Ga naar inhoud

hey nieuw en een vraagje

Aanbevolen berichten

hey ik ben Rob, 23 jaar uit het zuidwesten des lands.

sinds vorige week eigenaar van een z4 2.5i uit november 2003, hij is door de vorige eigenaar uit duitsland geimporteerd.

nog geen foto's kunnen maken te druk met rijden ed. :thumbup:.

nu heb ik een probleempje ik denk dat het dat schakelaartje v/d moterkap is,

als ik mijn auto op slot zet gaat het alarm na een tijdje af volgens mij zonder reden, doe ik m van slot en weer op slot dan is er geen probleem. ( alles met de afstandsbediening).

hopelijk kunnen jullie er iets over zeggen.

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

thanks had dat topic al eens gelezen daarom dacht ik dat ook al.

oh ja mijn zzzz is titansilber eigenlijk best kaal. behalve m onderstel, verwarmde stoelen, elec. inklapbare spiegels en een alarm. heb geen Cruise contrl want die zit er bij onze oosterburen schijnbaar niet standaard op, maar heb al gelezen hier dat dat niet zo een probleem is met later laten inbouwen.

Link naar reactie
  • Administrator

Mooie kleur :thumbup: welke velgen heb je eronder ?

Betreft het alarm, ff de schakelaar loskoppelen en afwachten of hij idd kapot is.

Link naar reactie

die van de 3 liter, de 5 spaaks. 18 inch. voglens mij net als in jouw avatar Ruud_19. moet binnenkort nog eens mooie foto's maken.

oh ja hij had 97.7xx op de teller zit nu net over de 98.000 heen.

rijd heerlijk alleen wel uitkijken zo zonder crouse control voor te hard rijden en verbruik

Link naar reactie
  • Administrator

:P niet klagen over verbruik, als je zuinig wilt rijden moet je iets anders kopen

Ik sta ervan te kijken dat de mijne best zuinig is in de stad 1:10 (en dit valt niet onder klagen hoor :thumbup: )

Link naar reactie
  • Administrator
klaag niet hoor maar ik heb last van m'n rechtervoet die is nogal eens zwaar :sick: maar cruisecontrol zou me wel ietsje helpen :P
om je rijbewijs wat langer in bezit te hebben? :thumbup:
Link naar reactie

yep dat ook maar ook om een beetje normaal te kunnen rijden die auto is zo verslavend met dat heerlijke geluid.

by the way zal idd motorkap dingetje zijn geweest zat helemaal los, en wiebelen e.d. dus nu goed vastgezet als dat niet werk ontkoppelen en dan kijken of hij t is en er een nieuwe inzetten.

Link naar reactie
O ja sorry, alleen op een 3.0 :thumbup: toch maar inruilen dan :P

Soundgenerator is als retro-fitting te krijgen voor de overige 6-pitters. Alleen moet er wel een aanpassing gebeuren in de aansluiting met het luchtfilterhuis (als ik het goed heb begrepen). Dus niet officieel "BMW-approved".

Cruisecontrol is fantastisch. Omdat ik dagelijks cruise met de ZZZZ vond ik het eigenlijk een must. Brandstofverbruik wordt bij een daily wel iets meer van belang. Op dit moment volgende de boordcomputer 7,4 ltr/100km :thumbup: . Volgens mij is de cruisecontrol een plug ´n play unit (65710153114). Voor 163 eurootjes en wat kluswerk klaar. Bij de Z3 destijds ook achteraf in laten bouwen en was (voor Roodkapje) een peulenschilletje. Dat had ik achteraf eerlijk gezegd ook zelf gekund....

Link naar reactie

ik wist het al van die soundgenerator op de 3.0. maar de 3.0 viel buiten het budget, die cruise control komt binnenkort wel weer goed, eerst weer even wat sparen want een z4 is niet zo goed koop :thumbup:. oh ja ik kom omg bergen op zoom weet niet of er hier nog meer uit die buurt komen? zag pas wel een zwarte z4 nog rijden.

oh ja is mijn daily auto dus vandaar ook zeer geintreseerd in cruise control, alleen eerst het alarm verhelpen. word denk ik nieuwe schakelaar.

Link naar reactie
  • Administrator
ik wist het al van die soundgenerator op de 3.0. maar de 3.0 viel buiten het budget, die cruise control komt binnenkort wel weer goed, eerst weer even wat sparen want een z4 is niet zo goed koop :drank:. oh ja ik kom omg bergen op zoom weet niet of er hier nog meer uit die buurt komen? zag pas wel een zwarte z4 nog rijden.

oh ja is mijn daily auto dus vandaar ook zeer geintreseerd in cruise control, alleen eerst het alarm verhelpen. word denk ik nieuwe schakelaar.

Ik gebruik hem ook dagelijks, maar kan niet zo vaak de cruise gebruiken :thumbup: (stadsverkeer)

maar 1 dag <_< in de Zed gereden is 1 dag niet geleefd :banaan: , toch.................. (hmmm ga dat maar eens als hantekening gebruiken)

Link naar reactie

idd rijden is heerlijk zelfs met een m sportonderstel zijn verkeersdrempels nog redelijk te nemen. en ik rij vooral provinciale wegen en 60 wegen dus dan is cruise wel veel handiger.

van het weekend maar eens weer netjes wassen.

Link naar reactie

even een update,

hij begon vanmorgen weer nadat we gisteren de motorkapschakelaar hadden vastgezet zodat hij dan waarschijnlijk het beter zou doen.

gelijk het stekkertje eruit en nu even geen last meer, even de rest van de week afwachten of het alarm niet afgaat dan even langs een bmw dealer om een nieuwe.

Link naar reactie
  • Administrator
even een update,

hij begon vanmorgen weer nadat we gisteren de motorkapschakelaar hadden vastgezet zodat hij dan waarschijnlijk het beter zou doen.

gelijk het stekkertje eruit en nu even geen last meer, even de rest van de week afwachten of het alarm niet afgaat dan even langs een bmw dealer om een nieuwe.

Ik zou iets langer als een week wachten, nadat ik mijn motorkapschakelaar losgekoppeld had, heb ik ruim anderhalve week geen vals alarm gehad.

Daarna mijn interieurradar verwijderd en tot op heden (ruim een maand) geen vals alarm meer gehad :thumbup:.

Krijg komende week een nieuwe thuisgestuurd, ff inbouwen How tootje maken zodat jij hem ook kan loskoppelen, of heb je ook garantie en de mogelijkheid om even langs de dealer te gaan??

Link naar reactie

nee heb m particulier gekocht dus nopes geen garantie, dus hopelijk geen stickysteering al zou ik dat ook wel eens kunnen hebben zal over een tijdje eens even de kap weghalen om te kijken of het stuurhuis lekt.

Link naar reactie
  • Administrator
nee heb m particulier gekocht dus nopes geen garantie, dus hopelijk geen stickysteering al zou ik dat ook wel eens kunnen hebben zal over een tijdje eens even de kap weghalen om te kijken of het stuurhuis lekt.

<_< minder, zet hem maar ff in de zon en dan gaan rijden, dan merk je het zo.., ik heb er zeker last van maar gelukkig nog garantie :thumbup:

Jammer dat BMW hier geen terugroepactie voor heeft :banaan:

Link naar reactie
<_< minder, zet hem maar ff in de zon en dan gaan rijden, dan merk je het zo.., ik heb er zeker last van maar gelukkig nog garantie :thumbup:

Jammer dat BMW hier geen terugroepactie voor heeft :banaan:

niet allen jammer eigenlijk een schande dat zon merk als bmw nergens voor terugroepacties onderneemt. en zeker voor zoiets als dit.

Link naar reactie
  • Administrator
niet allen jammer eigenlijk een schande dat zon merk als bmw nergens voor terugroepacties onderneemt. en zeker voor zoiets als dit.

ja dat bedoel ik ook, had er laatst last van in een bocht, als je hier niks van af weet kan ik me voorstellen dat je een schrik reactie krijgt

dus het kan gevaarlijke situaties voortbrengen, in zo'n geval zou je toch zeggen dat........

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in