Ga naar inhoud

Verhogen van z3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over mijn Z3, want mijn z3 is namelijk behoorlijk verlaagd en ik wil hem graag wat hoger op de wielen hebben. Heeft iemand tips over een goeie set veren waardoor hij nog wel iets verlaagd is maar wel minder. Momenteel zit er 17'' onder en ik zou hem het liefst 3 á 4cm willen verhogen.

Alvast bedankt

Mvg steve

img0385f.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wellicht een setje M-dempers en veren :scratchchin: . Komt ie op dezelfde hoogte te staan als die van RvE...

Een andere optie is om een Eibach Pro kit te monteren (enkel veren). Deze verlaagt zo'n 3cm ten opzichte van origineel...

Link naar reactie
Komt ie op dezelfde hoogte te staan als die van RvE...

Nou...RvE is nu net op zoek naar een Eibach Prokitje, sinds de mod van de antraciete wielen.

Ter vergelijk Steven:

img0385f.jpg

RvE met :m: veren + dempers:

IMG_1086.JPG

Eibach Prokit gaat idd 3 cm lager tov van "2.8 hoogte", :m: is 1-1,5cm lager dan "2.8 hoogte". In mijn geval zou ie dus nog 1,5 tot 2 cm zakken. Steven ligt zo te zien op minimaal 5 cm onder "2.8 hoogte" :unsure:

Steven ik heb wel nog een setje 2.8 veren voor je, voor maximaal haalbare "geländefähigkeit" :rambo:

Link naar reactie
He ...Ruud verlagen :m: jij ???????

moet zelf ook nog een beetje aan het idee wennen :rambo:

Terwijl ik afgelopen vrijdag van de taxateur gehoord heb dat "originalo" de beste garantie is voor waardebehoud. :unsure:

Link naar reactie
Dan denk ik, dat ik voor een eibach set ga :rambo: . Die van mij is nu zo verlaagd dat ik alle drempels scheun moet nemen en dat is nou niet echt handig :m:

Denk niet dat je het daarmee red :unsure:

Zelf had ik eerst Schitzer veren (H&R fabricaat) op standaard dempers (M dus voor de coupé) en in een mum van tijd de onderkant vol krassen gezet.

Nu rijd ik met Bilstein B8 en diezelfde veren en mijn verlaging is nog steeds 3.5 cm ipv 4.5 cm. Voor mij nu ok, dus.

Maar ik denk dat je met een Eibach pro-kit in combi met je M dempers ook nog rond de 4 cm gaat uitkomen, wat waarschijnlijk niet veel verschilt met je huidige situatie.

Terug naar standaard lijkt me dan de beste optie. (=comfort oplossing)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in