Ga naar inhoud

Het WK 2010, zoals gezien door Forummembers

mohikaan

Aanbevolen berichten

Heb ik nou een andere wedstrijd dan jou gezien? Volgens mij was kuyt een van de betere gisteren...

Misverstandje, dat was niet mijn mening!

Het was Van Persie die voor het eerst de grote 4 benoemde en vond dat Afellay op links moest, hijzelf in de spits, Robben op rechts ipv kuyt, vandaar de 'KLAK'. :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 166
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vanmorgen Edwin Evers op de radio met Frank de Boer imitatie :

Waarom hij zo boos keek toen Van Bommel over schoot?

Schoot hij over?

Ik was boos dat ze die lekkere meiden weghaalden! DAAR zat ik naar te kijken.

De wedstrijd zelf was geen moer aan :schater: .

Link naar reactie

© ANP bericht

De Japanse voetbalploeg begint met voldoende vertrouwen aan het duel met Oranje, komende zaterdag.

Opvallend genoeg vinden de Aziaten dat ze tijdens de vriendschappelijke interland in Enschede, die vorig jaar in een 3-0-nederlaag eindigde, hebben bewezen het de Nederlanders lastig te kunnen maken.

Japan hield in die wedstrijd Oranje lange tijd op 0-0 en moest pas in de laatste twintig minuten de drie tegentreffers incasseren.

''We hebben toen vooral in de eerste helft heel goed gespeeld'', sprak Junichi Inamoto, woensdag in aanloop naar de ontmoeting in groep E. ''Het is nu zaak om ook in de tweede helft geconcentreerd te blijven verdedigen.

Note : daar zit wat in! Nederland moet blijven oppassen voor Spanje -Zwitserland scenario!

Link naar reactie

Ronaldo :thumbup:<_<

Portugal: geel Ronaldo schrappen

MAGALIESBURG – De Portugese voetbalbond heeft een opmerkelijk verzoek bij de FIFA ingediend. De ZuidEuropese organisatie wil dat de gele kaart voor sterspeler Ronaldo wordt ingetrokken. Volgens de Portugese leiding is de aanvoerder tegen Ivoorkust (0-0) onterecht geboekt door scheidsrechter Jorse Larrionda uit Uruguay.

Ronaldo kreeg geel na een opstootje met onder anderen tegenstander Guy Demel, die hem kort daarvoor had neergelegd. Volgens de Portugese voetbalbond werd de aanvaller van Real Madrid eerst gevloerd, daarna geduwd en ook nog beledigd door enkele Ivorianen. De Portugezen zijn van mening dat Ronaldo niets heeft misdaan. Televisiebeelden tonen evenwel aan dat de duurste speler van de wereld wel degelijk enkele verwensingen naar met name de eveneens geboekte Demel schreeuwt.

Ronaldo zei dat hij sommige beslissingen van de scheidsrechters bij het WK in ZuidAfrika niet begrijpt. „Zij zouden de beste spelers op het veld moeten beschermen, maar dat doen ze niet.”

:D :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

Link naar reactie

Waarom denkt iedereen dat die Fransen uitgeschakeld zijn?? Als ze zelf winnen van Zuid-Afrika en Uruguay-Mexico eindigt niet gelijk (en ik denk dat Mexico wel belang heeft bij winnen, om Argentinië te ontlopen in de achtste finale...) kunnen ze zich volgens mij nog gewoon plaatsen... :newblush:

Link naar reactie
Waarom denkt iedereen dat die Fransen uitgeschakeld zijn?? Als ze zelf winnen van Zuid-Afrika en Uruguay-Mexico eindigt niet gelijk (en ik denk dat Mexico wel belang heeft bij winnen, om Argentinië te ontlopen in de achtste finale...) kunnen ze zich volgens mij nog gewoon plaatsen... :smart:

Ze zijn ook nog niet uitgeschakeld en het kan idd nog alle kanten op. Gister vond ik echt een wanprestatie.....die mexicano's ( lekkere snack trouwens :schater: ) konden de bal minimaal 15 x rondspelen zonder dat daar ook maar een Fransman tussenzat....niemand deed iets.. :blink:

Ik zie ze dan ook niet zo 1,2,3 winnen van Zuid-Afrika.... daarbij Uru en Mex zijn beiden Zuid-Amerikaanse landen dus wellicht dat het wel op een akkoordje gegooid wordt...ze hoeven immers beide niet te winnen..

spannend spannend...

Veheug mij nu al weer op de wedstrijd van vanmiddag ( DUI-Servie) :notok:

*EDIT*

Schade Deutschland....deze poel ligt weer geheel open :newblush:

Link naar reactie
Ik zie ze dan ook niet zo 1,2,3 winnen van Zuid-Afrika.... daarbij Uru en Mex zijn beiden Zuid-Amerikaanse landen dus wellicht dat het wel op een akkoordje gegooid wordt...ze hoeven immers beide niet te winnen..

x2 :)

8bdf05a5_12895096.jpg

Link naar reactie
Dream on. Krijgen het gewoon weer moeilijk, tenzij die van Marwijk eens ballen heeft en anderen laat spelen dan die zgn."grote 4".....

Nederland is zowiezo door......dus heeee hoooo heee hoooo......eindelijk gewoon prestatie voetbal zoals the Germans  dat voorheen altijd deden......ik neem er nog lekker een paar  en feest DOORRRRRR 

:rolleyes:

Link naar reactie

even wat anders.., niet grappig bedoeld, eerder een aangrijpend verhaal :thumbup:

Grienende Noord-Koreaan is een Japanner

media_xl_157377.jpg

Jong Tae-Se kan zijn tranen niet bedwingen bij het volkslied tijdens het WK-duel Brazilië - Noord-Korea. FOTO AFP

LEZERSBIJDRAGE Wie naar Brazilië tegen Noord-Korea heeft gekeken, heeft hem misschien gezien: Jong Tae-Se. Hij was de speler die een potje stond te grienen bij het spelen van het Noord-Koreaanse volkslied.

Het zijn beelden die we kennen uit de Noord-Koreaanse propaganda; appelwangige meisjes met vlaggen, stadions vol kleurige tableaus vivants, mensen die huilen van geluk bij het zien van de Dierbare Leider, of bij het horen van het volkslied. Maar er is een probleempje met dit vertrouwde cliché. Jong Tae-Se komt uit Japan.

Jong Tae-Se is geboren en getogen in Nagoya, hij is 26 jaar en hij speelt sinds 2006 voor Kawasaki Frontale, een club in de J-League, de Japanse Eredivisie.

In Japan wonen flink wat Koreanen, de kinderen en inmiddels klein- en achterkleinkinderen van mensen die naar de eilanden kwamen of werden gebracht toen Korea nog een kolonie van Japan was. In de chaotische naoorlogse jaren konden of wilden ze niet terug en toen op het Koreaanse schiereiland zelf oorlog uitbrak, kon er van een terugkeer helemaal geen sprake meer zijn.

Sommigen hadden hun roots in Zuid-Korea en deze mensen waren na de wapenstilstand vrij om te gaan of staan waar ze wilden, maar de mensen die oorspronkelijk uit het noorden kwamen zaten met een dilemma. Ze konden kiezen voor Zuid-Korea, of voor Noord-Korea. Ongetwijfeld waren er die vol overtuiging voor het communisme kozen, maar eventuele twijfelaars werden met overtuigende argumenten door Noord-Korea over de streep getrokken. Grof gezegd kwam het erop neer dat hun familie in het thuisland de gevolgen zou dragen van een verkeerde keuze. Een chantagemiddel dat nog steeds gebruikt wordt.

Jong Tae-Se en zijn ploeggenoot An Yong-Hak, die uit het Japanse Okayama komt, moesten naar speciale Noord-Koreaanse scholen, waar ze onder portretten van Kim Il-Sung en zijn zoon onderricht kregen in niet alleen Koreaanse taal- en letterkunde en de ideologie van hun vreemde vaderland, maar ook nog eens in alles wat Japanse kinderen van hun leeftijd op school moesten leren.

Thuis keken ze naar de Japanse tv, naar Ajax-Gremio in 1995 waarschijnlijk, speelden ze Japanse videospelletjes en als ze hun schooluniform niet aanhadden waren ze in niets te onderscheiden van hun Japanse buurjongetjes. Maar een bruikbaar paspoort hadden ze niet en als het voor een doorsnee voetbaljongen uit een gewoon land als Nederland of Japan al een droom is om in de voetsporen te kunnen treden van Pelé en Cruijff, hoe ver en onbereikbaar moet die droom dan geweest zijn voor knullen als Jong Tae-Se. Opgroeiend zoals wij, maar met handen en voeten gebonden aan een pariastaat die de minimumlengte voor legerrekruten moest verlagen omdat ze door honger en ontbering kleiner en kleiner werden.

Dat was de reden waarom hij moest huilen, vertelde hij in zijn vlekkeloze Japans aan een bibberige camera op zijn hotelkamer. Hij had gehoopt, gedroomd en daar stond hij, op het WK. En dat niet alleen, maar nog tegen Brazilië ook.

Link naar reactie

--------Portugal walst over Noord-Korea heen

Uitgegeven: 21 juni 2010 15:30

AMSTERDAM - Portugal lijkt zich in groep G net als Brazilië te gaan plaatsen voor de laatste zestien.

De formatie van Carlos Queiroz won maandagmiddag in Kaapstad met liefst 7-0 van Noord-Korea. Zes treffers vielen in de tweede helft.---------

Nou, die Noord Koreanen zullen wel flink op hun sodemieter krijgen als ze thuis komen.

Destijds hoorde je dat Voetballers van Irak lijfstraffen kregen als ze verloren hadden.

Ik weet niet of dat waar was, maar ik kan me dat in Noord Korea goed voorstellen, want hun "vaderland" is zwaar vernederd in hun ogen van hun regering.

Link naar reactie
Destijds hoorde je dat Voetballers van Irak lijfstraffen kregen als ze verloren hadden.

Ik weet niet of dat waar was, maar ik kan me dat in Noord Korea goed voorstellen, want hun "vaderland" is zwaar vernederd in hun ogen van hun regering.

dan deze nog maar een keer! :thumbup:

media_xl_157377.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in