Ga naar inhoud

Jullie advies voor een aankoop Z3

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ziet er zo op de foto's wel netjes uit...!

Maaaar met die kmstand misschien een idee om een aankoopkeuring te laten doen.

Als de auto altijd onderhoud e.d. goed heeft gehad zou hij verder wel netjes in orde zijn.

Maar Rubbers, carterontluchting, koelsysteem zijn toch allemaal punten die veel te lijden hebben gehad!

Misschien een idee heel iets meer uit te geven en eentje met wat minder kmters te kopen?

Succes met de aankoop van een Z3!

Link naar reactie
Thanks! Dan laat ik m even keuren. Is airco trouwens een must of een extra luxe? Deze heeft dat namelijk niet.

Is altijd een luxe. Maar hangt ook af of 'm het hele jaar wilt gebruiken. Als dat wel het geval is is een airco wel een fijne luxe bij ontwaseming. Succes met je keus.

Link naar reactie
Kan ik ook nog iets horen van de motor? Of het in orde is?

Als je er geen verstand van hebt is het verstandig even een akk te laten uitvoeren. Maar ga er vanuit dat een ruil motor je ongeveer 2k kost incl. inbouw. Dus dat bedarg bij je aanschaf optellen en je weet zelf het beste of die je dat waard is. Maar voor het zelfde geld rij je nog probleemloos een ton erbij op de teller :m: Succes met je beslissing.

Link naar reactie

Hallo, Misschien wel een mooie auto maar wel met een erg hoge km stand. Niet alleen de motor heeft 284.000 km gereden maar de rest ook. Ook al is de rest nu nog wel in orde je weet met een dergelijk km stand niet wat je te wachten staat daarnaast is de prijs nogal fors voor een auto met deze km stand. Denk er ook aan dat je hem ooit nog eens wil verkopen voor een andere (Z3) en dan zal dat best moeilijk kunnen worden.

------------------------------

4juni20106.jpg

Link naar reactie

Ok bedankt allemaal! Wat wel meespeelt is prijs, voor 6,5K heb je wat "standaard versies" dan is het een investering om velgen en chrome rolbars erop te schroeven, leuke velgjes en ben ik een hoop meer kwijt. Ik ga binnenkort een kijkje nemen, en in dit geval ook een keuring.

Mochten jullie nog tips hebben, ook eventuele occasions die (nog) niet op het web staan hoor ik dat graag!

:unsure:

Link naar reactie

laten staan

Heeft ook voor 285 k km aan steenslag

voor 285 k km aan drempels genomen

koude starts

etc etc

Het is een 1.9 motor uit '96

Marktplaats staat vol rond de 10 keuro

Link naar reactie

Je mag er in iedergeval vanuit gaan dat er niet gerommeld is met de km stand :schater:

Maar idd. Als je er nog 15.000km bij rijdt staat de teller op 300.000 en is hij bijna onverkoopbaar. Het geld wat je er met pimpen tegenaan gegooid hebt ben je dan ook kwijt.

Kijk maar eens rond wat je nog meer voor ca. 8000 euro kan kopen.

De leeftijd is totaal niet belangrijk, Onderdelen kan je vervangen, de carosserie kan je eventueel laten spuiten.

Het belangrijkste is dus dat het interieur er goed uitziet en kies de mooiste kleuren combinatie die je kan vinden.

Is dat bij deze wagen OK, dan sluit ik me bij dhr. kroket aan, dat je deze best kan kopen, maar er minsten 1000 Euro af moet pingelen

Link naar reactie

Ik zou me niet laten afschrikken door de KM's, wel door de prijs! Een goed onderhouden BMW kan veel hebben. Echter deze kost bijna 7000 euro. Als je aan deze wagen een grotere reparatie moet uitvoeren, dan kom je samen met de aankoopprijs als snel boven de waarde van de auto uit. Zo'n Z met veel km's loont zich alleen als je 'm goedkoop kan kopen, zodat je flink wat sleutelbudget hebt, alvoren je met de reparatie en aankoopkosten boven de waarde van de auto uitkomt.

Wat ik wel wil opmerken is dat de KM-stand wel realistisch is. Soms zie je (ook hier op 't forum) Z'tjes van 12 jaar oud met 60.000 km op de klok. Kan uiteraard.....maar wel vreemd (en alvorens ik de hele community over me heen krijg : uitzonderingen bevestigen de regel).

Bedenk dat dealer stempels tegenwoordig ook niets meer zeggen. Op marktplaats zijn figuren, naar welke je je blanco onderhoudsboekje kunt opsturen, om het met dealerstempels terug te krijgen. Dus : onderhouds historie, kennis van het aantal vooreigenaren en een goede aankoopkeuring in combinatie met een leuke prijs (5.000,- ?). Bedenk echter het cabrio seizoen begint net, dus veel vraag, hoge prijzen en ja....het zijn leuke karretjes.

De BMW staat ook op marktplaats. Daar vind je wat nadere info omtrent de eigenaar (en sinds wanneer zij de eigenaar is) en het aantal voor-eigenaren: http://auto.marktplaats.nl/bmw/334907425-b...1996-grijs.html

Link naar reactie

Zien er allebei netjes uit!

Zeker de onderste, ook zeer nette kmstand! maaaar voor welk bedrag moet hij minimaal weg??

Bedenk dat dealer stempels tegenwoordig ook niets meer zeggen.

Ben ik het niet met je over eens... Als een auto bij dealer in onderhoud is geweest hebben ze er meestal ook wel rekeningen bij etc.. en dan kun je zo zien of het een beetje overeen komt!

Maar dat ze geen waarde meer hebben is wel heel erg zwartwit bekeken.

Link naar reactie
Inmiddels verder gekeken en op deze uitgekomen.

:thumbup:

Ik zie dat je er op geboden hebt,

Als je deze echt wil hebben kun je de man beter opbellen/mailen en vragen naar zijn uiterste verkoopprijs en vandaaruit naar beneden onderhandelen.

Link naar reactie
Ik zie dat je er op geboden hebt,

Als je deze echt wil hebben kun je de man beter opbellen/mailen en vragen naar zijn uiterste verkoopprijs en vandaaruit naar beneden onderhandelen.

Vind ik dus ook , ik ben ook op zoek .(zoektocht bijna gedaan :thumbup: ( heb mondelinge overéénkomst )). Bij de Z 3's die mij interesseerden ben ik langs geweest. Ik vind bieden op basis van een foto nogal "raar". De wagen waar ik nu mee bezig ben heb ik al 2 kéér bezocht. Als de deal rond is , laat ik het hier zeker weten.

Heb wel veel gehad aan dit forum. Ondanks ik nog geen ZZZ heb , heb ik het gevoel dat ik al redelijk op de hoogte ben van de gebreken en de kwaliteiten van de Z3.

Grtz.

Link naar reactie
Ben ik het niet met je over eens... Als een auto bij dealer in onderhoud is geweest hebben ze er meestal ook wel rekeningen bij etc.. en dan kun je zo zien of het een beetje overeen komt!

Maar dat ze geen waarde meer hebben is wel heel erg zwartwit bekeken.

Helaas.....ik verzin 't niet zelf (quote van de site Marktplaats):

Heeft u uw onderhoudsboekje (ook wel eens serviceboekje

genoemd) kwijt geraakt. Of is deze uit uw auto

gestolen?

Dan kan ik voor nieuwe zorgen incl originele dealer

stempels. Voor alle bmw's!

Of wil u alleen de stempels op uw bestaande service

boekje, omdat u liever naar een eigen garage gaat, maar

toch liever de originele dealer stempels wilt. Dat kan.

Mail voor meer info, mail wordt dagelijks bekeken en

beantwoord.

Boekjes kunnen opgehaald of opgestuurd worden.

Bij interesse graag mailen!

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-...p;df=1&fs=1

Uiteraard met nota's is een ander verhaal, maar puur op 't boekje? Zeg nou zelf.......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in