Ga naar inhoud

HELP mn dak wil niet meer open!

Aanbevolen berichten

Nadat het electrische dak van mn z3 wel vaker weigerde om direct open te gaan wilde hij gister helemaal niet meer open. Motortje draait gewoon niet. Eerst maar even bij de motor zelf gekeken en tot mijn grote verbazing stond de bak waar de motor boven hangt vol water. In die bak hangt een wit bakje waar een stekker met 3 draden in gaat, 1 zat echter los. Dit witte bakje waar electronica in zit stond onder water en het draden e.d. waren behoorlijk gecorrodeerd.

Nu leek het mij logisch dat het niet openen van het dak hier iets mee te maken had zeker aangezien de draden los waren en bij het heen en weer schudden van het witte bakje je water hoorde klotsen. Weet iemand wat dit bakje is en doet en of dit de eventuele oplossing van het niet openen van het dak is??

Zodra ik de fotos van mn telefoon heb gekregen zal ik ff een foto posten.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat dit de 'kantel' sensor is: die zorgt ervoor dat als je het alarm aanzet iedere poging om de auto op te tillen (waarbij 'ie kantelt) het alarm af gaat.

Google even op het onderdeel nummer en vertel ons dan meer.

EDIT: oh ja, die vloeistof erin is geen water en probeer hem vooral niet open te maken. Daana issie zeker stuk!

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dat bakje met dat kantelsensor erin..

Deze stond, toen mijn oude softtop nog zo lek als een vergietje was, ook een keer vol water..

er zit op de bodem van dat bakje (waar de kantelsensor is in gemonteerd) een soort ronde-rubberen-stop.. deze moet je met een schroevendraaier even doorprikken en dan loopt al het water eruit..

Link naar reactie
hmmm het is inderdaad het kastje op de foto....helaas is de mijne al open gemaakt....hm dat gaat weer veel geld kosten.

De mijne was EUR 25 op eBay.de

Heeft dus niets met het dak te maken?

Niets!
verklaard wellicht wel waarom het alarm nergens op reageerde.

Nee hoor: als de sensor onzin afgeeft, wordt hij door de alarmmodule genegeerd.

Ehhhh, normaal gesproken dan. Je kunt het ook zien aan het ledje van het alarm dat dan snel knippert om een alarmsituatie aan te geven als je hem net inschakeld.

Heeft iemand andere tips wat betreft het openen van het dak?

Ja gebruik de zoekfunctie met als trefwoord 'microswitch'.

Suces!

Link naar reactie
De mijne was EUR 25 op eBay.de

Niets!

Nee hoor: als de sensor onzin afgeeft, wordt hij door de alarmmodule genegeerd.

Ehhhh, normaal gesproken dan. Je kunt het ook zien aan het ledje van het alarm dat dan snel knippert om een alarmsituatie aan te geven als je hem net inschakeld.

Ja gebruik de zoekfunctie met als trefwoord 'microswitch'.

Suces!

het heeft me wel de sensor van het alarm gekost maar het dak werkt weer, was idd de microswitch. Nu eerst meer even zonder microswitch.

Link naar reactie
het heeft me wel de sensor van het alarm gekost maar het dak werkt weer, was idd de microswitch. Nu eerst meer even zonder microswitch.

Leergeld.

Leerpuntje: volgende keer eerst even de zoekfunctie gebruiken :unsure: dan op het forum vragen :thumbup: en dan zelf even repareren :kisstogether: .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in