Ga naar inhoud

Opties Z4


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

in mijn zoektocht naar de voor mij perfecte Z4 loop ik tegen een paar vragen aan waarop ik de antwoorden niet elders op het forum kan vinden. Wellicht kan iemand deze beantwoorden?

- vwb inklapbare spiegels: Elektrisch inklapbaar is niet standaard weet ik inmiddels, de elektrische zijn te herkennen aan een extra knopje bij de raambediening. Wanneer deze optie niet aanwezig is, zijn de spiegels dan met de hand in te klappen? En is deze optie achteraf in te bouwen?

- Is een Z4 standaard voorzien van een standkachel? Of zit dit in het automatische airco pakket (volgens de manual is er dan namelijk wel een knopje voor snel ruiten ontdooien) of is dit wellicht helemaal niet standaard leverbaar?

- vwb een m-onderstel, herken ik dit net zoals bij een Z3 slechts aan de letter M op de veren? Of zijn er ook eenvoudigere herkenningspunten? Staat de sportknop hier overigens los van?

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het achteraf inbouwen van elektrisch inklapbare spiegels is een kostbare zaak aangezien het complete binnenwerk van de spiegel vervangen moet worden. Daarnaast zal je de bedrading moeten aanpassen en de bedieningsknop aanbrengen. Lijkt me een vrijwel ondoenlijke zaak vanwege de kosten.

De Z4 is standaard niet voorzien van een standkachel. Ik ken trouwens vrijwel geen auto's die dat standaard hebben. De ontwasemingsknop voor de voorruit is niets anders dan een schakelaar waarmee de blower op max. wordt gezet, en tegelijkertijd de temp. op max. en alle lucht naar de voorruit wordt geblazen. Zit volgens mij op elke Z4, met of zonder handmatige/automatische airco.

Ik weet niet beter dan dat het M-onderstel altijd in combinatie is met de Sportknop op de middenconsole, waarmee tevens de gevoeligheid van het gaspedaal en de stuurbekrachtiging worden ingesteld. Een sportonderstel kun je zelf maken door een stuggere veren en dempers onder te zetten lijkt me.

Mijn advies is om een Z4 te zoeken die alle opties heeft die je wilt. Ze kosten dan eigenlijk niets extra. Achteraf inbouwen is altijd duur, en in veel gevallen onmogelijk. Daarnaast wordt het dan vrijwel nooit zoals origineel geleverd, en dat valt bij verkoop altijd op.

Succes met zoeken.

Link naar reactie
Ik weet niet beter dan dat het M-onderstel altijd in combinatie is met de Sportknop op de middenconsole, waarmee tevens de gevoeligheid van het gaspedaal en de stuurbekrachtiging worden ingesteld.

Klopt dus niet. Zo heeft collega-Z4-eigenaar 2.5si een 2.5si (duh!) die wel de sportknop heeft (dat hebben ze namelijk allemaal), maar niet het M-onderstel (dat was een optie). Andersom was mijn 2.0i volgens mij best met een M-onderstel mogelijk geweest, maar nooit met een sportknop.

Link naar reactie
Klopt dus niet. Zo heeft collega-Z4-eigenaar 2.5si een 2.5si (duh!) die wel de sportknop heeft (dat hebben ze namelijk allemaal), maar niet het M-onderstel (dat was een optie). Andersom was mijn 2.0i volgens mij best met een M-onderstel mogelijk geweest, maar nooit met een sportknop.

Ik leer graag elke dag bij, dus bedankt voor de aanvulling, maar weet je zeker dat alle 2.5 en 3.0 een sportknop hebben???

Ik vraag me alleen dan wel af wat de Sportknop doet als je hem indrukt zonder M-onderstel. Alleen gevoeligheid gaspedaal en stuurbekrachtiging? Zou kunnen.....

Link naar reactie
Ik leer graag elke dag bij, dus bedankt voor de aanvulling, maar weet je zeker dat alle 2.5 en 3.0 een sportknop hebben???

Ik vraag me alleen dan wel af wat de Sportknop doet als je hem indrukt zonder M-onderstel. Alleen gevoeligheid gaspedaal en stuurbekrachtiging? Zou kunnen.....

Die sportknop zorgt voor 30Pk extra :schater:

Link naar reactie
Ze kosten dan eigenlijk niets extra

oh ok ???

maar idd achteraf inbouwen is voor sommige opties veeeeeel te duur,voor andere bv cruisecontrol valt het dan weer erg mee.

tenzij je het verkeerde bouwjaar hebt,dan moet je weer kabels gaan trekken.

enz enz

Link naar reactie
Ik leer graag elke dag bij, dus bedankt voor de aanvulling, maar weet je zeker dat alle 2.5 en 3.0 een sportknop hebben???

Ik vraag me alleen dan wel af wat de Sportknop doet als je hem indrukt zonder M-onderstel. Alleen gevoeligheid gaspedaal en stuurbekrachtiging? Zou kunnen.....

Nee, dat weet ik niet zeker. Volgens mij is het op de fl standaard vanaf de 2.5si, maar was het op de pre-fl een onderdeel van het sportpakket ofzo. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van.

Link naar reactie

Sportknop staat los van het onderstel, de auto reageert met ingedrukte knop feller op het gas, maar is verder niet van invloed op het onderstel ,M of normaal.

Dit volgens race en bmw fanaat Van Veggel in klazienaveen.( en mijn eigen ervaring) :m:

Link naar reactie
Sportknop staat los van het onderstel

klopt. Z4 brochure uit 2007 (dus van na de facelift) zegt:

"in de sportmodus reageert de motor nog alerter op de bewegingen van het gaspedaal, bij automatische transmissie wordt het sportprogramma ingeschakeld. Daarnaast wordt de stuurbekrachtiging gereduceerd ten behoeve van een beter "feedback" en de cruisecontrol accelereert sterker"

Volgens diezelfde brochure is de sportmodus standaard op de Z4 roadsters 2.5si, 3.0si en de Z4 coupe 3.0si. Hij is niet leverbaar op de Z4 roadsters 2.0i en de 2.5i

:m: onderstel is trouwens een optie op alle hierboven genoemde uitvoeringen.

Link naar reactie
Sportknop staat los van het onderstel, de auto reageert met ingedrukte knop feller op het gas, maar is verder niet van invloed op het onderstel ,M of normaal.

Dit volgens race en bmw fanaat Van Veggel in klazienaveen.( en mijn eigen ervaring) :m:

Dit klopt niet. Ik heb een M-onderstel, en bij ingedrukte Sportknop is de demping merkbaar stugger dan zonder knop.

Reactie van gaspedaal en stuurbekrachtiging is evident.

Link naar reactie
Ik heb een M-onderstel, en bij ingedrukte Sportknop is de demping merkbaar stugger dan zonder knop.

Dan is er misschien iets achteraf ingebouwd. Er zijn geen Z4s (type E85/86) met actieve dempers af fabriek.

Link naar reactie
Dit klopt niet. Ik heb een M-onderstel, en bij ingedrukte Sportknop is de demping merkbaar stugger dan zonder knop.

Reactie van gaspedaal en stuurbekrachtiging is evident.

Volgens de geleerden kan dat niet, Zou het niet meer een kwestie van gevoel zijn ?

Bladzijde 38 ,betriebsanleitung zum farzeug; Im sportprogram ,spricht der motor auf gaspedaal bewegungen spontaner an, und werd die lenkung direkter.

En wat ze er niet bij vertellen is dat hij ook wat meer benzine gebruikt,Maar dat is bijzaak. :m:

Link naar reactie
Ik leer graag elke dag bij, dus bedankt voor de aanvulling, maar weet je zeker dat alle 2.5 en 3.0 een sportknop hebben???

Ik vraag me alleen dan wel af wat de Sportknop doet als je hem indrukt zonder M-onderstel. Alleen gevoeligheid gaspedaal en stuurbekrachtiging? Zou kunnen.....

Voor zover ik weet zijn alle 2.5 en 3 liters uitgerust met een sportknop ! Daarbij word de benzine injectie sneller geregeld en de stuurbekrachtiging word aangepast . Hij accelereerd dan als de brandweer :schater:

Link naar reactie
Dit klopt niet. Ik heb een M-onderstel, en bij ingedrukte Sportknop is de demping merkbaar stugger dan zonder knop.

Reactie van gaspedaal en stuurbekrachtiging is evident.

sorry man

maar dat zit m alleen in je hoofd.

ga maar eens op zoek naar evt aansluitingen hetzij electrisch of anders op je schokkers,die zul je niet vinden .

dus kan er ook niets veranderen aan de demping oder?

Link naar reactie
sorry man

maar dat zit m alleen in je hoofd.

ga maar eens op zoek naar evt aansluitingen hetzij electrisch of anders op je schokkers,die zul je niet vinden .

dus kan er ook niets veranderen aan de demping oder?

Yep, daar heb je gelijk in. Zit blijkbaar tussen mijn oren. Ik heb e.e.a. eens goed uitgezocht en de demping verandert inderdaad niet. Dan wordt je dus mooi door je eigen veronderstelling gefopt. Alleen stuurbekrachting en gaspedaal dus.

Zoals ik al zei: ik leer elke dag bij! :unsure:

THX.

Link naar reactie
  • Administrator
Voor zover ik weet zijn alle 2.5 en 3 liters uitgerust met een sportknop !

Dat klopt dus niet. De 177 pk 2.5i fl heeft er geen .... de 218 pk fl en de 192 pk pre-fl daarentegen wel ... Dat is dus juist iets om goed op te letten bij de aankoop als je hitsig wordt van een extra knop met oranje ledje .... :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.