Ga naar inhoud

uitlijnen bij nieuw onderstel

Aanbevolen berichten

beste allemaal,

als je een ander onderstel onder je z3 legt, moet je hem dan ook weer opnieuw uitlijnen, omdat hij lager aan de grond komt te liggen ?

ik ben van plan om een ander onderstel te kopen, maar hoor van sommige mensen dat je de auto dan ook weer moet laten uitlijnen.

klopt dit ?

alvast bedankt allemaal.

groeten

danny

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als je veerpoten los zijn geweest, kan het idd zo zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden.

Tijdens een controle van de uitlijning kan dan inderdaad blijken dat uitlijning noodzakelijk, dus altijd even laten doen, anders haal je niet het maximale uit je nieuwe onderstel. Ook kunnen je banden scheef afslijten als ie niet juist uitgenlijnd is.

Het antwoord op je volgende vraag: kost afhankelijk van waar je het laat doen (en welke apparatuur ze gebruiken) ergens richting 100 euro.

Link naar reactie
als je veerpoten los zijn geweest, kan het idd zo zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden.

Tijdens een controle van de uitlijning kan dan inderdaad blijken dat uitlijning noodzakelijk, dus altijd even laten doen, anders haal je niet het maximale uit je nieuwe onderstel. Ook kunnen je banden scheef afslijten als ie niet juist uitgenlijnd is.

Het antwoord op je volgende vraag: kost afhankelijk van waar je het laat doen (en welke apparatuur ze gebruiken) ergens richting 100 euro.

super bedankt,

als ik alleen m veren koop, dus niet het complete onderstel, dan moet toch alles los, moet ik hem dan alsnog uitlijnen ?

en heeft het uberhaupt wel zin om er m veren onder te stoppen, mijn auto hoeft niet perse lager, wil hem alleen iets stugger krijgen kan dat met m veren ?

nogmaals bedankt

groeten

danny

Link naar reactie

Wij zijn van standaard 2.8 veren naar :blush: veren van een :wave: coupe gegaan. Ligt lager (centimetertje), maar is niet harder voor mijn gevoel. Bij ons was het ook niet unbedingt de bedoeling om lager te komen (destijds he, times can change :thumbup: ), maar wilde de wagen gewoon stabieler. De 10 jaar oude schokdempers waren rondom nogal moe, dus met die :ok: dempers ligt ie iig geval een stuk stabieler.

Maar zoals gezegd: times can change, dus het kan zijn dat er binnenkort een complete :ok: onderstel set op de "forummarkt" komt :thumbup:

Ik heb de mijne bij Kwikfit laten uitlijnen. Kosten €42,50.

haha, het is maar goed dat ik er al na de eerste keer uitlijnen achter kom dat ik teveel heb betaald bij de (in dit geval) stealer :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in