

In ieder geval: welkom allebei!

Link naar reactie

Dank je wel 2.5si altijd leuk om welkom geheten te worden. Weet het niet met de advertentie die ik liet zien. Is 200.000km heel erg?

Is het trouwens asociaal om, om een tuinslang test op het dak te vragen? of zijn er andere methodes?

Link naar reactie
Dank je wel 2.5si altijd leuk om welkom geheten te worden. Weet het niet met de advertentie die ik liet zien. Is 200.000km heel erg?

Is het trouwens asociaal om, om een tuinslang test op het dak te vragen? of zijn er andere methodes?

Welkom hier :wave:

Tuinslang of hoge druk....moet toch geen punt zijn.... lekken kan volgens mij ook een kwestie van afstellen of slechte rubbers zijn...hoeft dus niet persé ernstig te zijn.

Succes met de zoektocht!

Link naar reactie
  • Administrator
lekken kan volgens mij ook een kwestie van afstellen of slechte rubbers zijn...hoeft dus niet persé ernstig te zijn.

Dat is helemaal waar! Lekken boven het voorraam, of boven de zijruiten kunnen ook het gevolg zijn van een te los afgestelde kap waardoor je als het ware kleine (niet per se opvallende) kieren krijgt tussen het dak en de ramen / A-stijl. Dat is inderdaad geen probleem, omdat de finetuning van die afstelling vrij simpel zelf te doen is. Lekken op andere plaatsen / of op deze plaatsen maar door een andere oorzaak kunnen wel problematischer zijn en vrijwel automatisch op een slechte kap duiden. Ik zou dus inderdaad om een testje vragen (vraag bijvoorbeeld of die auto al eens door de wasstraat is geweest, en als dat zo is of jij hem even mag wassen) ... Lekt ie, dan zou ik als je hem verder wel zou willen kopen afspreken dat dit onder het voorbehoud is dat de verkoper de kap herstelt / vervangt.

200.000 km hoeft bij mijn weten geen enkel probleem te zijn, maar dan is wel van alles belangrijk zoals een complete onderhoudshistorie, geen oude (slecht weggewerkte) schades, etc. Bij twijfel: aankoopkeuring! Bv bij ANWB / Dekra, maar liefst bij roodkapje. Een aankoopkeuring voor andere auto's dan de ZZZZ heeft mij en bekenden al meermalen duizenden euro's ellende bespaart ...

Let er bovendien op dat deze verkoper wel vrolijk met NAP adverteert, maar dat deze auto de eerste 9,5 jaar van zijn bestaan in het buitebnland heeft gereden. Als je uitgaat van een rechtevenredig verloop van de kilometers per jaar, dan zegt die NAP je over de eerste 158.000 km van deze auto dus niets!

Link naar reactie

Goeie informatie, waarvoor hartelijk dank.

Hoe meer ik hier rondkijk, des te meer ik het gevoel krijg dat ik beter van 7000,- ongeveer 8000/8500 kan maken door even 2 maandjes door te sparen. Ben alleen bang dat mijn auto straks van 750 naar 100 daalt in waarde. APK is in oktober en ben bang dat die te duur wordt (toeter kapot, remmen bijna door) zonde eigenlijk motorblok is nog perfect, optisch is de auto op, dus geen dure beurt meer waard :wave:

Link naar reactie

Zoals vermeld ben ik een student van 19 jaar. Denk niet dat ik een 2,8 kan betalen kwa verzekering en dergelijke. Allhoewel een 2.0 heel leuk zou zijn. Omdat ik er dagelijks ook mee naar minj (nacht) werk moet rijden en natuurlijk het hele jaar door, zit ik wel graag in een auto met redelijke opties (airco, stoelverwarming). Een gave 1.9 vinden met dergelijke opties is toch best moeilijk met een bedrag van 7000.- (zoek een auto met zo min mogelijk onderhoud). Dus dan toch maar de 1.9 en geen 2.8

Link naar reactie

ik heb een 1.9 aut '96 ±160.000 km voor rond die prijs (atl blauw, sportstoelen, hardtop) in de aanbieding mocht je geïntresseerd zijn.

Link naar reactie
ik heb een 1.9 aut '96 ±160.000 km voor rond die prijs (atl blauw, sportstoelen, hardtop) in de aanbieding mocht je geïntresseerd zijn.

Kun je me misschien foto's en specs mailen? met gebreken en alles. Ben wel degelijk geïnteresseerd.

Link naar reactie
Kun je me misschien foto's en specs mailen? met gebreken en alles. Ben wel degelijk geïnteresseerd.

Foto's kan ik doen als ik v.a. thuis ben... als je mij even je email stuurt naar leoarts<at>wxs<punt.nl>Hier wat info.

Het is een atlantablauwe 1.9 automaat met ± 160.000 km. Heeft alle beurten gehad

extra's en upgrades

Style 72 wielen 17"

Sportstoelen

Graphit middenconsole

Alu Telleringen

Becker traffic pro radio navigatie

Bluetooth carkit

Focal speakers

Alu Veerpootbrug

Alu pedalen

Leren pookhandel

Binnenhemel kap

Hier een OUDE foto (nu met andere wielen, maar deze krijg je er dan wel bij met goede pirelli's, leuk voor winterbanden ofzo)

z3-3.jpg

Het enige is dat de wielen niet meer geheel krasvrij zijn dankzij vriendin, en de kap bij het raampje een beetje loslaat wat geen lekkage veroorzaakt overigens. Heb net de fuseerubbers laten vervangen. evt kan je 'm natuurlijk laten keuren.

Link naar reactie
Ik zou zeker een tuinslangtest doen, lekkage die makkelijk zelf te verhelpen is, is dan een heel mooi onderhandelingspunt voor de prijs. 500 euro extra van de prijs af moet zeker kunnen en is dan snel verdiend.

Natuurlijk, en die verkoper wist dat niet en haalt voor een heel makkelijk zelf te verhelpen probleempje even 500 EURI van de prijs af.

Link naar reactie

Bij een auto kopen doe je toch niks anders dan elke detail aan de auto afkraken, om maar een lagere prijs te krijgen. *zie ik daar roestende spiegelvoetjes, die kosten al 400,- ex montagekosten en die moeten binnenkort vervangen worden*

Link naar reactie
Mark.. onderschat de Tuinslangtest niet tijdens onderhandelingen.

Ik hanteer zelf altijd de ratel- of wurgslang test als ik Z3's koop. De Z3 kan daarna geheel gratis en zonder extra af te dingen mee naar huis worden genomen.

Link naar reactie
Bij een auto kopen doe je toch niks anders dan elke detail aan de auto afkraken, om maar een lagere prijs te krijgen. *zie ik daar roestende spiegelvoetjes, die kosten al 400,- ex montagekosten en die moeten binnenkort vervangen worden*

Gasten die dat bij mij proberen vertel ik altijd netjes dat ze dan beter een andere kunnen gaan kopen...

Ik steek nooit energie in die wijsneuzen.

Link naar reactie
Gasten die dat bij mij proberen vertel ik altijd netjes dat ze dan beter een andere kunnen gaan kopen...

Ik steek nooit energie in die wijsneuzen.

Aan die van jou valt gelukkig weinig af te kraken... behalve dat ie uit 2 Ztjes bestaat :schater::muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.