Ga naar inhoud

tk2010 zforum exit poll


tk2010 exit poll  

85 leden hebben gestemd

  1. 1. op wie heb je gestemd?

    • CDA
      2
    • PVDA
      5
    • VVD
      38
    • D66
      10
    • Groenlinks
      2
    • PVV
      18
    • piratenpartij
      1
    • SGP/CU
      1
    • PvdD
      1
    • SP
      2
    • Shrike's liberation party
      5


Aanbevolen berichten

  • Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De baas van de korpschef is de korpsbeheerder, m.a.w. de burgemeester, m.a.w. Van der Laan. :thumbup:

Idd, dat is waar, dus als van der Laan niet optreedt, moet hij er ook uit :unsure:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody
Femke Halsema, 44 jaar... stopt ermee!

Femke wilde nog een rit extra en kreeg deze... waarom wilde Femke dat nou zo graag ?

Toen ik gistermiddag op de radio hoorde dat Femke Halsema acuut stopte als fractie voorzitster en ook niet meer in de 2e kamer terug komt, kreeg ik een heel naar gevoel over mij heen.

Niet dat Femke stopt, maar wel de mogelijke reden daarvoor.

Volgens de doctrine van de Partij Politiek van GL, dus volgens hun statuten kan er maar 3x 4 jaar = 12 jaar iemand fractievoorzit(s)ter zijn, maar Femke wilde nog een rit extra en kreeg deze, zonder protesten, ook en werd herkozen voor de volgende periode .

Waarom wilde Femke dat nou zo graag?

Misschien wel om de volgende reden: zij hoefde nog maar een half jaar in de fractie of in de 2e kamer te gaan zitten, om dan na 12,5 jaar recht te hebben op haar volle pensioen ongeacht haar leeftijd.

Dat gebeurde ook met die andere politicus van D66, ene B. Dittrich, die vertrok ook na 12,5 jaar en kreeg zijn volle pensioen.

(zij kwam toen dus nog een halfjaartje tekort).

Nu heeft zij intussen haar pensioenopbouw gehaald en madam vertrekt!

En dat terwijl ome Arie en tante Truus tot zijn/haar 66/67e jaar door mag gaan ploeteren om de pensioengerechtigde leeftijd te halen.

En daarom is er maar een conclusie mogelijk:

Schaf deze idiote pensioenregeling voor al die politieke artiesten zo snel mogelijk af en stel ze gelijk aan Ome Arie en Tante Truus!

Link naar reactie
volgens deze meneer is bovenstaande peop.

Weet niet wat Peop is, maar goede zaak dat je ook dit onder de aandacht brengt Bart! (hoor en weder hoor) :thumbup: Zodat mensen niet onnodig aan de schandpaal worden genageld.

Vindt het een intelligente, mooie charmante vrouw, maar was altijd verbaasd over de domme uitspraken die ze deed. (Dus toch niet zo intelligent, of links voorgeprogrammeerd?)

Link naar reactie

Ik denk dat het niet partij of überhaupt politiek gebonden is om gebruik/misbruik te maken van een (royale) regeling, ik denk dat iedereen die de kans krijgt een dergelijke regeling aanpakt en er dus gebruik van maakt.

Even een voorbeeld, een goede kameraad van mij heeft altijd bij de NAM gewerkt, hier heeft men de LOR regeling, heeft iets te maken om vervroegt te kunnen uittreden, dat heeft hij dan ook gedaan op zijn 52 jaar, dus lekker met pensioen en lekker doen waar je zin in hebt, met de bijbehorende financiële ruimte (en die liegt er niet om), dus niet alleen in de politiek grijpt men dit aan.

Voor ons arme sloebers blijft het natuurlijk zuur, zij wel en ik niet :schater:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zo, vandaag is weer een dag dat we gebruik kunnen maken van het stemrecht, om zo ons steentje bij te dragen aan het grote goed dat democratie heet. :notworthy:

Ik heb nog niet gestemd, dat komt vanavond. Ik kom er toch langs. De laatste jaren wordt er in de stationshal altijd een stembureautje opgebouwd. :sleepy:

Ik vraag me af wat nou de belangrijkste reden voor mensen is om dit keer hun stem te bepalen. De provinciale politiek of de landelijke (Eerste Kamer)? Levert mij een klein dilemma op, aangezien de partij waarop ik normaliter stem dit keer een prutsprogramma heeft. Dus als het als ik het provinciale aspect prefereer zou ik op een andere partij moeten stemmen dan wanneer ik primair wil stemmen vanwege de Eerste Kamer. Hmm. :unsure:

Hebben jullie al bepaald naar welke volksverlakkertegenwoordiger je stem dit keer gaat?

Link naar reactie

Oh ja, de partij die niet alleen onder vrijheid verstaat dat alles dat ze niet bevalt verboden wordt, maar zelfs dat de vrijheid binnen de partij zich niet verder uitstrekt dan het slaafs achter de GBL* aanlopen. De partij bovendien die daar zelf de ironie niet van inziet. :notworthy:

Grote Blonde Leider

Link naar reactie
Oh ja, de partij die niet alleen onder vrijheid verstaat dat alles dat ze niet bevalt verboden wordt, maar zelfs dat de vrijheid binnen de partij zich niet verder uitstrekt dan het slaafs achter de GBL aanlopen. De partij bovendien die daar zelf de ironie niet van inziet. :sleepy:

Volgens mij mis jij juist de ironie volledig. Juist omdat je enerzijds interesse toont in het stemgedrag van anderen, maar anderzijds krijgt de eerste de beste die een keuze maakt anders dan de jouwe, een snauw. Wat dat betreft dus geen haar beter dan de PVV. :notworthy:

Link naar reactie

Ten eerste pretendeer ik - in tegenstelling tot de GBL - geen voorstander te zijn van vrijheid. Ik vind dat iedereen het met mij eens behoort te zijn. :notworthy:

Ten tweede zijn zowel bovenstaande uitspraak, als de uitspraak over de GBL en zijn partijbeweging, natuurlijk overduidelijk bedoeld met een knipoog. :sleepy:

Link naar reactie
Zo, vandaag is weer een dag dat we gebruik kunnen maken van het stemrecht, om zo ons steentje bij te dragen aan het grote goed dat democratie heet. :notworthy:

Democratie bestaat niet zeker hier niet! Hier moeten we het doen met amateurs met de beste bedoelingen vraag maar aan Job/AKA de hakkelaar ..... :schater:

Zie Nederlands referendum Europese Grondwet voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

Op woensdag 1 juni 2005 is in Nederland een landelijk raadplegend referendum gehouden. Dit was het eerste landelijke referendum voor de moderne staat Nederland. Eerder werden al wel lokale referenda gehouden.

In Nederland was het eveneens een raadgevend referendum, in tegenstelling tot sommige andere Europese landen. Dat houdt in dat de bevolking alleen een advies kon geven. Het was vervolgens echter aan de Tweede Kamer en Eerste Kamer om de uiteindelijke beslissing te nemen over het al dan niet accepteren van de ontwerptekst voor het verdrag. Alle grote politieke partijen hadden echter voordat de uitslag van het referendum bekend was aangegeven dat zij de uitslag, onder voorwaarden, zouden respecteren.

Het percentage nee-stemmers was uiteindelijk 61,6%. Door deze uitslag heeft de regering de behandeling van de goedkeuringswet ingetrokken.

quote wiki...p

Link naar reactie
Ten tweede zijn zowel bovenstaande uitspraak, als de uitspraak over de GBL en zijn partijbeweging, natuurlijk overduidelijk bedoeld met een knipoog. :unsure:

:notworthy: maar ehm, volgende keer gewoon :harhar: en niet :sleepy: gebruiken

Link naar reactie
Democratie bestaat niet zeker hier niet! Hier moeten we het doen met amateurs met de beste bedoelingen vraag maar aan Job/AKA de hakkelaar ..... :schater:
Wij hebben zeker wel democratie. Je moet echter onderscheid maken tussen directe en indirecte democratie. Direct wil zeggen dat het volk beslist over de wetgeving. Indirect wil zeggen dat het volk vertegenwoordigers kiest die dat doen. Bij indirecte democratie kan het dus gebeuren dat het volk in meerderheid vóór een wet is, maar dat de door het volk gekozen vertegenwoordigers in meerderheid tegen zijn.

In theorie is de indirecte democratie een beter systeem dan de directe, aangezien veel onderwerpen zodanig ingewikkeld zijn dat je van niemand kunt verwachten dat hij/of zij op elk van die onderwerpen deskundig genoeg is om een zorgvuldige afweging te maken. We kiezen dus mensen waarvan we vermoeden dat die dat wel zijn. Dat we vervolgens opgezadeld worden met 'amateurs met de beste bedoelingen' kunnen we alleen onszelf aanrekenen; wij hebben die lui tenslotte gekozen als onze vertegenwoordigers.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Oh ja, de partij die niet alleen onder vrijheid verstaat dat alles dat ze niet bevalt verboden wordt, maar zelfs dat de vrijheid binnen de partij zich niet verder uitstrekt dan het slaafs achter de GBL* aanlopen.
Ten eerste pretendeer ik - in tegenstelling tot de GBL - geen voorstander te zijn van vrijheid. Ik vind dat iedereen het met mij eens behoort te zijn. :P

Dan zou jij juist ook PVV moeten stemmen.. :P

Maar een ieder heeft zo zijn eigen reden waarom je stemt, voor mij is het dat we de subsidie-kraan dicht moeten draaien + een de kansloze immigranten een halt moeten roepen..en met als klap op de vuurpijl mijn afkeer tegen de Islam..

En niet te vergeten, omdat ik dit kabinet steun en anti links ben.. :blink:

Link naar reactie

Democratie=Tirannie van de Meerderheid' ;) niet zelf bedacht :blink:

En ik val in herhaling maar deze blijft leuk. Winston Churchill zei tegen critici van de democratie: Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried. :P

Dit is wat ik ben Libertariër dit is dan mijn stem VVD er zit niks anders op :P

Ach ik zie het stemmen maar als een handtekening van een paar? duizend euro....je zou kunnen zeggen als je je vrouw een pak geld mee geeft weet je ook niet waar ze mee thuiskomt en als het mee zit krijg je er liefde(lees beurt) voor terug in een stemhokje wordt je in ieder geval geneu@#$%^&^#$@ :schater::schater:

Link naar reactie

De VVD is eigenlijk met goed fatsoen niet liberaal te noemen, laat staan libertarisch. Maar goed, er is ook geen partij waarvoor dat wel geldt.

Persoonlijk vind ik libertarisme (dus niet te verwarren met liberalisme) trouwens een nogal naïeve ideologie. Ik heb wel eens aan een overtuigd libertariër gevraagd hoe dat dan zou gaan met de wegen. Volgens het libertarisme is er immers geen overheid die daarvoor zorgdraagt. Het antwoord was dat elke grondeigenaar verantwoordelijk is voor de wegen op zijn eigendom: de eigenaar regelt het onderhoud, stelt de verkeersregels op zijn weg vast en zorgt voor de handhaving daarvan.

Kun je je het voorstellen? Dat je je bij elke weg opnieuw moet afvragen wat de regels eigenlijk zijn? Dat je van een perfect onderhouden snelweg opeens terecht komt op een zandpad van de volgende eigenaar? Dat toevallig zowel je normale route als je omrijroute afgesloten zijn aangezien niemand centraal de wegwerkzaamheden coördineert?

En dat is dan alleen nog maar het voorbeeld van de wegen.

Link naar reactie

Kun je je het voorstellen? Dat je je bij elke weg opnieuw moet afvragen wat de regels eigenlijk zijn? Dat je van een perfect onderhouden snelweg opeens terecht komt op een zandpad van de volgende eigenaar? Dat toevallig zowel je normale route als je omrijroute afgesloten zijn aangezien niemand centraal de wegwerkzaamheden coördineert?

En dat is dan alleen nog maar het voorbeeld van de wegen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.