Ga naar inhoud

Klasse 3 alarm


Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Velgen altijd bevestigen met zogeheten wielsloten of slotbouten, per velg vervang je een normale bout door een slotbout. Eventueel kan je per velg zelfs meerdere slotbouten gebruiken, neem dan wel per velg verschillende. Setje kost tussen de 50 en 100 euro schat ik, maar meestal is een Z4 hiervan al wel voorzien.

Verder zou je je kenteken in de ruiten kunnen laten graferen, kost bijna niks, of het helpt tegen diefstal heb ik mijn twijfels bij. SCM stickers op de ramen schrikt af en kost erg weinig. Ook zijn er mogelijkheden om een extra startonderbreker te plaatsen, een lokaal inbouwstation bouwt dan een extra schakelaar in op een uitsluitend aan jou bekende plek, wegrijden is hierdoor onmogelijk.

Ik ben zelf verder geen voorstander van wielklemmen, stuursloten en dat soort dingen (moeten allemaal verwijderd worden voordat je gaat rijden), maar deze zijn wellicht het overwegen waard wanneer de auto voor langere tijd gestald staat. Bij langere stalling zou ik overigens eerder de auto middels een ketting oid aan de wereld bevestigen, anders kan een auto altijd nog op een aanhanger worden gezet.

Mocht het niet genoeg zijn, kan je een voertuigvolgsysteem overwegen, maar dan heb je het wel over een heel andere prijscategorie. Bovendien helpt het niet tegen de diefstal zelf maar vooral bij het terugvinden van de auto.

Goed verzekeren lijkt mij verder noodzakelijk, maar dat helpt niet veel tegen diefstal zelf.

Link naar reactie
Hoe kan je het beste je velgen en algehele diefstal beveiligen? Er zit een klasse 3 alarm op maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden?

Lijkt mij niet zo heel erg moeilijk maar goed...

1: Zorg dat je in een goede buurt woont

2: Goede verzekering afsluiten

3 :Velgsloten

4: Dag en nacht bij je auto bivakeren

5: Auto in afgesloten garage parkeren

6: Klasse 4 /5 alarm met sateliet tracing...

:rolleyes:

Link naar reactie

Ik ga de ZzZ all-risk verzekeren. Laten taxeren en dat doorgeven aan de verzekering. Slotbouten is een goeie, die ga ik dan maar bij de BMW dealer halen. Op elk wiel een andere is ook nice. Maar is het niet zo dat met een een klasse 3 er hellingdetectie op zit? Dat als hij op wordt gekrikt kabaal geeft? En startonderbreker, hoop dat het werkt....

Link naar reactie
Ik ga de ZzZ all-risk verzekeren. Laten taxeren en dat doorgeven aan de verzekering. Slotbouten is een goeie, die ga ik dan maar bij de BMW dealer halen. Op elk wiel een andere is ook nice. Maar is het niet zo dat met een een klasse 3 er hellingdetectie op zit? Dat als hij op wordt gekrikt kabaal geeft? En startonderbreker, hoop dat het werkt....

Klasse 3 is met hellingdetectie...anders zou het een klasse II zijn!

Link naar reactie

Wil niet lullig doen hoor, maar ik zou me niet zoveel zorgen maken over diefstal. Je hebt al een klasse 3 alarm op een 11 jaar oude auto. Je hebt ook standaard al een anti-diefstal bout (ja toch?) op je standaard BMW velgen (neem ik aan dus).

Daarbij is het een Z3, een kar die niet gauw voor ramkraakjes gebruikt zal worden (te opvallend), en nou ook weer niet super gewild is bij het algemene deel van het stelende publiek.

Zou eerder bang zijn voor vandalisme e.d. Kapje is zo beschadigd, lomp parkeergedrag is wijdverspreid etc. /mijn 2 cent

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Mij is wel eens verteld, dat ze gewoon een "grote" dop-sleutel over je slotbout heen slaan, die zeg maar net iets te krap is.. en dan kunnen ze hem alsnog los krijgen..

Of een gat in het midden boren en daar een bout in draaien met tegendraads-schroefdraad oid..

en die hellingshoekdetector kan je toch omzeilen door de auto op 4-krikken te zetten.. en gelijktijdig omhoog draait?

Of is bovenstaande allemaal een broodje-aap verhaal?

Link naar reactie

Het is ook erg afhankelijk van de verzekering wat die eist aan alarmsysteem. Bij het verzekeren van mijn vorige Z3 was het bij Interpolis verplicht om een klasse 4 minimaal te hebben. Uiteindelijk via de KNAC verzekert en is goedkoper en was klasse 2 voldoende.

Ik zou me niet te druk maken om een alarm. De gemiddelde ZZZ is volgens mij niet zo gewild bij de dievengilde. Hier op het forum nog niet vaak gemeld van een diefstal, met de M-coupe van laatst als redelijke uitzondering. Dus ik zou zeggen, geef er niet meer aan uit dan dat de verzekering verlangt.

Slotbouten zou ik alleen overwegen als er echt hele speciale velgen onder zitten die de waarde van de ZZZ bijna verdubbelen (figure of speech). Volgens mij wordt de gemiddelde standaard LM-velg van BMW niet zo snel gejat. Daarnaast zijn bij BMW standaard de LM´s voorzien van een slotbout (voor zover ik weet). Lijkt me genoeg toch? Als ze de wielen willen hebben, komen ze er echt wel af... slotbout of niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.